Ga naar inhoud

[Tweede halve finale] pagina 46 vs. pagina 15


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 20-02-18 at 07:00

Recommended Posts

Tweede halve finale.

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

 

Maar welke moet ik nu kiezen? Ze zijn allemaal zo leuk :) Wat doen jullie me aan. 

Ik dacht eerst aan die waarbij Kwabbernoot Robbedoes redt omdat mijn ogen daarvan prikkelden (Ik ben een emotioneel man), maar daar stonden te weinig gezichtsuitdrukkingen op en dat is toch onacceptabel als mooiste strippagina ooit. Dan ben ik toch maar gegaan voor deze: 

s7a16xwc4jjx2.jpg.9f5d242531446d7fb75115

De plaat zegt veel ook al staat er geen tekst.

Red Arrow

 

 

B

 

zoo.jpg.5fc494caa3eb70b86f99eca5d4dd9a12

 

Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan.  Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening.     

 

 

Kool Thing

Link naar reactie

Voor mij is de vermoedelijke winnaar hier een plaat die niet in een finale hoort, dus ik weet ook al waar mijn stem heen gaat. ;) Die Loisel had ik ook nooit zo hoog verwacht en er zijn veel betere platen uit datzelfde universum. Maar met Loisel zou ik wel kunnen leven. De pagina's die ik graag in de strijd gezien had, zijn allemaal gesneuveld .

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

B is teveel kijk-eens-wat-ik-kan-tekenwerk, ietwat verpest door een donkere, onduidelijke inkleuring. Het heeft een eeuwigheid geduurd vooraleer ik doorhad wat er in die vlek op de laatste prent te zien was.

Ik kies voor de eenvoud van A. Het is een kunst om veel te zeggen met weinig.

Link naar reactie
8 hours ago, Tom B said:

B is teveel kijk-eens-wat-ik-kan-tekenwerk, ietwat verpest door een donkere, onduidelijke inkleuring. Het heeft een eeuwigheid geduurd vooraleer ik doorhad wat er in die vlek op de laatste prent te zien was.

Ik kies voor de eenvoud van A. Het is een kunst om veel te zeggen met weinig.

Echt? Raar, had dat onmiddellijk door. Ik vind de inkleuring trouwens wél geslaagd. Zoo mag van mij winnen van Peter Pan, maar mijn favoriet (die plaat van Hermann) heeft het helaas niet gehaald.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
19 uren geleden, Tom B zei:

B is teveel kijk-eens-wat-ik-kan-tekenwerk, ietwat verpest door een donkere, onduidelijke inkleuring. Het heeft een eeuwigheid geduurd vooraleer ik doorhad wat er in die vlek op de laatste prent te zien was.

Ik kies voor de eenvoud van A. Het is een kunst om veel te zeggen met weinig.

2.

Link naar reactie
3 uren geleden, Kool Thing zei:

Halve finale. Het is mooi geweest :-)   

Loisel heeft de mooiste plaat. 

Vreemd soms, in het begin vond ik de plaat uit Zoo niet zó (haha) speciaal en was die Robbedoes één van m'n favorieten. Uiteindelijk is dat helemaal gedraaid en vind ik B een pak beter (alhoewel A nog steeds een behoorlijk goeie plaat is). Maar ik vrees dat Zoo geen 5 stemmen meer gaat inhalen.

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik volg je volledig. Ik vond de plaat van Zoo ook niet zo speciaal - ik was veeleer ontgoocheld dat ander origineel werk al verkocht was of te duur was - maar hoe meer ik ernaar keek, hoe mooier ik die plaat vond. Een initieel banale tussenpagina die voor mij veel meer bevat. 

 

Leuk dat er zoveel mensen zijn die in dit verhaal zijn meegegaan

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
21 hours ago, Kool Thing said:

Ik volg je volledig. Ik vond de plaat van Zoo ook niet zo speciaal - ik was veeleer ontgoocheld dat ander origineel werk al verkocht was of te duur was - maar hoe meer ik ernaar keek, hoe mooier ik die plaat vond. Een initieel banale tussenpagina die voor mij veel meer bevat. 

 

Leuk dat er zoveel mensen zijn die in dit verhaal zijn meegegaan

Absoluut! Ik vind het een top pagina die ik zelf ook graag had willen hebben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...