Ga naar inhoud

Star Wars


niemand

Recommended Posts

Het grote verschil zijn de dice, je hebt positieve dobbelstenen die een succes, triumpf of advantage bvb kunnen geven en negatieve dobbelstenen die een failure, disadvantage enz hebben. Je moet na het rollen zien wat elkaar uit canceled en wat er dan over blijft. Je moet dus niet zoals in D&D met een d20 rollen en zien of je hoger dan bvb 15 heb gesmeten als je iemand raakt, als je hier 1 succes heb raak je sowieso (de damage is x + aantal succes) en heb je eventueel nog een extra advantage en disadvantage, de GM zegt dan dat je bvb eventueel zo goed hebt geschoten dat je niet enkel je vijand raakt maar de rest hierdoor imponeert en ze schrik krijgen van je (als je dus ook een advantage hebt gesmeten) of dat je je vijand raakt maar hierdoor uw flank kwetsbaar maakt voor een volgende aanval (disadvantage). De combat is wel turnbased maar je moet niet rollen voor initiative en alles is dus veel vloeiender en niet zo'n grote breuk op de storytelling.

 

Ook is uw class eerder onderdeel van uzelf en je hangt er niet even hard aan vast als bvb D&D, je kan nog uit verschillende skill trees iets naar uw keuze nemen als ik me niet vergis

 

Ik vind het persoonlijk veel leuker dan bvb Pathfinder maar heb het nog maar 1 keer gespeeld en de setting is ook wel veel meer mijn ding :P

Link naar reactie

Maar dat is omdat gullie Ollanders zijt, garnalen komen bij jullie in een kroket uit de muur. Er is een verschil tussen garnalen, scampi's en gamba's.

In België is het zo dat alle grote garnalen zonder kop (in diepvries) scampi genoemd worden en alle grote garnalen, met kop, noemt men gamba. Er wordt ook een onderscheid gemaakt tussen het feit of de garnalen gekweekt of gevangen worden in zoet water of in zeewater. De Belgische "scampi" zijn doorgaans gekweekte zoetwatergarnalen en de gamba's zijn steeds zeewatergarnalen. Deze laatste kunnen zowel wild als gekweekt zijn.
 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...