Ga naar inhoud

Oost Nederlandse Stripboekenbeurs 7 april.


fazerco

Recommended Posts

Ik zag dit nog voorbij komen op fb. Ben je aanwezig Frodo?

 

 

Ondertussen bij uitgeverij Syndikaat: eens niet een nieuw album, maar een kijkplaat van Deventer in de middeleeuwen door Frodo De Decker. Deze verschijnt op A1 formaat  (85x60 cm) in een beperkte oplage tijdens de Oost Nederlandse Stripboekenbeurs op 7 april 2018. Hier alvast de schets.

FB_IMG_1518952551719.jpg

Link naar reactie
Op 1-3-2018 om 17:00, tuinmantvkijken zei:

Goed bezig straks zijn er meer bezoekers als op de stripdagen!

 

Ik help het je hopen, ik gun ieder initiatief of event met strips het beste, maar de DCC (en dus ook de stripdagen) zullen toch wel zo'n 20.000 bezoekers trekken. Dat is ook een compleet ander festival met een compleet andere beleving en of de combinatie bevalt zullen we straks zien. Persoonlijk vind ik Comic Cons prima te doen, veel jong en leuk publiek en veel overeenkomsten met mijn belevingswereld, zoals tv series, comics, verzamelingen, gadgets etc.

 En Tuinman, jij vindt een festival alleen goed als de kraamhuur goedkoop is.....hahaha....maar dat is geen criterium voor een event, dan moet je gewoon op de markt gaan staan.

 

Ook een beetje vreemd (zelfs teleurstellend) om op de website van het festival de stripdagen af te vallen met kritiek als duur entree, paasweekend, niet meer vinden in nieuwe weg, Oost Nederland goed alternatief.......ik zou van mijn eigen kracht uitgaan en niet op een ander gaan vitten. Ik ben ooit in Zwolle geweest en dat was best leuk, dus ga uit van je eigen kracht en maak er een leuke dag van voor Oost Nederland en omstreken en ik denk dat het door de inzet van de vrijwilligers best gaat lukken.

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

ik ben zaterdag naar deze beurs geweest, een aanrader!

niet de mega drukte van een dutch comic con, maar de ouderwetse kwaliteit van een stripbeurs!

  leuke variatie van tekenaars en kramen.

ik heb een heerlijke beursdag gehad, organisatie bedankt!!

 

Link naar reactie

Wederom een goed georganiseerde beurs op een mooie locatie. Helaas was de middag wel erg rustig, maar het mooie weer zal daar vast een rol in hebben gespeeld. Ook zal de combinatie met FACTS en vorig weekend de DCC/Stripdagen een negatieve invloed hebben gehad op de bezoekersaantallen. Juist op een zaterdag hoop je dat er wat winkelend publiek een rondje door de kerk zal doen (en wat koopt/bekijkt/beleeft), en daar heb je inderdaad veel plaatselijke reclame voor nodig.

Link naar reactie
Op 3-3-2018 om 00:07, Lecram zei:

 

Ik help het je hopen, ik gun ieder initiatief of event met strips het beste, maar de DCC (en dus ook de stripdagen) zullen toch wel zo'n 20.000 bezoekers trekken. Dat is ook een compleet ander festival met een compleet andere beleving en of de combinatie bevalt zullen we straks zien.

 

Altijd opvallend dat er een vergelijking wordt getrokken met een event.
Je kan de plaatselijke speeltuin toch ook niet vergelijken met Plopsaland of the Efteling?

Over deze beurs: ik heb ook goede berichtgeving gehoord, dus fijn voor de organisatie en deelnemers!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Die vergelijking werd door een ander (tuinman) ingebracht in dit topic (straks meer bezoekers dan de stripdagen), waarop ik bovenstaand bericht postte. Onze conclusie is compleet gelijk dan toch ?

 

Ik ben ooit jaren geleden eens in Zwolle in een kerk geweest en dat was best leuk, het is (denk ik) inderdaad een regionale beurs zoals bijvoorbeeld Gouda. Daar ben ik jaarlijks te vinden, omdat het zo dichtbij is en een toplocatie op het leuke marktplein.   

Link naar reactie

Het was terug zeer geslaagd. En de formule zorgt ook dat er nieuw publiek is: geen inkom te betalen en de kerk lokt nieuwsgierige bezoekers. Zo kocht er bij mij een mevrouw een boekje terwijl ze nog nooit in haar leven een strip had gelezen.

 

Proficiat aan Harry, Marc en hun team.

 

Het enige minpuntje is dat er in de stad zelf weinig zichtbaar is over deze stripboekenbeurs (posters en pijltjes ontbreken).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
7 uren geleden, Lecram zei:

 Onze conclusie is compleet gelijk dan toch ?

 

great minds... and that jazz :)
Dus helemaal goed!

4 uren geleden, Yan zei:

Het enige minpuntje is dat er in de stad zelf weinig zichtbaar is over deze stripboekenbeurs (posters en pijltjes ontbreken).

dat is een goeie. Daar hebben ze wat aan denk ik

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, boomvavavoom zei:

great minds... and that jazz :)
Dus helemaal goed!

dat is een goeie. Daar hebben ze wat aan denk ik

Ja, vorig jaar zagen we nog 1 poster in een stripspeciaalzaak, dit jaar was die vitrine leeg. Voor de tekenaars zorgde de organisatie alleszins goed. Maar voor promotie moet je alle kanalen gebruiken, niet alleen social media, maar ook ouwerwetse posters, stickers, bordjes (wat ze bij FACTS al jaren doen). 

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
7 uren geleden, Yan zei:

Ja, vorig jaar zagen we nog 1 poster in een stripspeciaalzaak, dit jaar was die vitrine leeg. Voor de tekenaars zorgde de organisatie alleszins goed. Maar voor promotie moet je alle kanalen gebruiken, niet alleen social media, maar ook ouwerwetse posters, stickers, bordjes (wat ze bij FACTS al jaren doen). 

Het blijft natuurlijk een gratis gebeuren. Mond op mond reclame is ook belangrijk en die is toch echt heel positief.

Link naar reactie

ik gil enkel als er goede redenen zijn :)

Dus enthousiast als er een cosplayer is die ik ken, bulderend als ik mezelf niet kan beheersen maar ook bulderend als iemand fout bezig is :)

Onder welke categorie viel jij?  :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...