Ga naar inhoud

Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.


Recommended Posts

3 hours ago, Mask said:

Ik kan me ook niet voorstellen dat een commission achteraf tegen zou vallen. Je vraagt dat toch maar enkel aan tekenaars waarvan het werk je volledig aanstaat? 

Ik bestel ook regelmatig commissies en toch ook 1 keer mee gemaakt dat ik niet tevreden was met de tekening. Is dan wel een wrang geval. Van het merendeel val ik wel steeds achterover van hoe mooi ze zijn.

 

Heb ik nog steeds te koop want niemand moet het hebben, zelf niet tegen de helft van de prijs :-p 

Link naar reactie

Nog een paar uit dezelfde reeks

perez-trizia-as-wonder-woman-30r8.thumb.jpg.f82bbd15fae338935ff342fdb5db672f.jpg

 

Pedro Perez (150 €). gecontacteerd via Facebook. 

 

molenaar-wonder-woman-commission-2017-2zqh.thumb.jpg.817affbfc9c2703465f33e4e7ac8e4a1.jpg

Romano (150 €). geregeld tussen Veldhoven en Breda. Handig dat hij er altijd is.

 

ted-naifeh-wonder-woman-princess-ugg-commission-2rb0.thumb.jpg.21a00f72850c65abf1eec192001e78f5.jpg

 

Ted Naifeh (150 €). Met Princess Ugg erbij. Toen hij aangekondigd werd voor Facts en onmiddelijk daarop ook voor Forbidden Zone heb ik hem gecontacteerd. Jammer genoeg kent hij geen A4, maar blijkbaar wel A3. Dus veel groter dan verwacht. Uit de hand verkocht hij ook originelen van Ugg/Courtney Crumley en Night's Dominion voor een 100-150 euro. Hij had zelfs een betaalterminal bij.

 

 

 

 

Link naar reactie
16 hours ago, Ambreville said:

Voor Rubens en Da Vinci was dat de normale manier van werken. Natuurlijk zijn wij iets minder kapitaalkrachtig dan de hertog van Milaan :)  

 

Deze moet nog opgestuurd worden. Dan maak ik wel een beter scan.

1.thumb.jpg.8655a206854acf188271f4e2521b8251.jpg

 

Wonder woman XVIIe eeuw door Paolo Grella. Dit komt samen met de originele cover van Libertalia II dus ik weet niet of een prijs hiervoor relevant is.

Hieronder Enrico Marini zijn 'catalogus' voor betalende dédicaces van januari 2017. Het geeft al een richting waar je hem zou mogen verwachten voor commissions.

 

m1.thumb.jpg.a678ae7c3327ac625c52b76aaddecf22.jpg

m2.thumb.jpg.92f4bce039b127363fc2db7fc96ccf15.jpg

m3.thumb.jpg.94b0bf8c59c91081c06b8136d4b51ff9.jpg

 

 

 

 

Mag ik weten hoe je aan deze prijslijst komt? Als Marini iets dergelijks ook nog voor 2018 heeft dan heb ik zeker interesse!

Link naar reactie
12 minuten geleden, Ambreville zei:

Nog een paar uit dezelfde reeks

perez-trizia-as-wonder-woman-30r8.thumb.jpg.f82bbd15fae338935ff342fdb5db672f.jpg

 

Pedro Perez (150 €). gecontacteerd via Facebook. 

 

molenaar-wonder-woman-commission-2017-2zqh.thumb.jpg.817affbfc9c2703465f33e4e7ac8e4a1.jpg

Romano (150 €). geregeld tussen Veldhoven en Breda. Handig dat hij er altijd is.

 

ted-naifeh-wonder-woman-princess-ugg-commission-2rb0.thumb.jpg.21a00f72850c65abf1eec192001e78f5.jpg

 

Ted Naifeh (150 €). Met Princess Ugg erbij. Toen hij aangekondigd werd voor Facts en onmiddelijk daarop ook voor Forbidden Zone heb ik hem gecontacteerd. Jammer genoeg kent hij geen A4, maar blijkbaar wel A3. Dus veel groter dan verwacht. Uit de hand verkocht hij ook originelen van Ugg/Courtney Crumley en Night's Dominion voor een 100-150 euro. Hij had zelfs een betaalterminal bij.

 

 

Ik vermoed dat jij iets met Wonder Woman hebt.

Link naar reactie
1 uur terug, Aerogi zei:

lijkt me wel een tof gegeven dat je tegen betaling zoiets kunt vragen. Ik zou dolgraag iets van Leo hebben, maar ja, hoe begin je daar aan?

Contacteer gewoon de uitgeverij, zij helpen u graag verder (Zij hebben de gegevens van de desbetreffende auteurs, en je contacteert ze ook rechtstreeks dus geen percentage voor een mogelijke galerie).

Link naar reactie
5 uren geleden, Mask zei:

 

Dus eigenlijk wil je zeggen: voor de juiste prijs en de juiste opdracht is elke artiest bereid een commission te maken. Da's in elk geval mijn mening.

Elke tekenaar die bereid is voor het juiste bedrag een tekening te maken voor bijvoorbeeld een affiche (en welke tekenaar doet dat niet) is naar mijn mening ook bereid om een commission te maken.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je aan iedereen een a4-tje van een paar blote borsten kan vragen voor een paar 100 euro.

