Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Spiro

"Niets staat in de weg": een tragikomedie.

Recommended Posts

Al een mooie productie. Ik ga me eens zetten om 't allemaal achter elkaar te lezen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb wat aanpassingen gedaan aan de teksten van de de eerste 13 pagina's . Ondertussen toch weer aan het inkten en kleuren geslagen. Pagina 14 tot en met 16 zijn klaar. Voor de geïnteresseerden heb ik een pdf gemaakt met de 16 pagina's. De link: https://uploadfiles.io/8958y

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 10/18/2018 at 9:22 PM, fazerco said:

Het enigste wat mij stoort is het constante gebruik van Latijns,

+2! Enorm irriterend. Ook woorden als "gegevensdrager" storen mij. Het maakt het een beetje onnozel vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Mask zei:

Ook woorden als "gegevensdrager" storen mij. Het maakt het een beetje onnozel vind ik.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gegevensdrager

Het woord gegevensdrager wordt echter in de informatica in het algemeen gebruikt voor middelen waarop digitaal opgeslagen gegevens kunnen worden bewaard. Hoewel niet zo gedefinieerd, bedoelt men vaak verwisselbare media, die afzonderlijk van een systeem kunnen worden bewaard.

Dat het onnozel klinkt staat niet in de uitleg. 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat ik me met zo'n project altijd afvraag: wie gaat het uitgeven + wie gaat het lezen?

Ik bedoel dat niet negatief hoor. Ik vraag me gewoon af hoe je het in de markt gaat zetten. Wie is je publiek en hoe ga je het vinden?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu ja, het is vooral een uit de hand gelopen hobby waar ik toch nog altijd veel plezier uit put. Ik heb wel een contact die een persoon kent die al strips heeft getekend én laten uitgeven met als thema psychiatrie (psychosen onder meer) , en waar ik geïntroduceerd kan worden. Psychiatrie ligt een beetje in de lijn van mijn strip. Maar de strip is bij lange niet af,dat duurt nog een tweetal jaren volgens een voorzichtige schatting. Ik weet nu al dat de tekeningen veel beter zouden kunnen en dat het script wat verwarring zaait (bij een paar proeflezers).  Dat komt blijkbaar doordat ik een meerlagig verhaal wou maken, een beetje in de trant van sommige van David Lynch zijn films. Het publiek zal wel erg beperkt zijn vrees ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 14/2/2019 om 14:22, Mask zei:

🤔   Wacht, ik zal het er eens vlug bijzetten ... 

😄

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pagina 19 en 20 zijn nu ook klaar.

Met veel dank aan IvoVWS die de dialogen en boventitelingen heeft herwerkt.

Alle geposte pagina's in mijn topic zijn vervangen door de nieuwe versies. Als je ze na elkaar wilt lezen, dan kan je op DeviantArt terecht:

https://www.deviantart.com/heidi1960/gallery/66320100/Niets-staat-in-de-weg

Als je ze liever in een pdf leest: https://ufile.io/o2xmz

Het Latijn is gebleven, maar de vertalingen zijn nu onder het plaatje zelf geplaatst.

niets_staat_in_de_weg__pagina_19_van_70_

niets_staat_in_de_weg__pagina_20_van_70_

Deel dit bericht

Link naar bericht

"En de boer, hij ploegde voort".

Pagina's 21 en 22 zijn klaar. Bijna 1/3 van de strip  , nog 2/3 te gaan!

niets_staat_in_de_weg__pagina_21_van_70_

niets_staat_in_de_weg__pagina_22_van_70_

Deel dit bericht

Link naar bericht

pagina 23 tot 25.

Het zal nu wat langer duren vooraleer ik post, want mijn voorraad potloodtekeningen is op. Reken  2 à 3 weken per pagina (tekenen, inkten en kleuren).

niets_staat_in_de_weg__pagina_23_van_70_

niets_staat_in_de_weg__pagina_24_van_70_

niets_staat_in_de_weg__pagina_25_van_70_

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben volop met pagina 26 en 27 bezig, maar het inkleuren ervan duurt wat langer dan verwacht. Ik hoop midden volgende week klaar te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben nu goed anderhalf jaar bezig met mijn project en momenteel ben ik bezig aan pagina 29 (van de 70). Beste dank voor de feedback die ik kreeg van  Olav (perspectief), Yncke (aanmoediging en kleurgebruik), fazerco en Mask (plaatsing Latijn), Kristof Berte en andere Repers (te neutrale boventitelingen) en natuurlijk IvoVWS die zo vriendelijk was zijn tijd te steken in herwerking van de dialogen en boventitelingen. Dat apprecieer ik erg. Ik schat dat ik nog een 15 maanden tot anderhalf jaar nodig heb om de strip te vervolledigen + nog een paar maanden om wat noodzakelijke verbeteringen te doen aan de tekeningen. Ik ga ze echter vanaf nu niet meer posten. Er is blijkbaar te weinig animo op het forum voor eigen werk en probeersels in het algemeen en ik was trouwens ook niet van plan mijn strip volledig  online te plaatsen. Dus stop ik aan pagina 27, een mooi lukraak getal. Als het einde wat meer dichterbij komt bekijk ik wel de mogelijkheden om mijn strip te kunnen promoten. Of juist niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 hours ago, Spiro said:

