Ga naar inhoud

De galerie van Franquin


Recommended Posts

Waarom zou dat een nepperd zijn, alleen vanwege dat ruitjespapier?

Ik vind het een overtuigende Franquin en een overtuigende handtekening!

Het is misschien geen tekening bestemd voor publicatie maar daarom niet minder echt.

De bende van Marcinelle stond er bekend om op tafelkleden en servetten te tekenen, dus waarom niet op ruitjespapier? (zie een andere Franquin op ruitjespapier, zie link :

http://www.artnet.com/artists/andré-franquin/spirou-RlZzOLnzm1jnmfbuKYLf1w2#.WssTkoHtIMU.email )

 

 

franquin-spirou.jpg

Link naar reactie
6 uren geleden, cartoonesk zei:

Waarom zou dat een nepperd zijn, alleen vanwege dat ruitjespapier?

Ik vind het een overtuigende Franquin en een overtuigende handtekening!

Het is misschien geen tekening bestemd voor publicatie maar daarom niet minder echt.

De bende van Marcinelle stond er bekend om op tafelkleden en servetten te tekenen, dus waarom niet op ruitjespapier? (zie een andere Franquin op ruitjespapier, zie link :

http://www.artnet.com/artists/andré-franquin/spirou-RlZzOLnzm1jnmfbuKYLf1w2#.WssTkoHtIMU.email )

 

 

franquin-spirou.jpg

 

Dit vind ik dan weer helemaal geen Franquin Robbedoes maar eerder een Janry stijl.

Link naar reactie

Ik zie niet in waarom jullie twijfelen. Die lantaarnpaaltekening is een snelle schets, misschien een voorstudie.

En die Robbedoes met bloem is zo typisch Franquin als maar kan. Alleen uit een periode dat hij al een tien jaar geen Robbedoes meer tekende, waardoor er dus ook weinig afbeeldingen van Robbedoes door Franquin in die stijl gekend zijn.

 

s-l225.jpg

 

en de robbedoes van Franquin hield duidelijk van bloemetjes

 

andr%C3%A9-franquin-spirou,-trois-visage

Link naar reactie
2 uren geleden, Tom B zei:

En die Robbedoes met bloem is zo typisch Franquin als maar kan. Alleen uit een periode dat hij al een tien jaar geen Robbedoes meer tekende, waardoor er dus ook weinig afbeeldingen van Robbedoes door Franquin in die stijl gekend zijn.

 

Daarom juist.

Als je de laatste 30 ofzo gags van Guust ziet, zou je denken dat het iemand anders was die Guust tekende.

Ongemakkelijke waarheid: die waren écht slecht getekend.

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, marioboon zei:

 

Daarom juist.

Als je de laatste 30 ofzo gags van Guust ziet, zou je denken dat het iemand anders was die Guust tekende.

Ongemakkelijke waarheid: die waren écht slecht getekend.

 

 

Ze waren natuurlijk niet echt slecht getekend, maar wel niet meer van het niveau we van Franquin gewoon waren. Maar dat was toen Franquin oud en lang over zijn hoogtepunt heen was. Die Robbedoes hierboven is van een Franquin op het hoogtepunt van zijn kunnen.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Tom B zei:

Ze waren natuurlijk niet echt slecht getekend, maar wel niet meer van het niveau we van Franquin gewoon waren. Maar dat was toen Franquin oud en lang over zijn hoogtepunt heen was. Die Robbedoes hierboven is van een Franquin op het hoogtepunt van zijn kunnen.

 

Is dat dan geen tekening uit 1987? 

Link naar reactie
31 minuten geleden, cartoonesk zei:

Alderwood : het is niet te bedoeling om (terechte of onterechte) nep-tekeningen op te zoeken.

Zet hier alstublieft alleen tekeningen van Franquin die je mooi vindt.

 

 

franquin 12.jpg

ik vind de tekening van alderwood zeker ook geslaagd alsof het een echte is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...