Ga naar inhoud

[Eerste Halve Finale] pagina 6 vs. pagina 40


nobody

[Eerste Halve Finale] pagina 6 vs. pagina 40  

79 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-02-18 at 07:00

Recommended Posts

Eerste Halve Finale 

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

6F3B59BD-A6EA-4D9C-8AE2-F6B9C01A28AE.jpe

 

Lang geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was er de mogelijkheid om over de middag naar de bib te gaan die tegenover de school lag. Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Guust Flater. Ik heb toen alle albums gelezen van Guust die aanwezig waren. Toen ik bovenstaande prent las, moest ik zodanig lachen met de mimiek van de kat van Guust dat de mensen van de bib zeiden dat ik de bib moest verlaten omdat ik iedereen stoorde.

 

Enkele jaren later heb ik deze prent in het groot kunnen kopen. Deze hangt nu uit in onze living. Mensen die langskomen lezen vaak de plaat en beginnen dan vaak ook te glimlachen bij het lezen ervan. Er zijn waarschijnlijk betere platen van Franquin over Guust. Maar deze plaat bezorgt mij nog steeds een glimlach bij het lezen ervan. 

 

Simon

 

 

B

 

20171126_201135.jpg.935bd57c87958cff13bc

 

Een plaat uit de reeks Peter Pan van Loisel, uit de zwart-wit luxe-integrale. De actie van de krokodil, 4 kaders die een fractie van een seconde samenvatten. Weergaloos. 

 

Wel een vrij slechte foto, maar ik wil het boek niet teveel plooien 

 

Kristof Berte

 

Link naar reactie

Nu we in de halve finale zijn, mag Kristof zijn boek toch wat meer plooien en een betere foto opladen. :e002:

De huidige foto doet toch wel veel af aan de kwaliteiten van deze pagina. 

 

Ik vraag me echt af hoe die zeer middelmatige Guust het tot hier geschopt heeft? Die stilzwijgende meerderheid van de stemmers toch ook. :e011:

Link naar reactie
1 uur geleden, Kool Thing zei:

Nu ga ik toch echt voor Loisel. Schitterende pagina. 

 

1 uur terug, esteban² zei:

Speeltijd is over, nu is 't voor echt. En dan is voor mij heel duidelijk dat die Guust hier absoluut niets meer te zoeken heeft. Loisel dus.

 

Twee keer bis. 

Link naar reactie
45 minutes ago, Kool Thing said:

peter_pan_6_7.jpg

Zo hee! In kleur is ie toch echt wel een heeeeeeeeeeeeel stuk minder vind ik.... Ik wil bij deze bij mij stem vermelden dat ik voor de zwart-wit versie heb gekozen voor wat betreft mijn stem ;-) 

Overigens - alhoewel ik de plaat erg knap getekend vind- zou ik geen plaat aan mijn muur willen waar iemand levend wordt verslonden door een monsterachtige krokodil.. Niet erg gezellig of zo :-)

Link naar reactie
5 uren geleden, Nesse zei:

ik ben er nog niet uit. Beide pagina's spreken niet echt tot mijn verbeelding.

Nee, same here.

Ik kies voor Loisel, hoewel er naar mijn mening veel betere/mooiere pagina’s in die dikke zwartwit bundeling staan (bv iets met Kapitein Haak, die toch ook door die krokodil te grazen wordt genomen als ik het me goed herinner).

Link naar reactie
Op 9-2-2018 om 14:51, sanderg zei:

Zo hee! In kleur is ie toch echt wel een heeeeeeeeeeeeel stuk minder vind ik.... Ik wil bij deze bij mij stem vermelden dat ik voor de zwart-wit versie heb gekozen voor wat betreft mijn stem ;-)

Tiens, ik vind de kleurenversie juist mooier. Ik heb voor de andere plaat gekozen, maar moest ik de kleurenversie eerder gezien hebben, zou dat misschien anders geweest zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Naast een Franquin-fan ben ik ook wel liefhebber van Loisel zijn tekenwerk. Bij deze gaat mijn stem naar Loisel.

Er zijn sterkere en mooiere Guust/Franquin-platen.

Inkleuring valt wel wat tegen. Als je Loisel zijn ander ingekleurd werk ziet...

Link naar reactie
1 uur geleden, Yncke zei:

Pas beginnen panikeren als de poll gesloten is. ;)

 

Het gaat dan nog 1 extra dag open, en als 't na 1 dag nog altijd gelijkstand is, beslist de randomgenerator.

Guust staat er weer eentje voor dus stop de randomgenerator en start de loiselgenerator maar op :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • Yncke unlocked this topic

Om Guust nog iets extra in de kijker te zetten.

 

Franquin kan als niemand anders een personage tekenen. Met slechts enkele lijnen kan hij een uitdrukking neerzetten. Er zijn niet veel tekenaars die dit kunnen evenaren. 

 

Daarom een warme oproep om voor Guust te stemmen. 😁

Link naar reactie

Aangezien het gelijkstand is, haal ik nog eens "alles uit de kast" voor de plaat van Loisel:

 

Ik ben ook fan van die plaat van Guust. Met uitzondering van de schabouwelijke lettering is alles daar goed aan. En zelfs die schabouwelijke lettering past nog bij de opzet van de tekening.

 

Mijn keuze voor Peter Pan was geïnspireerd door de mooie symmetrische opzet van de plaat. Met in het midden die vier gelijke kaders. De golfbeweging van de krokodil doorbreekt de symmetrie. Een mindere tekenaar zou die laatste kader van de 4 niet meer getekend hebben. Maar nu zie je de logge massa van de krokodil terug in het water zakken, wat de impact van de vorige 3 kaders nog groter maakt. Een plaat waar over nagedacht is. Die arceringen zijn om te bekijken en te blijven bekijken. De zwart-wit tekening is zodanig perfect uitgevoerd, dat de inkleuring weinig bijdraagt. Het opspattende water kan je bijna voelen, zelfs in zwart-wit, wat een echte krachttoer is.

 

Wat een contrast met de plaat van Guust. Een pagina waar ogenschijnlijk niet over nagedacht is. Een gag, een idee, spontaan en organisch uitgevoerd. Geen sprake van symmetrie, maar de plaat heeft dit ook niet nodig. Het uitzonderlijke talent van Franquin spat van de pagina.

 

Conclusie: er zijn hier geen slechte keuzes te maken :) Twee fantastische platen die even goed samen in de finale hadden kunnen staan.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Kristof Berte zei:

Aangezien het gelijkstand is, haal ik nog eens "alles uit de kast" voor de plaat van Loisel:

 

Ik ben ook fan van die plaat van Guust. Met uitzondering van de schabouwelijke lettering is alles daar goed aan. En zelfs die schabouwelijke lettering past nog bij de opzet van de tekening.

 

Mijn keuze voor Peter Pan was geïnspireerd door de mooie symmetrische opzet van de plaat. Met in het midden die vier gelijke kaders. De golfbeweging van de krokodil doorbreekt de symmetrie. Een mindere tekenaar zou die laatste kader van de 4 niet meer getekend hebben. Maar nu zie je de logge massa van de krokodil terug in het water zakken, wat de impact van de vorige 3 kaders nog groter maakt. Een plaat waar over nagedacht is. Die arceringen zijn om te bekijken en te blijven bekijken. De zwart-wit tekening is zodanig perfect uitgevoerd, dat de inkleuring weinig bijdraagt. Het opspattende water kan je bijna voelen, zelfs in zwart-wit, wat een echte krachttoer is.

 

Wat een contrast met de plaat van Guust. Een pagina waar ogenschijnlijk niet over nagedacht is. Een gag, een idee, spontaan en organisch uitgevoerd. Geen sprake van symmetrie, maar de plaat heeft dit ook niet nodig. Het uitzonderlijke talent van Franquin spat van de pagina.

 

Conclusie: er zijn hier geen slechte keuzes te maken :) Twee fantastische platen die even goed samen in de finale hadden kunnen staan.

Eigenlijk had dit de finale moeten zijn. Spannend tot op het eind! :) 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...