Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Paul_NL

- Het grote aanbevelingstopic -

Recommended Posts

Op 23-2-2018 om 22:35, linthout zei:

Ik hou  van verhalen met hartstocht en passie...Onmogelijke liefdes...

Ik vraag me af welke strips hiervoor in aanmerking komen.

Deze ken je al denk ik?

br.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Arman en Ilva en Axel Moonshine zit ook wel veel hartstocht.

12 minuten geleden, SPeeDy zei:

Ha, en Orchidea (Vrije Vlucht, Cosey) niet vergeten. Prachtverhaal!

Deze ken ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19-2-2018 om 21:04, Paul_NL zei:

Naamloos.png.a39a6d584b6af2b2abc422e541d2af5c.png

Op diverse fora zie je ze verschijnen: de ''recommendation'' topics.

Naar mijn weten bestaat een dergelijk topic niet op de reep en aangezien ik een concrete vraag had aan alle repers dacht ik: laat ik maar het aangename met het nuttige verenigen.

Zoek je een nieuwe strip? Geef wat korte uitleg over wat je graag leest en laat de repers je een aanbeveling doen!

---

Ik lees graag strips die, door gebrek aan kennis van mijn kant, ik maar gelabeld heb als ''Dupuis-achtige strips''.
Denk aan strips als:

- Guust Flater

- Bram Jager en zijn buur

- Robbedoes

- Sammy

- Clifton

- De Generaal

- Bollie en Billie

- De Blauwbloezen

- Olivier Blunder

- Dommel

- Asterix

Het is moeilijk om te omschrijven maar als ik de strips naast elkaar leg dan zie ik grotendeels een zelfde ''soort'' strip qua tekenstijl, maar zoals gezegd, door gebrek aan kennis kan ik lastig de juiste omschrijving geven.
Ik ben benieuwd of iemand een aanbeveling kan doen voor een stripreeks die in bovenstaand rijtje past en ik wellicht nog niet heb ontdekt.

Vind ik min of meer in het rijtje passen:

Ed en Ad.

Bizu.

Die Onverbeterlijke Bas.

Guus Slim.

Tante Zenobie.

Ton en Tineke.

Chick Bill.

Sophie.

Pechvogel.

Vergeten Jungle.

Brammetje Bram.

Bram Jager en zijn buur.

Caesar en Jolientje.

Hansje.

Lowietje.

Hugo.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag zag ik een reclame voor de een of andere verkiezing van de  bester frituur.

Er zijn duizenden patatkramen in België, hoe kun je daar dan één beste uit kiezen en alle andere daardoor in de schaduw zetten? Ik stel dus niet zo graag top-lijsten op, maar van het jongste dat ik ken, wil ik deze even vermelden:

De Grote Zeeslagen

Wannsee

Lefranc: De strategie van de chaos

Het derde testament

Namibia

Het hart van de amazones

Wells: De tijdmachine

Bouncer 10 & 11

Ira Dei

Lao Wai

De reizen van Alex: Gladiatoren

Kinderen van het verzet.

Ik vrees dat De reizen van Alex: Gladiatoren wat ondergesneeuwd wordt door het aanbod.

Het zou ook erg zijn als dat zou gebeuren met De Grote Zeeslagen, want dat is echt een steengoeie historische reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Vandaag zag ik een reclame voor de een of andere verkiezing van de  bester frituur.

Er zijn duizenden patatkramen in België, hoe kun je daar dan één beste uit kiezen en alle andere daardoor in de schaduw zetten? Ik stel dus niet zo graag top-lijsten op, maar van het jongste dat ik ken, wil ik deze even vermelden:

De Grote Zeeslagen

Wannsee

Lefranc: De strategie van de chaos

Het derde testament

Namibia

Het hart van de amazones

Wells: De tijdmachine

Bouncer 10 & 11

Ira Dei

Lao Wai

De reizen van Alex: Gladiatoren

Kinderen van het verzet.

Ik vrees dat De reizen van Alex: Gladiatoren wat ondergesneeuwd wordt door het aanbod.

Het zou ook erg zijn als dat zou gebeuren met De Grote Zeeslagen, want dat is echt een steengoeie historische reeks.

