Ga naar inhoud

Opwijk, 27 mei


Johan

Recommended Posts

Reclame gehad

 

Beste,

 

In het verleden heb je al op de stripbeurs van het jeugdhuis Nijdrop gestaan. Je bent er misschien al van op de hoogte dat de stripotheek  ondertussen eigendom van de gemeente is geworden. 

In 2016 werd de allerlaatste stripbeurs georganiseerd door jeugdhuis Nijdrop. De Stripotheek ontstond 35 jaar geleden en de stripbeurs werd georganiseerd sinds 1978. De collectie van meer dan 15 000 stripverhalen werd in 2016 verkocht aan de Gemeente Opwijk. 

De gemeente Opwijk blaast de stripbeurs nieuw leven in. Zo wordt de binnenkoer omgevormd tot een stripdorp met de nodige inkleding, animatie en workshops. De beurs zelf wordt georganiseerd in de Schuur van Hof ten Hemelrijk, waar de beurs ook al eens heeft plaatsgevonden vroeger.

Het stripfestival zal plaatsvinden op zondag 27 mei 2018 van 14u tot 18u.

De dienst cultuur zoekt standhouders die mee willen werken aan dit project. Indien je interesse hebt, gelieve het inschrijvingsformulier in bijlage terug te mailen naar stripdorp@opwijk.be

Verspreid deze mail gerust. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Alvast bedankt en graag tot binnenkort.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Het is duidelijk dat de mensen die achter stripdorp Opwijk zitten geen ervaring hebben.

Maar men moet niet op voorhand alles afschieten.

Net zoals in het verleden mikt men meer op een plaatselijk publiek, mensen die eens één keer per jaar naar een stripbeurs gaan.

Vroeger viel het ook wel eens samen met de beurs in Leuven.

Nooit zijn er daardoor in Opwijk minder bezoekers geweest.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Grappig hoe het eigenlijk naast mijn deur is, bij wijze van spreken, en ik mijn hele middelbareschooltijd in Opwijk heb doorgebracht, zonder toen ooit te weten dat er een stripbeurs in Nijdrop was. Hoewel ik daar ook wel een paar keer gezeten heb. De oorspronkelijke locatie, that is. Niet de Flakt-gebouwen. In tegendeel zelfs, bij Flakt liep ik in het laatste jaar mijn stage. :)

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...