Ga naar inhoud

Strips en tattoos


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik volg al negen seizoenen Ink Master (met Dave Navarro als presentator en jurylid) op Spike tv waarvan intussen ook al twee seizoenen met Vlaamse en Nederlandse kandidaten liepen, allebei gewonnen door vrouwelijke Vlaamse artiesten. In deze tv-show wedijveren tatoeageartiesten naar de titel van Ink Master en 100.000 dollar.

De trailer van seizoen 10 is een geanimeerd filmpje. En het viel me inderdaad al op dat tatoeageartiesten vaak ook comicliefhebbers zijn. De kandidaten in het Amerikaanse seizoen 3 werden stapelgek toen Greg Capullo een gastjurylid was die kwam oordelen over hun eigen superheldencreatie die ze moesten tatoeëren. Tekenen en illustreren met pen of naald leunt nu eenmaal dicht bij elkaar aan.

 

Zijn er hier stripgerelateerde tattoos of wensen om er ooit een te laten zetten? Ik heb zelf ooit het Supermanlogo mogen uitwerken voor iemand die daar nu op zijn borst mee rondloopt en een ouwe vriend heeft een Marsupilami op zijn bovenarm.

 

 

Link naar reactie

Ik ben van plan om mijn liefde voor hetbeeldverhaal wel laten te vereeuwigen op mijn lijf, maar dan door in een piece boeken laten op te nemen. Heb voor mezelf uitgemaakt dat ik de symboliek verkies boven een al te overduidelijke verwijzing. Bijvoorbeeld schoppendame en schoppenboer naar vrouw en kind, de boeken voor de strips, etc...

Heb momenteel ook twee schedels. Op zich is dat gewoon een mooie tattoo, maar voor mij zit er de extra betekenis van twee dodentochten achter. Dat idee dus.

Link naar reactie

Als ik ga zwemmen met mijn dochter in het weekend kan ik vaak een gevoel van medelijden niet onderdrukken als ik mijn leeftijdsgenoten zie met enorme tribals die ze 20 jaar geleden over hun halve lijf hebben laten inspuiten. Kan me niet voorstellen dat ze er nog blij mee zijn...

 

De mensen die ook meedoen aan die Inkmaster-achtige programma's.... wat bezielt ze? Staan ze een beetje schaapachtig naast de tatoeage artiest die meedeelt dat deze 'piece' toch echt niet goed gelukt is. En de jury die ook beaamt dat het rotzooi is. En dat staat dan op hun lijf de rest van hun leven. Ik mis blijkbaar iets maar het eerder genoemde gevoel van medelijden wordt nu rap ingehaald door een indruk van 'hoe dom kan je zijn'.

 

Maar als iemand me zou dwingen.... doe dan maar een Chris Ware of Blutch & Chesterfield als aarsgewei. 

Link naar reactie

image.thumb.png.40ae7e36922c209758c8968bb685932a.png

Voor de nodige esthetische vorm, ook de rechterzijde misschien met de navel precies 2,5 cm aan weerszijden in het midden.

De buikspieren dienen levenslang onderhouden te worden, wat hier al dreigt mis te lopen, na overlijden kan mits

het een originele Ware is het vel geveild worden op een veiling.

Link naar reactie

Dik, oud en lelijk worden we allemaal, ik vind dat geen reden om geen tattoo te laten zetten als je ze mooi vindt. Ik heb voor mezelf wel uitgemaakt dat wanneer ik niet wil dat ze zichtbaar zijn, je ze niet te zien krijgt. Du geen tatoos op zichtbare lichaamsdelen. Iedereen mag daar vrij in zijn, al betwijfel ik of je op je twintig matuur genoeg bent om voor de rest van je leven aan een gezichts- of halstattoo vast te hangen.

Link naar reactie

Tattoo's zijn geweldig! (En ondanks dat ik na 6 jaar nog altijd maar op eentje zit, best verslavend.) (Ik vind geen lettertype naar mijn goesting.)

