Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Gast Kontiki

Gelijmd <-> Gebonden

Recommended Posts

Ik volg niet meer op dit moment.

Mijn Minimensjes 1 die ik heb, ziet er uit als op de foto van Paul, maar is wel een herdruk want heeft geen fondlijst.  Dat zou, zo gaf Tweetie ooit mee, het verschil zijn tussen de 1ste en 2de druk.

Maar dat klopt dan weer niet met de post van Kontiki, want die andere afwerking (foto's van Paul) zouden enkel bij 1ste drukken voorkomen?  Terwijl ik tweede druk heb volgens een eerder uitleg, maar toch dezelfde afwerking. 

Dus ... tenzij die uitleg over die fondlijst niet klopt ...

I-dont-understand-GIF.gif

@Bonte, misschien kan dit hele gebeuren naar het Minimensjes topic verplaatst worden?
www.getekendereep.com/topic/4237-de-mini-mensjes-pierre-seron/

Deel dit bericht

Link naar bericht

WAT EEN WERELd !!!! ;) soms best grappig om volgen :) al doet kontiki nog zo zijn best tot in detail uit te leggen hoe het zit met de bindwijze .... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben momenteel "Een ster van zwart katoen" aan het lezen. Dat boek is gebonden maar ik denk dat de katernen verstevigd zijn met lijm. Maar om daaarvan zeker te zijn moet ik de strip uit elkaar halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij kan het eigenlijk geen kl*ten schelen, maar ik ben nu nét door het hele heen en weer gedoe wél benieuwd geworden.  Er is voorlopig geen sluitende uitleg, zoveel is duidelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

1 minuut geleden, Lefranc zei:

Ik ben momenteel "Een ster van zwart katoen" aan het lezen. Dat boek is gebonden maar ik denk dat de katernen verstevigd zijn met lijm. Maar om daaarvan zeker te zijn moet ik de strip uit elkaar halen.

Laat je 't ons weten als je zo ver bent? :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

De Humo is met nietjes. Die hadden we nog niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Terug van het werk en er meteen een integrale van J&P bij gepakt. Opengelegd op p8-9 zoals Boekenmagazijn zei en je ziet inderdaad de draadjes dan. Te snel geweest met mijn conclusie daarstraks, dus ik zal, euh, inbinden. :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Paul_NL zei:

IMG-20180213-WA0031.thumb.jpg.44c09d221b7c25b06c150f9ac9fa9377.jpg

Voila, de foto's 

Dat is duidelijk gebonden. Als je dat met een gelijmd boek doet, ligt hij uit elkaar. 

Ik herinner me nog de laatste gelijmde strip paperback die ik gelezen heb. Ik had die heel voorzichtig geopend, nog niet eens de helft van hier, en had toen al een losbladige uitgave. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, esteban² zei:

Mij kan het eigenlijk geen kl*ten schelen, maar ik ben nu nét door het hele heen en weer gedoe wél benieuwd geworden.  Er is voorlopig geen sluitende uitleg, zoveel is duidelijk.

Uiteindelijk alleen op de fotos gezien dat de uitgaves gebonden zijn. 

Maar het zou je wel moeten schelen. Gebonden uitgaves zijn veel duurzamer, gelijmde uitgaves kun alleen voorzichtig openen en als de lijm is ingedroogd eigenlijk helemaal niet meer.

Als een album is gelijmd kun je het het beste laten liggen, zeker als het een dure uitgave is.     

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Welke reeksen/albums/uitgeverijen zijn tegenwoordig nog gelijmd?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voorzover ik kan zien als ik naar een stapel albums kijk is tegenwoordig gelukkig vrijwel alles gebonden, zelfs SCs. 

De enige recente gelijmde albums die ik me kan herinneren waren de Argonautjes van Rijperman.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik had ooit een batman die helemaal uit elkaar viel. die was gelijmd. heel slecht dan ook nog.

ongelofelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij deze is het mysterie overigens opgelost, als ik de info uit twee threads samen leg. De tweede druk van het tweede deel heeft een andere afwerking, zoals de nieuwe delen die nu verschijnen. Je hebt dus een eerste druk van deel 2 Paul. Ik ook, zonder dat ik het wist. Enkel bij deel 1 hebben zowel de eerste als 2de druk die 'oude' afwerking die verkeerd voor gelijmd aanzien werd.

Samengevat: De afwerking die in één oogopslag gebonden oogt, is er vanaf de tweede druk van het tweede deel. We zijn er uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
53 minuten geleden, esteban² zei:

Bij deze is het mysterie overigens opgelost, als ik de info uit twee threads samen leg. De tweede druk van het tweede deel heeft een andere afwerking, zoals de nieuwe delen die nu verschijnen. Je hebt dus een eerste druk van deel 2 Paul. Ik ook, zonder dat ik het wist. Enkel bij deel 1 hebben zowel de eerste als 2de druk die 'oude' afwerking die verkeerd voor gelijmd aanzien werd.

Samengevat: De afwerking die in één oogopslag gebonden oogt, is er vanaf de tweede druk van het tweede deel. We zijn er uit.

Mijn 1e druk van deel 3 en 4 hebben allemaal dat gebonden ''lijntje/draad'' onderin het boek. Deel 1 en 2 hebben dit niet en lijken gelijmd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wel ja, dat klopt dus volledig met wat ik schreef. :)

Deel 1 - 1ste druk : Geen lintje.  Wel een fondlijst achteraan.
Deel 1 - 2de druk : Geen lintje. Geen fondlijst achteraan.
Deel 2 - 1ste druk : Geen lintje. Geen FL.
Deel 2 - 2de druk : Wel een lintje. Geen FL.
Deel 3 - 1ste druk : Wel een lintje. Geen FL.
Deel 4 - 1ste druk : Wel een lintje. Geen FL.

En dus allen gebonden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, esteban² zei:

Wel ja, dat klopt dus volledig met wat ik schreef. :)

Deel 1 - 1ste druk : Geen lintje.  Wel een fondlijst achteraan.
Deel 1 - 2de druk : Geen lintje. Geen fondlijst achteraan.
Deel 2 - 1ste druk : Geen lintje. Geen FL.
Deel 2 - 2de druk : Wel een lintje. Geen FL.
Deel 3 - 1ste druk : Wel een lintje. Geen FL.
Deel 4 - 1ste druk : Wel een lintje. Geen FL.

En dus allen gebonden. 

Wat bedoel je precies met wel of geen lintje?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben dol op fondslijsten in boeken. Dat is nog altijd mijn voorkeurkaart voor wat je van een uitgever of auteur kunt krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Metabaron zei:

Als hij er het kapitaalbandje mee bedoelt, dat zit op alle eerste drukken.

Neen.  Je vergist je.  Dat werd hier al aangetoond met foto's.  En mijn eigen exemplaren hebben het ook niet. Op mijn exemplaar van MM2 staat ook de leverdatum op het prijsticket van de stripspeciaalzaak.  Toen was er nog niet eens sprake van een tweede druk.  Dus mijn eerste druk heeft geen kapitaalbandje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...