Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

'Epic: Your Comicstore' sluit eind juni

Recommended Posts

1 hour ago, kuzuri said:

Ja, ze hadden meer tijd nodig voor de website en -winkel. 

Ik neem aan de maandag en dinsdag nooit een overrompeling is met klanten.

Een woensdagnamiddag niet open is dan idd een rare zet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is Gent, dus woensdagnamiddag scheelt daar niet zo veel aan. Kinderen zie ik toch nooit meer in een stripwinkel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Koen zei:

Inderdaad.  Gelukkig komen de comics en strips pas in het tweede deel van de week uit.  Meestal spring ik de donderdagmiddag binnen om de nieuwigheden op te halen.

Ik ben net thuis, ik heb je niet gezien!

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, kuzuri zei:

Veel heeft te maken met het feit dat De Poort de hofleverancier is voor strips aan Belgische bibliotheken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, kuzuri zei:

Dit is Gent, dus woensdagnamiddag scheelt daar niet zo veel aan. Kinderen zie ik toch nooit meer in een stripwinkel.

Ik zie die nochtans regelmatig.

En ik bedoel niet alleen mijzelf. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, kuzuri zei:

De woensdagen doen ze hun ronde in bibliotheken. Waren het er geen 70-tal?

Ik ga ook meestal op donderdagen (past het best in combinatie met werk).

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, linthout zei:

Ik ben net thuis, ik heb je niet gezien!

Ik ga niet elke week, Willy (hangt ook een beetje van mijn werk af). 
Ik zal je een sms of berichtje sturen de volgende keer dat ik plan naar daar af te zakken.  Is ondertussen alweer een eindje geleden dat we wat comic talk en ander gebrabbel hebben uitgewisseld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 hours ago, Tricken76 said:

De woensdagen doen ze hun ronde in bibliotheken. Waren het er geen 70-tal?

Erg als een striphandel aan bib's moet verkopen om het vol te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Erg? Extra solide inkomsten met doorgaans vaste budgetten bij vaste klanten? Die tellen wel degelijk mee bij veel stripwinkels.

In Nederland is het erg, want door een vorige nieuwe regering werd er drastisch beknibbeld op de budgetten voor cultuur, dus ook bibliotheken, en dat verschil hebben sommige uitgeverijen best wel gemerkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat Peter het absurde / tegenstrijdige in de situatie bedoelde?

Als verkoper je hoofd boven water houden door je waar op zo een manier te verkopen dat er minder kopers zullen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Tricken76 zei:

jajaa... verschrikkelijk nieuws :e009:

Zal je ook iets posten als er een nieuwe handelszaak in Gent wordt gevestigd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Een winkel verliest op zijn minst een investering van 700.000 euro en Koen rolt eens met de ogen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Begint wel een beetje af te dwalen. Laten we het Gentse circulatieplan en de gevolgen ervan ergens anders bespreken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
34 minutes ago, Kontiki said:

Een winkel verliest op zijn minst een investering van 700.000 euro en Koen rolt eens met de ogen.

"Het zijn toch maar frauderende zelfstandigen."

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Kontiki zei:

:e009:

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Kontiki zei:

Dat is ook weer niet echt waar, ze hebben het gebouw gekocht en in de loop der tijd 700.000 aan verbouwd en ingericht. Dat is niet allemaal verlies, als ze kunnen maken kranten het altijd spectaculairder dan het is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Bonte zei:

als ze kunnen maken kranten het altijd spectaculairder dan het is.

Het zijn net strips, je moet het voor de lezer interessant maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sowieso moet je nu als stripwinkelier ervoor zorgen dat de klanten een reden hebben om specifiek naar jouw winkel te gaan en niet naar de Carrefour aan de rand van't stad.  De bekende stripwinkels liggen zo goed als allemaal in het centrum van een stad waarbij de straat ofwel verkeersarm is of waar er een circulatieplan geldt. 

Het is nu ook niet zo dat de stripwinkels in het Leuvense vlot met de auto bereikbaar zijn en toch ... 

Dus heb je als liefhebber 2 keuzes :

• hou rekening met de verkeersituatie (openbaar vervoer, fiets, gps in de auto en rijden naar betaalde parking,...) 
  • bestel online

Zorg er dus voor dat je door je service, uitzonderlijk aanbod of unieke winkelbelevenis de klant een reden geeft om de moeite te nemen naar je winkel te gaan.  Als je aanbod erom vraagt dat er veel auto's dichtbij kunnen parkeren, dan heb je niks te zoeken in een rustig en/of historisch stadscentrum.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jamaar, jamaar.

1) Epic hád effectief een gamma dat afweek van elders, aldus het 'uitzonderlijk aanbod'.
2) Epic wás er reeds lang vóór de boel onbereikbaar werd, aldus een omgekeerde redenering in dat specifieke geval.

Verder volg je logische uitspraken helemaal, Koen.  Maar 't is allemaal zo simplistisch niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

‘Onbereikbaar’ is toch extreem sterk uitgedrukt.  Die winkel en de andere stripwinkels in’t centrum waren vroeger even (on-)bereikbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...