Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Gast Kontiki

Gelijmd <-> Gebonden

Recommended Posts

Gast Kontiki
4 minuten geleden, Paul_NL zei:

20180211_131853.thumb.jpg.c3f7b36d62890a0510264fd7a475a911.jpg

Verjaardagscadeautjes komen binnen. :)

Heeft iemand enig idee waarom boek 1 en 2 gelijmd zijn en 3 en 4 gebonden?

Een andere drukker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki
5 minuten geleden, Paul_NL zei:

En vanaf deel 3 worden ze dus wel ingebonden?

Blijkbaar. Zelf let ik eerlijk gezegd niet op hoe strips worden ingebonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, Kontiki zei:

Blijkbaar. Zelf let ik eerlijk gezegd niet op hoe strips worden ingebonden.

Voor 35 euro verwacht ik een bepaalde kwaliteit. Als dan 2 delen gelijmd zijn en 2 ingebonden valt dat mij wel op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Paul_NL zei:

Voor 35 euro verwacht ik een bepaalde kwaliteit. Als dan 2 delen gelijmd zijn en 2 ingebonden valt dat mij wel op.

Voor 35 euro mag je wel een gebonden boek verwachten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, Tweetie zei:

Voor 35 euro mag je wel een gebonden boek verwachten. 

Dat vind ik dus ook. Jammer dat recensies deze zaken niet meenemen in een eindoordeel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, Paul_NL said:

Mijn Mini-Mensjes deel 1 en 2 zijn gewoon gebonden. is dit een verschil tussen de 1e en 2e druk?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Hoe kom je er eigenlijk bij dat die andere delen niet zijn ingebonden? Saga laat zijn strips namelijk altijd inbinden in plaats van lijmen of nieten, zowel de soft- als hardcovers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11-2-2018 om 20:27, Kontiki zei:

Hoe kom je er eigenlijk bij dat die andere delen niet zijn ingebonden? Saga laat zijn strips namelijk altijd inbinden in plaats van lijmen of nieten, zowel de soft- als hardcovers.

Zodra ik ze volgende week hier thuis heb zal ik foto's maken van de boeken dan kan je het zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik ben benieuwd. Ik hecht anders nu al geloof aan de man die de drukkers betaalt om te krijgen wat hij bestelt: de uitgever zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11-2-2018 om 20:27, Kontiki zei:

Klopt! Mijn 4 delen van de minimensjes zijn allemaal ingebonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Door die andere drukker kan de gebruikte techniek wel anders zijn, maar ze zijn wel alle gebonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/2/2018 om 13:34, Paul_NL zei:

20180211_131853.thumb.jpg.c3f7b36d62890a0510264fd7a475a911.jpg

Verjaardagscadeautjes komen binnen. :)

Heeft iemand enig idee waarom boek 1 en 2 gelijmd zijn en 3 en 4 gebonden?

De mijne zijn alle drie (deel 4 moet ik nog halen) op identieke wijze gebonden. 

C8552EBA-C43B-4DB3-AA50-1D1FE941EA36.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ow ... Neen.  Zo zien die van mij er helemaal niet uit.  Deel 1 en 2 (beide tweede druk?) hebben die zichtbare binding niet.  Dan toch gelijmd?  Mijn exemplaren zijn hetzelfde als Johan en Pirrewiet en Steven Sterk, om een voorbeeld te noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, esteban² zei:

Ow ... Neen.  Zo zien die van mij er helemaal niet uit.  Deel 1 en 2 (beide tweede druk?) hebben die zichtbare binding niet.  Dan toch gelijmd?  Mijn exemplaren zijn hetzelfde als Johan en Pirrewiet en Steven Sterk, om een voorbeeld te noemen.

Die (J&P) lijken mij inderdaad gelijmd. Mijn Minimensjes zijn eerste druk, dus hebben ze de tweede druk blijkbaar inderdaad anders aangepakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, esteban² zei:

Die zichtbare binding heet een kapitaalbandje en dat is enkel voor de sier. Wellicht is die bij een andere druk vergeten. Maar ik kan me niet voorstellen dat zulke dikke bundels gelijmd worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, eriktex zei:

Die zichtbare binding heet een kapitaalbandje en dat is enkel voor de sier. Wellicht is die bij een andere druk vergeten. Maar ik kan me niet voorstellen dat zulke dikke bundels gelijmd worden.

Dat was ook mijn reflex, maar ik heb de Johan en Pirrewiet-bundels daarnet bekeken en die zijn toch gelijmd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, esteban² zei:

Misschien kan jij vast foto's maken? de 2 delen die ik krijg zitten ingepakt in cadeaupapier voor volgende week.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Metabaron zei:

Dat was ook mijn reflex, maar ik heb de Johan en Pirrewiet-bundels daarnet bekeken en die zijn toch gelijmd.

Hm, het zijn wel dure en dikke boeken om te lijmen.

Maar waarom zijn sommige van de Saga integrales gebonden en andere gelijmd? De drukker zal toch zeker wel gedaan hebben wat de uitgever van hem vroeg? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki
11 minuten geleden, Tweetie zei:

Maar waarom zijn sommige van de Saga integrales gebonden en andere gelijmd?

Vooralsnog is er maar één iemand die beweert dat ze gelijmd zijn. Je moet het niet verdraaien, hé. Het tegendeel moet nog bewezen worden (al vind ik het zelf van geen belang zolang mijn strips niet uit elkaar vallen).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen