Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

'Epic: Your Comicstore' sluit eind juni

Recommended Posts

Ik geef de schuld voor het grootste deel aan de zeer dichte nabijheid van de 2 populaire concurrenten waartegen moeilijk op te tornen valt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, Koen zei:

Ik geef de schuld voor het grootste deel aan de zeer dichte nabijheid van de 2 populaire concurrenten waartegen moeilijk op te tornen valt.

Gent heeft (of beter: had) inderdaad wel erg veel stripspeciaalzaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, Koen zei:

Schuld is een groot woord natuurlijk. 

Jammer voor Epic, en het beste voor je nieuwe carrière. 

Na Pierke al de tweede winkel in Gent op korte termijn. Er waren er inderdaad veel in Gent, maar het is serieus geminderd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zolang WE en De Poort blijven bestaan zal je me niet horen klagen.  Epic biedt echter wel minder voor de hand liggende graphic novels aan die je in geen van beide winkels aantreft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

edit: @Koen

Ja, maar zij hebben er toch geen schuld aan dat een andere winkel sluit. Het is een groot woord, maar ik begrijp ongeveer wat je bedoelt, denk ik ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uit zijn persbericht:

20% korting op alles (ja, ook op klantvrendelijkheid)

Zal hij dan extra nors zijn?

Spijtig dat hij dicht moet/

In die straat zijn er op korte tijd  twee verdwenen: De 9e kunst, nog een winkel uit de goeie jaren, en nu Epic, iets nieuws.

En Pierke is ook al weg in Gent, door een stomme fout van de boekhouder, vermoed ik.

De laatste tijd ging ik niet veel meer naar Epic, omdat ik niet veel meer naar Gent ging en ik mijn stripuitgaven wat probeerde te beperken. Ik vind het wat vreemd om daar nu plots op te duiken wegens die 20% korting, maar een winkelier krijgt zijn spullen ook graag verkocht. Dus als ik eens langs kan gaan, zal ik dat wel doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, kuzuri said:

Na Pierke al de tweede winkel in Gent op korte termijn. Er waren er inderdaad veel in Gent, maar het is serieus geminderd. 

is Pierke ook al dicht? Wist ik niet... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Epic heeft een eigen gezicht. Doet me een beetje denken aan de winkel van Ria van Bries.

Maar Epic verkoopt ook Nederlandstalig.

Iets van Standaard Uitgeverij zul je daar niet vinden, want dat vindt de uitbater te min.

Dat is zijn goed recht. Het is ook zo dat je een bepaalde verkoop mist als je bijvoorbeeld 'Amoras' niet verkoopt. Dat moet je er dan wel bij kunnen nemen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dus Epic moet de deuren sluiten omdat hij Amoras niet verkoopt? Rare redenering, zou betekenen dat je businessmodel afhangt van 1 leverancier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, SPeeDy zei:

Dus Epic moet de deuren sluiten omdat hij Amoras niet verkoopt? Rare redenering, zou betekenen dat je businessmodel afhangt van 1 leverancier.

Hm, als hij geen Amoras verkoopt, zal hij ook wel geen andere standaard strips verkopen (?) en dat scheelt toch een flinke slok op een borrel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, Tweetie zei:

Hm, als hij geen Amoras verkoopt, zal hij ook wel geen andere standaard strips verkopen (?) en dat scheelt toch een flinke slok op een borrel. 

Amoras had nog wel gekund, maar voor de nieuwe Suske en Wiske, Kiekeboe of Kampioenen lopen de mensen hier niet zo snel naar de stripspeciaalzaak, die pikken ze op in de krantenwinkel, supermarkt of zelfs een speelgoedketen. Speciale edities of antiquariaat dan weer wel, en ook in de tweedehandsbakken doen zulke reeksen het goed. Maar dat zijn ook geen dingen die Epic doet, dacht ik.

Ik wil maar zeggen dat zijn redering misschien minder vreemd is dan ze op het eerste gezicht lijkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, SPeeDy zei:

Zeg ik dat? Ik zeg wel dat je met meer aanbod altijd meer verkoopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hou wel van eigenzinnige winkels die een wat afwijkend aanbod, los van de commerciële kanonnen, aanbiedt.  Eigenlijk zou er wel nog plaats moeten zijn voor een winkel als Epic, nog meer gefocust op Engelstalige auteurstrips. Als het niet kan in een studentenstad...
De uitbater heeft zeker steken laten vallen maar dat is als een buitenstaander als mezelf gemakkelijk spreken.  Ik ontdek bv. nu pas dat hij een klantenkaart heeft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
30 minuten geleden, Koen zei:

Als het niet kan in een studentenstad...

Studenten hebben geen geld. Die kopen al eens een rare strip, maar niet voor 200 euro in een keer. Zoals stripverzamelaars in De Poort bijvoorbeeld wel al regelmatig eens doen.

Ik denk ook dat de sterkte van die winkel (het atypische, het niet-commerciële) tegelijk ook hun zwakte was. Ma bon, ik wil verder niet speculeren over redenen en oorzaken en zo, uiteindelijk zijn dat mijn zaken niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, Koen zei:

Ik hou wel van eigenzinnige winkels die een wat afwijkend aanbod, los van de commerciële kanonnen, aanbiedt.  Eigenlijk zou er wel nog plaats moeten zijn voor een winkel als Epic, nog meer gefocust op Engelstalige auteurstrips. Als het niet kan in een studentenstad...
De uitbater heeft zeker steken laten vallen maar dat is als een buitenstaander als mezelf gemakkelijk spreken.  Ik ontdek bv. nu pas dat hij een klantenkaart heeft. 

Ik hou ook van winkels met een afwijkend aanbod. Absoluut! Ik heb al pareltjes gekocht bij Epic.

In de winkel van Ria (Bries) lagen nog veel marginalere strips. Heerlijk om zo'n dingen te mogen ontdekken. Er is wel  amper interesse in marginale strips .

Jammer dat hij verdwijnt dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, linthout zei:

Ik hou ook van winkels met een afwijkend aanbod. Absoluut! Ik heb al pareltjes gekocht bij Epic.

In de winkel van Ria (Bries) lagen nog veel marginalere strips. Heerlijk om zo'n dingen te mogen ontdekken.

Idem. :hartje:

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Koen zei:

Ja, maar dan wel met een afwijkend aanbod bovenop een basis pakket voor je klanten. 

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de klanten hun basisbehoeften aan strips in je winkel kunnen halen en dat je ze niet voor een gedeelte van hun basis stripbehoeften naar een concurrent stuurt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 5-2-2018 om 11:33, kuzuri zei:

WTF?

Is Pierke gesloten?

Dat wist ik niet, sinds wanneer?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bestaat Betty Boop eigenlijk nog in Gent? Ik ben sinds mijn studententijd niet meer in die straat geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...