Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

'Epic: Your Comicstore' sluit eind juni

Recommended Posts

1 uur geleden, Chorasan zei:

WTF?

Is Pierke gesloten?

Dat wist ik niet, sinds wanneer?

Tis al een maand of twee, drie. Toen Dirk me het verhaal vertelde, in detail, was ik met verstomming geslagen. Twee weken later was het gedaan. 

Ik mis die winkel heel erg, en Dirk ook. 

Hier in't kort zijn verhaal: https://stripwinkel-pierke.weebly.com/

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dirk is een uitermate vriendelijk en gedienstig man.

Moesten we elkaar meer kunnen zien , hij zou een echt goede vriend zijn.

Een groot gemis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
32 minuten geleden, kuzuri zei:

Tis al een maand of twee, drie. Toen Dirk me het verhaal vertelde, in detail, was ik met verstomming geslagen. Twee weken later was het gedaan. 

Ik mis die winkel heel erg, en Dirk ook. 

Hier in't kort zijn verhaal: https://stripwinkel-pierke.weebly.com/

Ik had het intussen ook al gegoogeld. Echt zonde. Ik ging nog hooguit 2 keer per jaar, maar het vervulde me altijd met vreugde om daar rond te snuisteren. Dirk zelf altijd zijn relaxte zelve. 

Zoiets doet me letterlijk hartzeer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, linthout zei:

Dirk is een uitermate vriendelijk en gedienstig man.

Moesten we elkaar meer kunnen zien , hij zou een echt goede vriend zijn.

Een groot gemis.

Waar anders kon je even makkelijk een uur na aankoop met hetzelfde gemak nog staan kletsen over eender welk onderwerp waar het gesprek toevallig was op uitgelopen?

En terwijl een andere klant afgerekend werd, praatte hij rustig verder.

Zo maken ze er geen meer...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Schrijnend verhaal , dat in ieder geval. Ik heb van dichtbij zoiets zien gebeuren door een administratieve fout van iemand anders. Zulke gebeurtenissen zijn geen lachertje. Zeker niet wanneer je beseft dat het onterecht is, maar instanties daar geen oren naar hebben. Jammer dat iemands levenswerk zo aan z'n einde moet komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Dat is nu wel Dirks uitleg, maar er speelde wel meer mee dat onomkeerbaar was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, Tricken76 zei:

In Gent verdwijnen de laatste tijd heel wat goede winkels en restaurants. Jammer! Heeft volgens mij ook met hun circulatieplan te maken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/09/gent-is-provinciehoofdstad-met-grootste-leegloop-van-handelspand/

Nochtans vind ik het zeer gemakkelijk om af en toe eens naar Epic, De Poort en World's End te rijden : parking Savaanstraat is altijd vrij en eigenlijk niet zo verschrikkelijk duur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
30 minuten geleden, Tricken76 zei:

In Gent verdwijnen de laatste tijd heel wat goede winkels en restaurants. Jammer! Heeft volgens mij ook met hun circulatieplan te maken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/09/gent-is-provinciehoofdstad-met-grootste-leegloop-van-handelspand/

Er komen er meer bij als er verdwijnen. Wel op iets andere plekken en met een ander aanbod.

Zo verdwijnt de Delvaux-winkel en ietsje verder 2 kappers die afslanken omdat letterlijk de chi-chi madammen uit Sint-Marten Latem niet meer met de auto van hun man niet meer op hun vertrouwde plek kunnen parkeren (hoewel er een alternatieve parking is die zelfs dichterbij is) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, marioboon zei:

Er komen er meer bij als er verdwijnen. Wel op iets andere plekken en met een ander aanbod.

Zo verdwijnt de Delvaux-winkel en ietsje verder 2 kappers die afslanken omdat letterlijk de chi-chi madammen uit Sint-Marten Latem niet meer met de auto van hun man niet meer op hun vertrouwde plek kunnen parkeren (hoewel er een alternatieve parking is die zelfs dichterbij is) 

In Leuven is er nu een zinkgat dat maakt dat ik een alternatieve route moet vinden morgen. Geen grap, echt waar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Koen zei:

Nochtans vind ik het zeer gemakkelijk om af en toe eens naar Epic, De Poort en World's End te rijden : parking Savaanstraat is altijd vrij en eigenlijk niet zo verschrikkelijk duur.

