Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
cartoonesk

De galerie van Franquin

Recommended Posts

31 minuten geleden, cartoonesk zei:

Alderwood : het is niet te bedoeling om (terechte of onterechte) nep-tekeningen op te zoeken.

Zet hier alstublieft alleen tekeningen van Franquin die je mooi vindt.

franquin 12.jpg

ik vind de tekening van alderwood zeker ook geslaagd alsof het een echte is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Kool Thing zei:

Die is nu een stuk erger dan de Krakrawakadinges

monstre4.jpg

De Krakrawakadinges uit de smurfen werd ook door Franquin ontworpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, JJL zei:

Mooie Franquin, Alderwood!

Ruilen tegen die van mij :e005:?

A762683F-C0A7-4D1C-B219-E74D3370A7C0.jpeg

Ok. 

Als je dan naar mijn guust kijkt, is die toch een pak beter getekend, nee? Daar vang ik gemakkelijk 200 euro voor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, The Alderwood zei:

Ok. 

Als je dan naar mijn guust kijkt, is die toch een pak beter getekend, nee? Daar vang ik gemakkelijk 200 euro voor. 

Haha, ik vind mijn Marsupilami toch mooier!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 9-4-2018 om 20:20, marioboon zei:

Daarom juist.

Als je de laatste 30 ofzo gags van Guust ziet, zou je denken dat het iemand anders was die Guust tekende.

Ongemakkelijke waarheid: die waren écht slecht getekend.

Was het niet omdat die met een Rotring werden geïnkt?

Je kan moeilijk met een rotring evenveel karakter in een tekening leggen dan met een pen of penseel... Denk ik toch... 

(Even off-topic, ik heb het verzamelwerk van Lampil gags erbij gehaald en ook daar was plots naar het einde toe het teken/inktwerk van een hele reeks gags totaal amateuristisch. Mogelijk werden ze door een andere tekenaar geïnkt, mogelijk zelfs getekend ?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Olav zei:

Was het niet omdat die met een Rotring werden geïnkt?

Je kan moeilijk met een rotring evenveel karakter in een tekening leggen dan met een pen of penseel... Denk ik toch... 

Mja.. Maar je ziet op 't eind dat ie het haar van Guust niet meer juist kon tekenen (minder volumineus), de ogen waren zwarte puntjes geworden ipv de witte ovalen, het hoofd was minder dik als vroeger... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, marioboon zei:

Mja.. Maar je ziet op 't eind dat ie het haar van Guust niet meer juist kon tekenen (minder volumineus), de ogen waren zwarte puntjes geworden ipv de witte ovalen, het hoofd was minder dik als vroeger... 

Wat is dat dan, "juist"? Om de paar albums zag Guust er anders uit. Het was sowieso allemaal à la Franquin, een man waarvan de tekenstijl continu evolueerde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Tom B zei:

Wat is dat dan, "juist"? Om de paar albums zag Guust er anders uit. Het was sowieso allemaal à la Franquin, een man waarvan de tekenstijl continu evolueerde.

Dit. Het voelt gewoon niet juist aan. Houding, uitwerking, inking...

Net als de Jidéhem ook nooit echt Guust in zijn hand had (de reden waarom Franquin de reeks helemaal naar zich toe trok), had ie de laatste 10 jaar of zo na zijn laatste depressie Guust niet meer in de hand. Zeker de inking niet meer.

Guust_postzegel.jpg

guust-flater-nou-moe.jpg

0ed3013b71284e2e8cf7334866f5ecf1--gala-comics.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het oogwit bij Guust en de rest van de Dupuis kantoortuin zorgden er inderdaad voor dat de expressie in personages pakken beter wordt weergegeven.

En met Rotring kun je inderdaad ook variatie in je lijnvoering weergeven. Maar Guust had met het pennetje en penseel wel een ideale lijnvoering waarbij alle volumes goed werden weergegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, JJL zei:

361384B9-6894-4909-82C2-AFA5722FF5BE.jpeg

Ik wou zeggen : deze is gedeeltelijk door Fournier en gedeeltelijk door Franquin getekend maar het is gesigneerd dus dat had je zelf ook kunnen bedenken. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen