Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Paul_NL

- Het grote aanbevelingstopic -

Recommended Posts

Naamloos.png.a39a6d584b6af2b2abc422e541d2af5c.png

Op diverse fora zie je ze verschijnen: de ''recommendation'' topics.

Naar mijn weten bestaat een dergelijk topic niet op de reep en aangezien ik een concrete vraag had aan alle repers dacht ik: laat ik maar het aangename met het nuttige verenigen.

Zoek je een nieuwe strip? Geef wat korte uitleg over wat je graag leest en laat de repers je een aanbeveling doen!

---

Ik lees graag strips die, door gebrek aan kennis van mijn kant, ik maar gelabeld heb als ''Dupuis-achtige strips''.
Denk aan strips als:

- Guust Flater

- Bram Jager en zijn buur

- Robbedoes

- Sammy

- Clifton

- De Generaal

- Bollie en Billie

- De Blauwbloezen

- Olivier Blunder

- Dommel

- Asterix

Het is moeilijk om te omschrijven maar als ik de strips naast elkaar leg dan zie ik grotendeels een zelfde ''soort'' strip qua tekenstijl, maar zoals gezegd, door gebrek aan kennis kan ik lastig de juiste omschrijving geven.
Ik ben benieuwd of iemand een aanbeveling kan doen voor een stripreeks die in bovenstaand rijtje past en ik wellicht nog niet heb ontdekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

De “dikkeneuzenstijl” eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minutes ago, Paul_NL said:

Naamloos.png.a39a6d584b6af2b2abc422e541d2af5c.png

Op diverse fora zie je ze verschijnen: de ''recommendation'' topics.

Naar mijn weten bestaat een dergelijk topic niet op de reep en aangezien ik een concrete vraag had aan alle repers dacht ik: laat ik maar het aangename met het nuttige verenigen.

Zoek je een nieuwe strip? Geef wat korte uitleg over wat je graag leest en laat de repers je een aanbeveling doen!

---

Ik lees graag strips die, door gebrek aan kennis van mijn kant, ik maar gelabeld heb als ''Dupuis-achtige strips''.
Denk aan strips als:

- Guust Flater

- Bram Jager en zijn buur

- Robbedoes

- Sammy

- Clifton

- De Generaal

- Bollie en Billie

- De Blauwbloezen

- Olivier Blunder

- Dommel

- Asterix

Het is moeilijk om te omschrijven maar als ik de strips naast elkaar leg dan zie ik grotendeels een zelfde ''soort'' strip qua tekenstijl, maar zoals gezegd, door gebrek aan kennis kan ik lastig de juiste omschrijving geven.
Ik ben benieuwd of iemand een aanbeveling kan doen voor een stripreeks die in bovenstaand rijtje past en ik wellicht nog niet heb ontdekt.

Een bekende term is "De school van Marcinelle", omdat de redactie van Robbedoes in Marcinelle is.

Maar "De Generaal" vind ik toch een andere stijl. Jij lijkt er humoristische strips voor een breed publiek mee te bedoelen, wat ze bij Spirou "tout public" noemen, en wat ik zou vertalen als "voor alle leeftijden". De "sweet spot" waar Walt Disney het over heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou wat de tekenstijl betreft dan meteen aan "Soda" en "De Minimensjes" denken, maar kan me niet voorstellen dat je deze nog niet liggen hebt, Paul.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, esteban² zei:

Ik zou wat de tekenstijl betreft dan meteen aan "Soda" en "De Minimensjes" denken, maar kan me niet voorstellen dat je deze nog niet liggen hebt, Paul.

Bedankt, die passen inderdaad perfect in het rijtje. Soda heb ik nog nooit gelezen maar heb ik wel, De Minimensjes verzamel ik, net als jij, integraal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minutes ago, Paul_NL said:

??

Wordt idd. wel eens de "dikkeneuzenstijl" genoemd, maar ik hou niet van die term. Lijkt me bedacht door Studio Hergé uit angst voor de concurrentie. Onderscheidt bovendien de school van Marcinelle niet van al die andere strips met dikke neuzen, zoals Nero, Suske en Wiske en ... Mickey de muis! (behalve Donald Duck, natuurlijk, die heeft geen dikke neus, wel een grote klep)

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

Alleen / Seule

Van  Gazzotti en Vehlmann

Typische Dupuis-lengte 48 p's.

120_622007191227-cover.jpg

Dank voor de tip Peter!

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Michel zei:

@Paul_NL Een al wat oudere strip maar ik denk dat het Felix Flux Museum door Gerard Leever en Kees de Boer jou kan bevallen.

cover-Felix-luxe-1.thumb.jpg.8b7b00478dac102bc3b1a582841ca069.jpg

Onder andere hier verkrijgbaar in hardcover met dossier voor een schappelijke prijs:

http://www.silvesterstrips.nl/strips/felix-flux-museum/

Precies de stijl die ik bedoel, wederom ook jij dank voor het schrijven van deze tip! super!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat een leuk topic, hiervoor kom ik graag nog eens uit de schaduwen... ;)

Op basis van je lijstje heb ik de indruk dat daar 'Robin Hoed' in ontbreekt.  Is van dezelfde auteurs als Clifton ( de Turk en DeGroot periode ). 

Zelfde soort humor, met running gags, leuke sidekicks ( de Teutoonse ridders, de belastingontvanger, de gevangene...)

Zeker de eerste vijf delen vind ik onmisbaar in een dikke neuzencollectie ( en ik gebruik dikke neuzen als een geuzennaam, proud to love them ;) )  Hopelijk vind je't fun

greetz

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, lordofindifference zei:

Wat een leuk topic, hiervoor kom ik graag nog eens uit de schaduwen... ;)

Op basis van je lijstje heb ik de indruk dat daar 'Robin Hoed' in ontbreekt.  Is van dezelfde auteurs als Clifton ( de Turk en DeGroot periode ). 

Zelfde soort humor, met running gags, leuke sidekicks ( de Teutoonse ridders, de belastingontvanger, de gevangene...)

Zeker de eerste vijf delen vind ik onmisbaar in een dikke neuzencollectie ( en ik gebruik dikke neuzen als een geuzennaam, proud to love them ;) )  Hopelijk vind je't fun

greetz

Robin Hoed, en ook Leonardo, heb ik in bezit. Dank voor de tip, beide (in mijn ogen) hele leuke reeksen!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben geinteresseerd in oorlogsverhalen in de verre of wat meer onbekende gebieden.

voorbeelden:

Corto Maltese 09 In Siberie

Ann van de Jungle

Corto Maltese 11 Het gouden huis van Samarkand

Onder een loden hemel 01 De vriendin van Eva Perron

Betty & Dodge

Little England

Mrs Livingstone

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, darthfrysk zei:

Ik ben geinteresseerd in oorlogsverhalen in de verre of wat meer onbekende gebieden.

voorbeelden:

Ann van de Jungle

Betty & Dodge

Little England

Mrs Livingstone

Nog steeds leuk: De partizanen

(speelt zich af in Joegoslavie tijdens WOII)

Corto Maltese de Ethiopiers

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, darthfrysk zei:

voorbeelden:

Ann van de Jungle

Betty & Dodge

Little England

Mrs Livingstone

Ik zeg Tardi met de loopgravenoorlog. En laat ik nou net de Engelse boxset te koop hebben staan :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, darthfrysk zei:

voorbeelden:

Ann van de Jungle

Betty & Dodge

Little England

Mrs Livingstone

Woestijnschorpioenen 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hou  van verhalen met hartstocht en passie...Onmogelijke liefdes...

Ik vraag me af welke strips hiervoor in aanmerking komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minute ago, linthout said:

Frommeltje & Viola van Hislaire / Yslaire

Kinderen van de Wind van Bourgeon (wel met meer drama) 

Betty & Dodge

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, darthfrysk zei:

voorbeelden:

Ann van de Jungle

Betty & Dodge

Little England

Mrs Livingstone

'De vier hoeken van de wereld' van Labiano zou ik je durven aanraden. Ik vond die in elk geval vrij goed

en ook : 'de schaduw van de raaf' door Comes , hoewel misschien niet zo'n exotische gebieden, wel een bevreemdende setting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, linthout said:

Habibi

Strangers in Paradise

Samber

Minder hartstocht, maar misschien toch nog voldoende aan je criteria qua onmogelijke liefdes

Irmina

Duistere Wateren

Inkt en bloed

Oorlog en liefde

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...