Klopt, maar als je ziet hoe zelfs mijn collega's uit Gent aan de routes twijfelen, dan snap ik dat dit anderen afschrikt. Ze kregen ook alle 4 al een boete in de bus! Zelfs ik reed al eens verkeerd (gelukkig in het begin toen ze het nog door de vingers zagen) en doe enkel mijn vast routes langs werk en stripwinkels. Parking Savaanstraat ligt inderdaad midden tussen de stripwinkels (WEC, Epic & De Poort). Er verdwenen in dezelfde straal ook al 4 restaurants die ik graag bezocht tijdens zoektocht naar strips, allemaal tijdens het laatste jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kom met de bus of de fiets :-) 

Vroeger pakte ik nog wel es de auto en parkeerde die in de parking van de Schleiper (gratis en ik heb toch altijd wel iets nodig van tekenmateriaal) maar ik moet bekennen dat ik nu niet meer zou weten hoe ik met de auto tot daar raak vanuit de Nederkouter

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Tricken76 said:

Dat denk ik ook.

Hier in Geraardsbergen hebben ze ook vanalles uitgespookt à la circulatieplan, en dat heeft ook tot het einde van winkels geleid. Politici hebben daar natuurlijk geen oren naar. Zij lopen als ezels acher een wortel waarop "milieu" of "leefbaarheid" staat, zonder te beseffen dat ze het voor de inwoners ONleefbaar maken. Ik heb pas vandaag gehorod at er hier binnenkort in een WOONstraat niet meer mag worden geparkeerd. Waar moeten die beWONers dan heen met hun auto? En dan willen ze de stadskernen aantrekkelijk maken voor gezinnen. Aantrekkelijk voor mensen met het label "ongeschikt om te rijden", ja; Het zal een leuke buurt worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, Koen zei:

Ik parkeer nooit in die parking, of enig andere ondergrondse parking, behalve die van't werk. 

En ik heb ook nooit problemen om pal tussen De Poort, WEC en Epic te parkeren. 

Niet dat ik schrik heb van die parkinggebouwen, maar iets houdt me toch altijd tegen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan gewoon iedereen aanraden: blijf weg met je auto uit het centrum. Ik moet er dikwijls zijn en parkeer auto iets buiten centrum en dan gewoon te voet (10') of tram. Paar weken geleden moest ik toch ergens zijn dat ik wat ver vond te voet en niet wist hoe er te geraken met de tram. Toch maar auto geprobeerd, met als resultaat een boete van ergens waar ik blijkbaar niet in mocht...

Verder als voetganger nog even mijn gal spuwen: Gent is altijd een fietsstad geweest, maar nu denken veel fietsers blijkbaar dat de straten incl. voetpad van hen zijn. Ipv enkel te focussen op de auto's mogen ze de fietsers dus nu gaan aanpakken. En die toeristentreintjes/auto's die mogen dan wel in straten rijden waar normaal gezien zelfs geen auto in zou mogen (zelfs niet voor invoering van circulatieplan).

Conclusie: geen idee of de lucht (en daarmee dus onze belangrijke luchtwegen) beter is geworden (dat moeten ze dan meten maar ik geloof het niet als ik de files in de spits zie op de belangrijke wegen in Gent maar buiten het centrum), maar ze hebben het heel complex gemaakt voor de automobilist en veiliger voor voetgangers is het zeker niet.

