Ga naar inhoud

Verzending Nl ?


Krimson

Recommended Posts

2 uren geleden, stripwereld zei:

UPS naar een ophaalpunt met een waarde lager dan 100 dollar (ongeveer 85 euro) kost ongeveer 7 euro.

 

Volgens mij ligt dit tegenwoordig vele malen hoger. Ik moest laatst binnen Nederland van Friesland naar Zeeland al bijna 12 euro betalen!

Link naar reactie
3 uren geleden, Krimson zei:

vroeger had je kiala 7,5 euro ..... UPS lijkt ook veel te zijn . 

Gaat nog altijd via UPS naar een UPS access point. Prijs is dan 6.99Euro. Wel vind ik de website van UPS niet zo handig om alle gegevens in te vullen, dat was vroeger bij Kiala veel overzichtelijker.

Link naar reactie

Ik verstuur regelmatig met UPS naar België. Inderdaad is de site erg omslachtig en onduidelijk, maar al doende leer je. Naar een UPS punt in België kost momenteel 6,99. Die prijs is gekoppeld aan de dollarkoers, dus soms wordt deze prijs een paar cent verhoogd of verlaagd. Het belangrijkste waar je op moet letten is de waarde van de inhoud waarom gevraagd wordt. Is de waarde hoger dan 100 dollar (ca. 85 euro) dan betaal je ineens de hoofdprijs. Verder moet je zelf in de gaten houden of een pakket op het afhaalpunt is gearriveerd. De berichtgeving hierover laat te wensen over, of is er gewoon niet.    

Link naar reactie

Als het even kan, rijd ik gewoon zelf naar mensen die iets van me moeten krijgen of van wie ik iets heb gekocht. Niet voor één boekje weliswaar. Ik heb al fijne ontmoetingen achter de rug. Een keer bij een ballonvaarder die me boeiende verhalen vertelde, een andere keer werd ik zo hartelijk ontvangen dat ik mocht mee-eten, maar die uitnodiging heb ik moeten afslaan. Nog een andere keer heb ik er een contact aan overgehouden met wie ik nog vaak communiceer.

Link naar reactie
3 uren geleden, Krimson zei:

Iemand een idee wat de goedkoopste manier is om een stripalbum met wat versteviging naar Nederland te verzenden ? Kom altijd uit op pakketpost van 16 euro , wat meer is dan de strip zelf 😊

vroeger had je kiala 7,5 euro ..... UPS lijkt ook veel te zijn . 

Alvast bedankt.

https://onlineverzendservice.be

 

Dit is de Belgische site van PostNL, 8,5 euro tot 5 KG geleverd aan huis, goedkoper heb ik nog niet gevonden.

 

 

 

postNL.jpg

Link naar reactie
9 minuten geleden, JPAR zei:

Dat is een enorm verschil. Het zou mij andersom 19,50 kosten?! https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/?country=BE

En als je 20 euro koopt in Bol.com is de verzending via PostNL naar België gratis. Die posttarieven zijn een jungle.

 

Jammer dat UPS de Kiala dienst volledig verneukt heeft, die hebben gewoon een concurrent uitgeschakeld en de postpunten ingenomen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Bonte zei:

En als je 20 euro koopt in Bol.com is de verzending via PostNL naar België gratis. Die posttarieven zijn een jungle.

Dat is in Nederland ook zo. Helaas komt het vaak beschadigd aan. Zeer slecht verpakt :(

 

Ik was altijd zeer tevreden over Kiala, maar nu het UPS is ben ik daar ook mee opgehouden. Ik ga geen 12 euro aan verzendkosten betalen.

Link naar reactie

Verzending binnen NL is het goedkoopst via een (fake) advert. op Marktplaats.nl met "Frankeer Online":

brievenbuspakje tot 2 kg:  € 3,80; pakket tot 10 kg: € 6,50 bij thuisbezorging of bij afhalen op een (lokaal) postagentschap: € 5,75.

Bij Frankeer Online betaal je porto meteen via IDeal, creditcard o.i.d., en valt dan weg tegen wat de koper met aankoop aan porto bijgedragen heeft. Immers, U verstuurt in principe pas na betaling.

 

Bij Amazon.de veel boeken portovrij of boven de € 29 (alles zeer goed verpakt, in tegenstelling tot Bol.com).

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

"Voor alles is een oplossing" 

 

@Krimson  Ik veronderstel dat je wel naar Geraardsbergen gaat komende zondag, er zijn daar voldoende (al dan niet mede-repers) Nederlanders. Spreek ze gewoon aan, en vraag of zij het voor u in Nederland willen posten. En moeten ze u alleen laten weten,wat de verzendkosten waren, en kan jij het overschrijven op hun rekening.

Voila ;-)

Link naar reactie
16 uren geleden, Bonte zei:

 

Jammer dat UPS de Kiala dienst volledig verneukt heeft, die hebben gewoon een concurrent uitgeschakeld en de postpunten ingenomen.

Ja, het is echt bizar hoe ze de site hebben verpest. Niet doorheen te komen om iets te willen verzenden. Dat kan inderdaad alleen maar expres zijn bedoelt om de trouwe Kiala klanten, na overname, weg te jagen van deze dienst en de postpunten in te nemen. Bijzondere manier van goedkopere concurrentie uitschakelen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Als het qua afmetingen als brief kanworden verzonden (niet genormaliseerd, max. dikte 3 cm, max afmetingen 23 x 35 cm), dan is het met bPost toch nog altijd goedkoper voor B->NL.

Als het als pakje moet worden verzonden, is UPS/Kiala inderdaad éééruug duur. In dat geval is PostNL goedkoper dan bPost, maar het verschil is niet groot.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...