Dit is ook geen topic voor ''top lijsten'' maar voor het geven van leestips aan mede repers.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is altijd subjectief, ik vind bv Giardino goed maar stel dat ik het aanbeveel en iemand koopt het en vind het niks dan ben ik de schuldige daarin. Zou dat niet zo gauw doen en niet alleen met strips. Ben ik niet de enige in, ken een stripwinkelier die altijd zei als ie me wat aanbeveelde wat ik niet kende: als je het niks vind breng het terug wat ik af en toe deed. Dat is mooi maar dat kan ik bv niet zeggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Renegade zei:

Dat is altijd subjectief, ik vind bv Giardino goed maar stel dat ik het aanbeveel en iemand koopt het en vind het niks dan ben ik de schuldige daarin. Zou dat niet zo gauw doen en niet alleen met strips. Ben ik niet de enige in, ken een stripwinkelier die altijd zei als ie me wat aanbeveelde wat ik niet kende: als je het niks vind breng het terug wat ik af en toe deed. Dat is mooi maar dat kan ik bv niet zeggen. 

Het is ook altijd subjectief, en als jij dat niks vindt moet je dat ook zeker niet doen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 hours ago, Paul_NL said:

Dit is ook geen topic voor ''top lijsten'' maar voor het geven van leestips aan mede repers.

Dat is waar, maar als tip geef je toch je top? Wat niet in je top zit, tip je toch niet? Of tip jij je flops? Dat zou dan een flip zijn in plaats van een tip.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als tip geef je dat binnen je top waarvan je vermoedt dat de ander het ook leuk zal vinden.

(Captain Obvious reporting for duty!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Paul_NL zei:

Het is ook altijd subjectief, en als jij dat niks vindt moet je dat ook zeker niet doen :)

Zoals ik al zei: ik beveel bv iets aan en iemand vind dat niet leuk dan kan daar weer een discussie over ontstaan. Er is geen norm en gelukkig maar wat goed is of niet. Ik kan Giardino aanraden of Pratt maar zelfs daarvan vind ik niet alles goed. Duke van Hermann wordt als heel goed gezien. Ik heb die eerste druk in HC gekocht maar vond het tegenvallen. Die verkoop ik wel weer maar op andere strips lukt dat misschien niet. Dat kan je aangerekend worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Renegade zei:

Zoals ik al zei: ik beveel bv iets aan en iemand vind dat niet leuk dan kan daar weer een discussie over ontstaan. Er is geen norm en gelukkig maar wat goed is of niet. Ik kan Giardino aanraden of Pratt maar zelfs daarvan vind ik niet alles goed. Duke van Hermann wordt als heel goed gezien. Ik heb die eerste druk in HC gekocht maar vond het tegenvallen. Die verkoop ik wel weer maar op andere strips lukt dat misschien niet. Dat kan je aangerekend worden.

Wat maak je er weer een onnodig zwaar verhaal van.

Je kan hier iemand een tip geven als diegene aangeeft wat die zelf graag leest, 1 van de voorwaarden is niet dat het ook weer te verkopen is, mensen kunnen prima zelf bepalen of ze jouw mening voldoende waarderen om iets (blind) aan te schaffen of helemaal niet.

Zit toch niet in elk topic waar je komt te klagen.

In het ''perfecte gag strip'' topic kom je speciaal vertellen hoe jij die niet kan benoemen (nadat je het onderwerp eerst ridiculiseert) om vervolgens hier te roepen dat je geen tips kan/durft te geven.

Als je nou niks hebt met de topics die je hier voorbij ziet schuiven, negeer ze dan.

Of ga jij ook naar de bioscoop toe om daar films te kijken die je niet leuk vindt om dan vervolgens in de zaal te roepen dat je ze niks vindt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, Red Arrow said:

Als tip geef je dat binnen je top waarvan je vermoedt dat de ander het ook leuk zal vinden.

(Captain Obvious reporting for duty!)

Maar als je het goed vindt, zal er toch ook wel iemand anders zijn die het goed vindt? Voor mij is een tip hetzelfde als een top.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op Friday, February 23, 2018 om 21:43, darthfrysk zei:

Ik ben geinteresseerd in oorlogsverhalen in de verre of wat meer onbekende gebieden.

voorbeelden:

Corto Maltese 09 In Siberie

Ann van de Jungle

Corto Maltese 11 Het gouden huis van Samarkand

Onder een loden hemel 01 De vriendin van Eva Perron

Betty & Dodge

Little England

Mrs Livingstone

De fotograaf

Gaijin an american prisoner of war

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op Friday, February 23, 2018 om 22:35, linthout zei:

Ik hou  van verhalen met hartstocht en passie...Onmogelijke liefdes...