Ik ben nu goed anderhalf jaar bezig met mijn project en momenteel ben ik bezig aan pagina 29 (van de 70). Beste dank voor de feedback die ik kreeg van  Olav (perspectief), Yncke (aanmoediging en kleurgebruik), fazerco en Mask (plaatsing Latijn), Kristof Berte en andere Repers (te neutrale boventitelingen) en natuurlijk IvoVWS die zo vriendelijk was zijn tijd te steken in herwerking van de dialogen en boventitelingen. Dat apprecieer ik erg. Ik schat dat ik nog een 15 maanden tot anderhalf jaar nodig heb om de strip te vervolmaken + nog een paar maanden om noodzakelijke verbeteringen te doen aan de tekeningen. Ik ga ze echter vanaf nu niet meer posten. Er is blijkbaar te weinig animo op het forum voor eigen werk en probeersels in het algemeen en ik was trouwens ook niet van plan mijn volledige strip online te plaatsen. Dus stop ik aan pagina 27, een mooi lukraak getal. Als het einde wat meer dichterbij komt bekijk ik wel de mogelijkheden om mijn strip te kunnen promoten. Of juist niet meer.

Graag gedaan! 't Was heel leuk om te doen. :)

En inderdaad, er gebeurt hier maar heel weinig op het forum. Toen ik verleden jaar "Apocalyps" uitbracht, was er precies meer leven in de brouwerij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, IvoVWS zei:

Graag gedaan! 't Was heel leuk om te doen. :)

En inderdaad, er gebeurt hier maar heel weinig op het forum. Toen ik verleden jaar "Apocalyps" uitbracht, was er precies meer leven in de brouwerij.

Persoonlijk post ik ook veel minder dan vroeger. Misschien moet ik daar maar weer s wat werk van maken, maar als er iets is dat ik niet te weinig heb, is het werk :)

15 uren geleden, Spiro zei:

Ik ben nu goed anderhalf jaar bezig met mijn project en momenteel ben ik bezig aan pagina 29 (van de 70). Beste dank voor de feedback die ik kreeg van  Olav (perspectief), Yncke (aanmoediging en kleurgebruik), fazerco en Mask (plaatsing Latijn), Kristof Berte en andere Repers (te neutrale boventitelingen) en natuurlijk IvoVWS die zo vriendelijk was zijn tijd te steken in herwerking van de dialogen en boventitelingen. Dat apprecieer ik erg. Ik schat dat ik nog een 15 maanden tot anderhalf jaar nodig heb om de strip te vervolmaken + nog een paar maanden om noodzakelijke verbeteringen te doen aan de tekeningen. Ik ga ze echter vanaf nu niet meer posten. Er is blijkbaar te weinig animo op het forum voor eigen werk en probeersels in het algemeen en ik was trouwens ook niet van plan mijn volledige strip online te plaatsen. Dus stop ik aan pagina 27, een mooi lukraak getal. Als het einde wat meer dichterbij komt bekijk ik wel de mogelijkheden om mijn strip te kunnen promoten. Of juist niet meer.

Graag gedaan en veel succes nog!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 9/5/2019 om 10:35, IvoVWS zei:

Misschien dat er dan volgend jaar terug wat meer leven komt op het forum, net als een slingerbeweging.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Spiro In ieder geval veel plezier met het maken van de rest! En als je een pagina hebt waar je eens extra trots op bent, niets staat in de weg om die toch nog hier te posten. ;)

Er wordt veel meer gekeken dan gereageerd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Yncke zei:

In ieder geval veel plezier met het maken van de rest! En als je een pagina hebt waar je eens extra trots op bent, niets staat in de weg om die toch nog hier te posten. ;)

Dank je! Als ik zin en eens wat meer  tijd heb probeer ik  een cover en achtercover te maken en post ik ze hier (als ik ze geslaagd genoeg vind). 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

fragment uit één van de volgende pagina's. Mij wacht nog de taak om het in te kleuren 🤨

fragment.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mooi gedetailleerd. Jij liever dan ik om dat in te kleuren. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben er een tijd tussen uit geweest. Hier het ingekleurde deel van pagina 31 van mijn vorige post in juni.

get_reep.jpg

PS. de post van gisteren mag weg, dat was een vergissing.

Deel dit bericht

Link naar bericht

blad32fragm.jpg

Ik ben terug in een (trage) flow geraakt: pagina 33 is zojuist geïnkt. Hier nog een fragment van pagina 32. Het inkleuren gebeurt in de loop van de volgende weken, samen met pagina 34 en 35 die ik nog moet tekenen. Bijna halfweg dus!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Go you! :)

Dat laatste kader vind ik goed verzonnen van keuze van camerastandpunt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...