 

Handen, polsen, nek en gezicht worden doorgaans ook niet "zomaar" rap rap volgetekend.
Meeste tattoo artists wijzen echt wel op het feit dat dit plekken zijn die niet zomaar te verbergen zijn, moest dat nodig zijn.

 

Maar een tattoo moet je in de eerste plaats voor jezelf zetten. Omdat je het mooi vindt, omdat het een speciale betekenis heeft, omdat het grappig is... maakt allemaal niet uit, zolang de reden voldoende is voor jezelf.

Wat anderen er van denken, maakt niet uit. :)

 

 

Link naar reactie

Ik overweeg ook al een paar jaar eentje, maar ik heb er nog niet diep genoeg over nagedacht om enkele waardevolle elementen voor mezelf krachtig genoeg uit te kunnen drukken.

Link naar reactie

In mijn onbekommerde kinderjaren kwam ik tattoos enkel op varkens en koeien tegen.

Als tiener merkte ik dat ruige mannen en madammen hier en daar ook al eens een tattoo hadden.

En vandaag de dag merk ik dat zelfs de grijze massa vol zit met tattoos.

Ik voel mij bij geen van deze drie groepen verwant en zal dan ook nooit een tattoo dragen.

Link naar reactie

Ik heb voor de aardigheid eens gegoogled op Thorgal tattoo - t blijkt dat er toch wel aardig wat mensen met zo'n ding rondlopen. De meeste zijn (naar mijn mening) behoorlijk lelijk.. Bijgaand n voorbeeld van een (naar mijn idee) redelijk gezette tattoo. 

Ik zou m zelf nooooit willen overigens (ik denk ook niet dat mijn vrouw er gelukkig van zou worden ;-) maar goed...

 

1724350_1456159108013977_532785675_n.jpg

Link naar reactie
13 uren geleden, Mask zei:

In mijn onbekommerde kinderjaren kwam ik tattoos enkel op varkens en koeien tegen.

Als tiener merkte ik dat ruige mannen en madammen hier en daar ook al eens een tattoo hadden.

En vandaag de dag merk ik dat zelfs de grijze massa vol zit met tattoos.

Ik voel mij bij geen van deze drie groepen verwant en zal dan ook nooit een tattoo dragen.

Awel... zo voel ik het ook: tattoos zijn mainstream cliché geworden... dus dan doe ik het zeker niet!

 

En als tekenaar probeer ik ze ook zoveel mogelijk te vermijden want dat is zo'n gepriegel ;) 

Link naar reactie
Op 7-3-2018 om 00:48, Tom MDP zei:

Tattoo's zijn geweldig!

Tatoeages op zich kunnen mooi zijn. Zeker die uitgebreide aziatische dingen.  Maar ik heb nog nooit iemand gezien waarvan ik dacht: die tatoeage heeft die mens mooier gemaakt. Integendeel. Ik denk nogal vaak: zonde van de tatoeage.

Link naar reactie
Op ‎6‎/‎03‎/‎2018 om 16:11, Kool Thing zei:

Ik ben op zich geen fan van tatoes. Ik heb heel vaak een gevoel van ontgoocheling.

Neem nu Manu Larcenet. Die mens maakt het ene meesterwerk na het andere en dan loopt die rond met een  tribal tot over zijn handen... Zonde. Ik vind dat hij dan iets echt schoons moet zetten :-)  

 

manu-larcenet-6087-2y43.jpg

Volgens mij is dit geen tribal ;-).  Wat dan wel: ik weet het niet :-).
Gelukkig zijn uw interviews beter uitgewerkt  dan uw tattoo-reviews ;-).

Link naar reactie

Deze passeerde zonet op Facebook...

29104198_10155065176505518_4123762190115

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Dat doet mij nog eens realiseren hoe ik er maar niet in slaag de 'nou moe' als ... um, ook maar iets te interpreteren. Vermoedelijk kan ik niet voor alle Belgen spreken, uiteraard, maar wij gebruiken dat helemaal niet. Het grappige is dat zowat iedereen in mijn omgeving wél 'ma enfin' zegt. Die uitspraak maakt voor mij duidelijk wat Guust zegt. :)

 

 

Toffe tattoo!

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...