Ga naar inhoud

De galerie van Franquin


Recommended Posts

3 uren geleden, Konincks zei:

Waarom ik eraan twijfel of deze prent van Franquin zelf is ?

Dit is niet helemaal de stijl van Franquin, of hij moest een mindere dag hebben.

De neus van Guust, de voeten de handen...

In 'De vrienden van Asterix' (2008) heeft Jidehem nog een Guust getekend.

Ik denk inderdaad eerder aan Jean De Mesmaeker (Jidehem) of misschien nog iemand anders.

Graag zou ik de mening van anderen over deze tekening lezen.

En waar is de tekening van deze uitgevloerde Guust in de hangmat eerder gepubliceerd ?

Het copyright 2008 bij een prent terwijl Franquin zelf in 1997 is overleden, doet mij ook sterk twijfelen. 

Tenzij te zien is waar deze tekening eerder werd gepubliceerd. 

Link naar reactie

Dat lijkt me gewoon een variatie te zijn op deze cover, uit dezelfde periode getekend. Geen idee waarom jullie twijfelen aan de tekenstijl.

 

12312773._UY630_SR1200,630_.jpg

 

De achtercover van dat album zou je op het eerste zicht ook niet aan Franquin toeschrijven, maar het is wel degelijk van hem.

 

399014875_1-guust-flater-nr-0-gadgets-en

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ondanks de leeftijd kon Franquin toch nog tekeningen op  niveau produceren. Het is vooral door het gebruik van de rotring ( of een ander pennetje dan hetgeen hij altijd gebruikte om te inkten ) voor de Guust-tekeningen, dat het typische Franquin achterwege blijft.

Link naar reactie

Bedankt, Tom B en Captivant!!!

Ik wilde ook net zeggen dat dat een illustratie was voor een postkaart en als ik me niet vergis ook voor een t-shirt (want die heb ik zelf gehad). Ik vond namelijk deze :

 

bf8b86b22056edb68b0ccd5226d35e57.jpg

 

Die illustraties die Franquin speciaal voor de merchandise tekende zijn meestal van een latere periode. Toen had hij allang geen assistent meer. Volgens sommigen zijn dat mindere tekeningen maar dat vind ik wel meevallen. De copyright 2008 op de zwart-wit illustratie die ik plaatste, was waarschijnlijk van een kleurplaat die op gastonlagaffe.com stond voor deze site werd vernieuwd.

 

s-l300.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, The Alderwood said:

Ik zou toch’ns een Franquin moeten aanschaffen. 

M'enfin...wie eeft nu keen Franquin...nonsedju...

Da ies tok niet voor moklik te hou ...allez allez allez....kene Franquin...

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...