Maar wijken we nu niet te veel af van het eigenlijke topic? Als ik naar mezelf kijk ben ik mede schuldig hieraan: als ik in Gent arriveer was vroeger de (wandel)afstand naar Epic en WE bijna gelijk. Bij WE hadden ze veel manga, bij Epic niet. WC lag toch wat aan de rand en niet in een erg aangename straat (lees "stinkende straat") om door te wandelen. Ik belandde toen meer bij Epic dan bij WE. Sinds dat WE verhuisd is, is dat én dichterbij voor mij én je kan er ook nog 'ns op je gemak iets drinken (zelfs iets klein eten). En (buiten EU-strips) heeft WE dus ook alles wat ik zoek. Dus ik stel vast dat ik nauwelijks nog in Epic geweest ben afgelopen jaar :-(. Volgens mij heeft het dus echt wel te maken met concurrentie en als die én ca. zelfde ligging heeft én hetzelfde én meer biedt, hoe kan je dan klanten naar je winkel blijven lokken? Dan moet je anticiperen en focus leggen op iets uniek, maar buiten wat ik zou durven noemen de art-boeken zag ik dit niet bij Epic (EU-aanbod is quasi onbestaand bij WE, biedt Epic wél aan maar niet alles en 50m verderop is De Poort die een gigantisch EU-aanbod heeft. Als ik de Poort passeer dan ligt Epic vlakbij, maar als ik al veel gespendeerd heb in de Poort...). Alleen op die art-boeken teren is veel te niche, daar kan je je omzet niet mee draaien. Games (dat me zelf niet interesseert) heeft WE ook volledig naar zich toegetrokken met hun plaatsen om te spelen, dus zal Epic ook geen goed gedaan hebben. Kortom: Epic heeft helaas quasi niks dat niet gedekt is (+meer) door WE en De Poort vlakbij. Enige optie lijkt/leek dus nieuwe locatie zoeken ver genoeg van de concurrenten en waar toch genoeg volk naartoe kan komen. WE heeft dit gewoon erg goed uitgekiend, ondanks dat het toch niet zo makkelijk geweest zal zijn om klanten aan te trekken in een niet voor de hand liggende straat. Maar 't is dus blijkbaar gelukt, en helaas is Epic er de dupe van. Allez, dit is wat ik denk natuurlijk, misschien is er een volledige andere reden...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met de auto ga ik sowieso niet meer naar steden zoals Gent, Antwerpen. Niet alleen dat onnozel circulatieplan, maar ook de LEZ, die ze gans de vlaanders gaan opleggen.

Bestaat de Gouden Schaar nog? Die is ook al een eind gesloten waarschijnlijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, SPeeDy said:

Conclusie: geen idee of de lucht (en daarmee dus onze belangrijke luchtwegen) beter is geworden

Heel kort en zonder verdere discussie: neen.

:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 hours ago, SPeeDy said:

Ik kan gewoon iedereen aanraden: blijf weg met je auto uit het centrum. Ik moet er dikwijls zijn en parkeer auto iets buiten centrum en dan gewoon te voet (10') of tram. Paar weken geleden moest ik toch ergens zijn dat ik wat ver vond te voet en niet wist hoe er te geraken met de tram. Toch maar auto geprobeerd, met als resultaat een boete van ergens waar ik blijkbaar niet in mocht...

Verder als voetganger nog even mijn gal spuwen: Gent is altijd een fietsstad geweest, maar nu denken veel fietsers blijkbaar dat de straten incl. voetpad van hen zijn. Ipv enkel te focussen op de auto's mogen ze de fietsers dus nu gaan aanpakken. En die toeristentreintjes/auto's die mogen dan wel in straten rijden waar normaal gezien zelfs geen auto in zou mogen (zelfs niet voor invoering van circulatieplan).

Conclusie: geen idee of de lucht (en daarmee dus onze belangrijke luchtwegen) beter is geworden (dat moeten ze dan meten maar ik geloof het niet als ik de files in de spits zie op de belangrijke wegen in Gent maar buiten het centrum), maar ze hebben het heel complex gemaakt voor de automobilist en veiliger voor voetgangers is het zeker niet.

Maar wijken we nu niet te veel af van het eigenlijke topic? Als ik naar mezelf kijk ben ik mede schuldig hieraan: als ik in Gent arriveer was vroeger de (wandel)afstand naar Epic en WE bijna gelijk. Bij WE hadden ze veel manga, bij Epic niet. WC lag toch wat aan de rand en niet in een erg aangename straat (lees "stinkende straat") om door te wandelen. Ik belandde toen meer bij Epic dan bij WE. Sinds dat WE verhuisd is, is dat én dichterbij voor mij én je kan er ook nog 'ns op je gemak iets drinken (zelfs iets klein eten). En (buiten EU-strips) heeft WE dus ook alles wat ik zoek. Dus ik stel vast dat ik nauwelijks nog in Epic geweest ben afgelopen jaar :-(. Volgens mij heeft het dus echt wel te maken met concurrentie en als die én ca. zelfde ligging heeft én hetzelfde én meer biedt, hoe kan je dan klanten naar je winkel blijven lokken? Dan moet je anticiperen en focus leggen op iets uniek, maar buiten wat ik zou durven noemen de art-boeken zag ik dit niet bij Epic (EU-aanbod is quasi onbestaand bij WE, biedt Epic wél aan maar niet alles en 50m verderop is De Poort die een gigantisch EU-aanbod heeft. Als ik de Poort passeer dan ligt Epic vlakbij, maar als ik al veel gespendeerd heb in de Poort...). Alleen op die art-boeken teren is veel te niche, daar kan je je omzet niet mee draaien. Games (dat me zelf niet interesseert) heeft WE ook volledig naar zich toegetrokken met hun plaatsen om te spelen, dus zal Epic ook geen goed gedaan hebben. Kortom: Epic heeft helaas quasi niks dat niet gedekt is (+meer) door WE en De Poort vlakbij. Enige optie lijkt/leek dus nieuwe locatie zoeken ver genoeg van de concurrenten en waar toch genoeg volk naartoe kan komen. WE heeft dit gewoon erg goed uitgekiend, ondanks dat het toch niet zo makkelijk geweest zal zijn om klanten aan te trekken in een niet voor de hand liggende straat. Maar 't is dus blijkbaar gelukt, en helaas is Epic er de dupe van. Allez, dit is wat ik denk natuurlijk, misschien is er een volledige andere reden...

