Ga naar inhoud

Prijsverhoging bij Standaard Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

3 hours ago, blacktiger said:

Strips vergelijken met wenskaarten  is knudde. En Hallmarkt is meteen ook de duurste producent op de markt. Je kan op openbare markten en bij Boekvoordeel al 10 kaartjes aankopen voor 5 euro die even mooi zijn als die van Hallmark. 

 

Mja ... Maar toch... Het is wel gek dat mensen wél 2.50 euro voor een bedrukt kartonnetje willen geven (want ze doen dat wel), maar geen 7,50 euro voor een strip. Je kunt dan toch beter een stipboekje cadeau doen, vind ik.

Link naar reactie

Red Rider aan 10€ voor minder dan 15 min. lezen?

Met zo een zwakke afsluiter koop ik vervolgen in ieder geval niet aan nieuwprijs.

 

7€ voor Sus en Wis en Urbanus is ook een reden voor mij om deze reeksen on-hold te zetten.

 

6,5€ voor de Rode Ridder, daar twijfel ik nog aan. Voor mij een goede doorstart, maar 48€ (52€ nieuwe prijs) voor 240 blz (1e nieuwe cyclus) zet toch ook aan het denken.

Link naar reactie
2 uren geleden, Koen zei:

Ik ruik een gat in de markt : titels als "Happy Birthday", "Merry Christmas" en "It's a boy!" vliegen de deur uit als originele wenskaartenstrips !  

250_169200875634-urbanus-14-de-geboorte-

Ik heb zo'n Jommeke als POD uitgeprobeerd en dat ziet er wel goed uit, het zou inderdaad een mooie uitbreiding kunnen zijn om een hele reeks titels aan te bieden waarbij je de volledige achterkaft kunt aanpassen.

Link naar reactie
2 hours ago, Koen said:

Ik ruik een gat in de markt : titels als "Happy Birthday", "Merry Christmas" en "It's a boy!" vliegen de deur uit als originele wenskaartenstrips !  

 

 

En als ze het dan ook nog zouden drukken op eetbaar papier zoals sommige frietbakjes slaan we drie vliegen in één klap.

Link naar reactie
3 uren geleden, alexjodo zei:

Red Rider aan 10€ voor minder dan 15 min. lezen?

Met zo een zwakke afsluiter koop ik vervolgen in ieder geval niet aan nieuwprijs.

 

7€ voor Sus en Wis en Urbanus is ook een reden voor mij om deze reeksen on-hold te zetten.

 

6,5€ voor de Rode Ridder, daar twijfel ik nog aan. Voor mij een goede doorstart, maar 48€ (52€ nieuwe prijs) voor 240 blz (1e nieuwe cyclus) zet toch ook aan het denken.

Red Rider vind ik te duur aan de nieuwe prijs. Maar wellicht is het bedoeling om met de dreiging van een prijsverhoging de magazijnen leeg te maken. 

 

S&W zou ik niet laten liggen vanwege de prijs. Je krijgt nog steeds 48 pagina's strip voor een strip die en euro goedkoper is. 

Andere Standaard strips, van 32 pagina's, zijn wel een beetje mager voor de prijs in vergelijking met andere softcovers. 

Link naar reactie
7 hours ago, Koen said:

Ik ruik een gat in de markt : titels als "Happy Birthday", "Merry Christmas" en "It's a boy!" vliegen de deur uit als originele wenskaartenstrips !  

250_169200875634-urbanus-14-de-geboorte-

Top idee!

Wat dacht je van speciaal aangepaste covers van De Zoon Van Nero, met de naam van de ouders in de plaats van Nero?

Link naar reactie

Die Nero's die 2 euro duurder worden, betreffen de albums in de reeks De Premières (met het eerste optreden van hoofd- en nevenfiguren) waarvoor sommige verhalen speciaal voor die uitvoering werden ingekleurd.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Kontiki zei:

Die Nero's die 2 euro duurder worden, betreffen de albums in de reeks De Premières (met het eerste optreden van hoofd- en nevenfiguren) waarvoor sommige verhalen speciaal voor die uitvoering werden ingekleurd.

Dat zijn nu al albums van 9,95.  Het zijn Nero herdrukken uit de jaren 50 van zo rond de 48 pagina's. Zouden er mensen zijn die voor die albums 11,95 willen betalen?

 

In ieder geval bedankt voor de aanvullende informatie. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

De meeste zijn 64 pagina's lang.

Ik weet het niet. De aantallen pagina's per deel varieren en de verschillende sites laten per deel ook andere aantallen pagina's zien.  De eerste twee lijken wat dikker te zijn, maar in het algemeen zitten de cijfers tussen de 48 en 64 pagina's. 

 

Iemand op de Reep die deze albums gekocht heeft en de pagina's geteld? 

 

In ieder geval waren het voor 9,95 al erg dure albums voor een simpele herdruk en voor 11,95 al helemaal. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...