Ga naar inhoud

Gelijmd <-> Gebonden


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 11-2-2018 om 20:27, Kontiki zei:

Hoe kom je er eigenlijk bij dat die andere delen niet zijn ingebonden? Saga laat zijn strips namelijk altijd inbinden in plaats van lijmen of nieten, zowel de soft- als hardcovers.

Klopt! Mijn 4 delen van de minimensjes zijn allemaal ingebonden.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
6 minuten geleden, esteban² zei:

Ow ... Neen.  Zo zien die van mij er helemaal niet uit.  Deel 1 en 2 (beide tweede druk?) hebben die zichtbare binding niet.  Dan toch gelijmd?  Mijn exemplaren zijn hetzelfde als Johan en Pirrewiet en Steven Sterk, om een voorbeeld te noemen.

 

Die (J&P) lijken mij inderdaad gelijmd. Mijn Minimensjes zijn eerste druk, dus hebben ze de tweede druk blijkbaar inderdaad anders aangepakt.

Link naar reactie
16 minuten geleden, esteban² zei:

Ow ... Neen.  Zo zien die van mij er helemaal niet uit.  Deel 1 en 2 (beide tweede druk?) hebben die zichtbare binding niet.  Dan toch gelijmd?  Mijn exemplaren zijn hetzelfde als Johan en Pirrewiet en Steven Sterk, om een voorbeeld te noemen.

Die zichtbare binding heet een kapitaalbandje en dat is enkel voor de sier. Wellicht is die bij een andere druk vergeten. Maar ik kan me niet voorstellen dat zulke dikke bundels gelijmd worden.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
7 minuten geleden, eriktex zei:

Die zichtbare binding heet een kapitaalbandje en dat is enkel voor de sier. Wellicht is die bij een andere druk vergeten. Maar ik kan me niet voorstellen dat zulke dikke bundels gelijmd worden.

 

Dat was ook mijn reflex, maar ik heb de Johan en Pirrewiet-bundels daarnet bekeken en die zijn toch gelijmd.

Link naar reactie
1 uur geleden, Metabaron zei:

Dat was ook mijn reflex, maar ik heb de Johan en Pirrewiet-bundels daarnet bekeken en die zijn toch gelijmd.

Hm, het zijn wel dure en dikke boeken om te lijmen.

Maar waarom zijn sommige van de Saga integrales gebonden en andere gelijmd? De drukker zal toch zeker wel gedaan hebben wat de uitgever van hem vroeg? 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Tweetie zei:

Maar waarom zijn sommige van de Saga integrales gebonden en andere gelijmd?

 

Vooralsnog is er maar één iemand die beweert dat ze gelijmd zijn. Je moet het niet verdraaien, hé. Het tegendeel moet nog bewezen worden (al vind ik het zelf van geen belang zolang mijn strips niet uit elkaar vallen).

Link naar reactie

Als je dan toch twijfelt (en wij zijn de mensen van de computertechnologie en modern) stuur je toch gewoon een mailtje naar de uitgever die de albums uitbrengt. Alle adressen zijn zo via De Striep zelfs nog te vinden. Een beetje uitgever zal met plezier vertellen hoe de vork in de steel zit. Ik zou toch al helemaal niet op een forum (welke dan ook) een twijfel richting de één of ander willen geven.

Link naar reactie

Op basis van de eerste opmerking liet de uitgever me al weten dat al zijn strips zijn ingebonden. Dat heb ik hier ook laten weten. Hij was wat verontwaardigd dat er niet eerst wordt gecontroleerd of zoiets waar is in plaats van het als een veronderstelling te posten waarop iemand als Tweetie (die doorgaans moeite heeft om informatie te verwerken en daar dan maar een eigen draai aan geeft of die een feit als een “mening” ziet) er al meteen uit concludeerde dat de veronderstelling of de twijfel een feit is.

Link naar reactie
2 hours ago, Boekenmagazijn said:

 

Als je het boek tussen pagina 8 en 9 (of 24 en 25, of 40 en 41, dus in het midden van elk katern) volledig kunt openvouwen en je daar het garen ziet, dan is het genaaid gebonden.

Een gelijmd boek kun je nergens helemaal openvouwen zonder de rug te breken.

Dat dacht ik dus ook. In dat geval denk ik dat er wat misvattingen heersen over gelijmd/gebonden en zijn oa de J&P eveneens gewoon gebonden.

Link naar reactie
2 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

 

Als je het boek tussen pagina 8 en 9 (of 24 en 25, of 40 en 41, dus in het midden van elk katern) volledig kunt openvouwen en je daar het garen ziet, dan is het genaaid gebonden.

Een gelijmd boek kun je nergens helemaal openvouwen zonder de rug te breken.

 

 

Deboekdrukker_hardcover_boeken (1).jpg

Ik heb het ook eens nagegaan, die draadjes kan je bijna nergens zien omdat ze in de nieuwe boeken 'ingeklemd' zitten. Maar je ziet meestal wel dat het een bundeltje gevouwen bladen zijn.

Link naar reactie

Ik heb zelf geen camera ter beschikking.  Maar als de uitgever via @Kontiki stelt dat alle uitgaves gebonden zijn, zal dat ook effectief zo zijn en vergissen de twijfelaars zich.  Ik geef eerlijk toe dat ik niet goed wist hoe dit te zien en dus onterecht helemaal aan't twijfelen sloeg.  Via het prentje van @Boekenmagazijn weet ik het nu wel met zekerheid.  Ze zijn gebonden.  De andere reeksen die ik noemde eveneens.  Alleen dat bindlintje (te zien op eerdere foto's) ontbreekt.  Dat is al.  Mysterie voorgoed opgelost.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik volg niet meer op dit moment.

Mijn Minimensjes 1 die ik heb, ziet er uit als op de foto van Paul, maar is wel een herdruk want heeft geen fondlijst.  Dat zou, zo gaf Tweetie ooit mee, het verschil zijn tussen de 1ste en 2de druk.

Maar dat klopt dan weer niet met de post van Kontiki, want die andere afwerking (foto's van Paul) zouden enkel bij 1ste drukken voorkomen?  Terwijl ik tweede druk heb volgens een eerder uitleg, maar toch dezelfde afwerking. 

Dus ... tenzij die uitleg over die fondlijst niet klopt ...

I-dont-understand-GIF.gif

@Bonte, misschien kan dit hele gebeuren naar het Minimensjes topic verplaatst worden?
www.getekendereep.com/topic/4237-de-mini-mensjes-pierre-seron/

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...