Een stripwinkel die sluit is altijd spijtig nieuws want die uitbaters hebben steeds een hart voor strips of comics.

Perso vond ik mijn gading steeds in De Poort (strips) en World's End (comics) dus skipte ik Epic ondanks de toplocatie.

De paar keer dat ik er wel kwam was er wel nooit geen andere klant en zat Pedro steeds togglend achter zijn PC. 

De winkel had wel heel een mooi aanbod met steeds de nieuwigheden.

Misschien dat WE en De Poort veel meer ingespeeld hebben op de steeds evoluerende behoeften van klanten en  de markt  (WE is vooral ook een ontmoetingsplaats, organiseert toernooien,   De Poort verstuurt veel met de Post & is leverancier bij bibs).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het enthousiasme, aanbod en professionaliteit van WE en De Poort is ongelooflijk.  Qua klantgerichte service zijn die twee zaken niet te kloppen.  De gezelligheid en snelle service van WE heeft er zelfs voor gezorgd dat ik nu voor mijn comics naar Gent ga in plaats van mijn dichtbij gelegen stripwinkel in Brugge. Aangezien De Poort nabij is spring ik daar dan ook binnen voor mijn NL-boekjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, linthout zei:

Het is zo. De Poort is wel zeer weinig open. Enkel do, vr en za.

Inderdaad.  Gelukkig komen de comics en strips pas in het tweede deel van de week uit.  Meestal spring ik de donderdagmiddag binnen om de nieuwigheden op te halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, linthout zei:

Het is zo. De Poort is wel zeer weinig open. Enkel do, vr en za.

Ja, ze hadden meer tijd nodig voor de website en -winkel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alsof de strips niet verslavend genoeg zijn wordt me telkens een chocolaatje aangeboden wanneer ik De Poort verlaat.  Qua positieve conditionering moet men daar geen lessen volgen (hoewel mijn vrouw het hierbij meer over negatieve conditionering zou hebben). :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, kuzuri said:

Ja, ze hadden meer tijd nodig voor de website en -winkel. 

Niet te verwonderen. Ik had het hier al 's opgemerkt: je kunt moeilijk én een site hebben én een baksteenwinkel zonder dat het meer tijd kost.

En dat circulatieplan speelt ook een rol. Het lijkt mogelijk, maar het is het niet. Je verlegt routes. Dat is net zoals met water. Hier in Geraardsbergen hebben nogal wat huizen last van water in de kelder, doordat het een erg vochtige streek is. De beste oplosisng is een pomp in de kelder, en niét de ader dichtstoppen. Omdat je niet weet waar het water achteraf weer opduikt.

Dat is precies wat al die circulatieplannen over het hoofd zien: ze verleggen de verkeesstroom, en ze weten niet waar die uitkomt. Sommige straten lopen daardoor leeg (pech als je net daar je winkel hebt), andere straten krijgen daardoor meer verkeer (pech als je net daar woont).

Het is gewoon geknoei.

Tegelijk creëren ciculatieplannen méér verkeer, doordat mensen meer online kopen. En ze knopen niet online bij de winkel om de hoek, maar soms honderden km verderop. En dat genereert extra verkeer doordat al die pakjes moeten worden bezorgd.

Goe bezig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...