Ik vraag me af welke strips hiervoor in aanmerking komen.

Sailor Twain

The sound of the world by heart

The Encyclopedia of Early Earth

Tamara Drew

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op Monday, February 19, 2018 om 21:04, Paul_NL zei:

Naamloos.png.a39a6d584b6af2b2abc422e541d2af5c.png

Op diverse fora zie je ze verschijnen: de ''recommendation'' topics.

Naar mijn weten bestaat een dergelijk topic niet op de reep en aangezien ik een concrete vraag had aan alle repers dacht ik: laat ik maar het aangename met het nuttige verenigen.

Zoek je een nieuwe strip? Geef wat korte uitleg over wat je graag leest en laat de repers je een aanbeveling doen!

---

Ik lees graag strips die, door gebrek aan kennis van mijn kant, ik maar gelabeld heb als ''Dupuis-achtige strips''.
Denk aan strips als:

- Guust Flater

- Bram Jager en zijn buur

- Robbedoes

- Sammy

- Clifton

- De Generaal

- Bollie en Billie

- De Blauwbloezen

- Olivier Blunder

- Dommel

- Asterix

Het is moeilijk om te omschrijven maar als ik de strips naast elkaar leg dan zie ik grotendeels een zelfde ''soort'' strip qua tekenstijl, maar zoals gezegd, door gebrek aan kennis kan ik lastig de juiste omschrijving geven.
Ik ben benieuwd of iemand een aanbeveling kan doen voor een stripreeks die in bovenstaand rijtje past en ik wellicht nog niet heb ontdekt.

De rechter

Elsje

Biebel

Niet helemaal dikke neuzen maar:

Agent 327

Mooie zomers

Krasse knarren

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Paul_NL zei:

Wat maak je er weer een onnodig zwaar verhaal van.

Je kan hier iemand een tip geven als diegene aangeeft wat die zelf graag leest, 1 van de voorwaarden is niet dat het ook weer te verkopen is, mensen kunnen prima zelf bepalen of ze jouw mening voldoende waarderen om iets (blind) aan te schaffen of helemaal niet.

Zit toch niet in elk topic waar je komt te klagen.

In het ''perfecte gag strip'' topic kom je speciaal vertellen hoe jij die niet kan benoemen (nadat je het onderwerp eerst ridiculiseert) om vervolgens hier te roepen dat je geen tips kan/durft te geven.

Als je nou niks hebt met de topics die je hier voorbij ziet schuiven, negeer ze dan.

Of ga jij ook naar de bioscoop toe om daar films te kijken die je niet leuk vindt om dan vervolgens in de zaal te roepen dat je ze niks vindt?

Rare vergelijking: ik ga wel eens naar de bioscoop om een film te kijken maar als ik hem leuk vind wil dat nog niet zeggen dat een ander hem leuk vind. Ik hoor jou hier vaak roepen dat men een strip die jij leuk vindt moet lezen. Moet lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, gedo zei:

Sailor Twain

The sound of the world by heart

The Encyclopedia of Early Earth

Tamara Drew

Samber

Frommeltje en Viola

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit topic raakt een beetje in de vergetelheid dus ik waag graag een poging en ben benieuwd of het mij leid naar voor mij onontdekt werk.

Ik hou van graphic novels met een menselijk verhaal. Niet te sci-fi of te kostuum. Maar over het algemeen redelijk realistisch verhalen (uitzonderingen zoals 'zwart gat' daargelaten). Ze mogen wel fictief zijn, droge stripbiografieën zijn namelijk weer niet wat ik graag lees. Een paar titels die bij mij een topnotering hebben gekregen zijn:

Een deken van sneeuw

Essex County

Sailor Twain

Irmina

Magasin General

Blast

Asterios Polyp

The inflatable woman

Eerlijke Lui

Portugal

Drie Schimmen

Alvast Dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Moore: Strangers in Paradise en Motor Girl (je niet laden beïnvloeden door de gorilla en de ufo’s. Je zal weten wat ik bedoel zodra je het gelezen hebt).

Habibi.

Muchacho. De pechvogel (Vrije vlucht). Orchidea.

Die GN van de Jongh (kan even niet op de titel komen).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...