Ga naar inhoud

De galerie van Franquin


Recommended Posts

Dank jullie wel!

Ieder tekeningetje van Franquin is voor mij prachtig maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.

Franquin was een harde werker. Er zijn veel kleine tekeningen die hij maakte voor het weekblad naast de wekelijkse strippagina's. Ook was hij genereus qua soms uitgebreide dédicaces of gratis tekeningen voor fanzines.

(ik probeer zo min mogelijk tekeningen te herhalen maar het kan zijn dat dat toch wel eens gebeurd is)

 

franquin siroop.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben momenteel Franquin et les fanzines aan het herlezen. Het is interessant! Mocht je Et Franquin créa la gaffe niet kunnen verkrijgen, dan is dit een goed alternatief. Eén nadeel : soms komen dezelfde vragen terug in de verschillende interviews van de fanzines en daardoor ook dezelfde antwoorden van Franquin. De interviewers hadden de eerdere concurrerende fanzines beter gelezen kunnen hebben! Toch is het een heel mooi boek waar ik blij mee ben.

 

fanzines 1.jpg

fanzines.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
18 uren geleden, TDPB zei:

Zal wel gepubliceerd geweest zijn om in te spelen om het succes van de single 'wij zijn twee vrienden'

Inderdaad! Dat album was uitgegeven ter promotie van de lp Guust Flater en de Marsupilami van Dennie Christian. Franquin was er eigenlijk niet helemaal over te spreken (omdat hij de werelden van Guust en van de Marsu liever niet door elkaar wou laten lopen) maar heeft toch die covers getekend.

 

guust en de marsupilami.jpg

guust marsu.jpg

Link naar reactie
Op 6/7/2022 om 09:36, cartoonesk zei:

Roeltje / Petit Noël woont dan ook in Rommelgem! Dit is "Roeltje en De Elaoin". Daar is dit leuke boekje van :

 

roeltje.jpg

Er waren  in de jaren '60  ook 2 leuke  Franstalig boekjes met tekeningen van Franquin voor de allerjongsten verschenen in de serie Collection du Carrousel:

 

"Joyeuses Pâques pour mon petit Noël"

pdf_3e7c5e10-3959-012b-b8e4-001b63919eb3

 

en 

"Les Étranges Amis de Noël"

pdf_7e24e860-3958-012b-b8e4-001b63919eb3

 

De laatste heb ik zelf.   

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...