 

Elke tekenaar zal naast zijn werk ook nog wel zitten tekenen voor zijn plezier of om wat te oefenen, uit te proberen, ... Met een commission slaat hij twee vliegen in één klap. Ongestoord zijn ding kunnen doen en er nog voor betaald worden. Het komt er enkel op aan van de juiste opdracht te geven en zonder tijdsdruk.

 

Ik kan me ook niet voorstellen dat een commission achteraf tegen zou vallen. Je vraagt dat toch maar enkel aan tekenaars waarvan het werk je volledig aanstaat? 

 

Tuurlijk heeft iedereen z'n prijs. Maar dan nog moet je "kop" ons aanstaan, of je eisen willen inwilligen, of...

Tekenaars hebben smoesjes genoeg om niet te moeten werken ;-)

Anderzijds: zwart geld...

 

Een tekening voor een affiche is nog anders: da's ook directe promo voor ons. Een commission komt normaal gezien nooit in de "buitenwereld". 

 

Nu, ik sta in ieder geval open voor commissions ;-) 

 

Link naar reactie

Ik doe eigenlijk zelden een commission op los blad, wel regelmatig een uitgewerkte dedie in mijn Nederlandse boeken.

Ik heb nog ooit gehad dat ik niet blij was met de tekening, als je een uitgebreide dedicace/commission in een boek laat doen wordt meestal aangegeven wat iets kost...bijv. potlood 30, inkt 40 met kleur 60 of zoiets. Soms geef je een figuur op, maar meestal laat ik ze gewoon begaan. Vaak wordt je verrast en soms ook niet.....maar dat zit hem dan meer in de uitwerking, niet in het onderwerp.

 

Link naar reactie
7 hours ago, marioboon said:

 

Tuurlijk heeft iedereen z'n prijs. Maar dan nog moet je "kop" ons aanstaan, of je eisen willen inwilligen, of...

Tekenaars hebben smoesjes genoeg om niet te moeten werken ;-)

Anderzijds: zwart geld...

 

Een tekening voor een affiche is nog anders: da's ook directe promo voor ons. Een commission komt normaal gezien nooit in de "buitenwereld". 

 

Nu, ik sta in ieder geval open voor commissions ;-) 

 

 

Geen commissie (want had dit niet "besteld"), maar vond hem zeer geslaagd dus gekocht. Prijzen te bekomen bij Mario.

 

 

WP_20170122_09_31_37_Pro_BG.jpg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Al met al toch een behoorlijke hoeveelheid commissions... T valt me wel op dat blijkbaar best veel tekenaars bereid zijn tot een commission, maar dat er hier weinig contactgegevens worden gegeven (tot nog toe ben ik de enige volgens mij ;-).. Ik neem aan dat als de betreffende auteurs opdrachten aannemen ze dit op een of andere manier normaliter kenbaar maken (bijvoorbeeld via facebook of via een eigen website) en er geen probleem mee hebben dat hun contactgegevens kenbaar worden gemaakt (uiteindelijk zullen veel auteurs, zo las ik hierboven ook al ergens, geen topinkomen hebben en zullen commissions dus welkom zijn :-).

Zelf heb ik jaaaaaaaaaaaren geleden bij Silvester in Den Bosch (bestaat die winkel eigenlijk nog?) een signeersessie meegemaakt van André Juillard. Ik was destijds nog student met weinig geld.. Nu heb ik er veel spijt fan van dat ik toen zijn contactgegevens niet heb gevraagd :-( Wellicht was hij best bereid tot een commission... Mocht iemand weten hoe hij te benaderen dan hoor ik dat heel graag (via een PM desgewenst) 

Link naar reactie
21 minuten geleden, Lecram zei:

dan maar gauw eentje met veel kleren aan......Fattori op A4

 

fattori2.thumb.jpg.7486d90b0e532bed8bda11401c4135d4.jpg

fattori2a.jpg

wow!

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

dan maar gauw eentje met veel kleren aan......Fattori op A4

 

fattori2.thumb.jpg.7486d90b0e532bed8bda11401c4135d4.jpg

fattori2a.jpg

 

Met al die kleerplooien maak je het die tekenaars gewoon een pak lastiger, Marcel, jij pestkop ;-) Dan begrijp ik dat ze liever een bloot lijf tekenen.

Link naar reactie
19 uren geleden, sanderg zei:

Al met al toch een behoorlijke hoeveelheid commissions... T valt me wel op dat blijkbaar best veel tekenaars bereid zijn tot een commission, maar dat er hier weinig contactgegevens worden gegeven (tot nog toe ben ik de enige volgens mij ;-).. Ik neem aan dat als de betreffende auteurs opdrachten aannemen ze dit op een of andere manier normaliter kenbaar maken (bijvoorbeeld via facebook of via een eigen website) en er geen probleem mee hebben dat hun contactgegevens kenbaar worden gemaakt (uiteindelijk zullen veel auteurs, zo las ik hierboven ook al ergens, geen topinkomen hebben en zullen commissions dus welkom zijn :-).

Zelf heb ik jaaaaaaaaaaaren geleden bij Silvester in Den Bosch (bestaat die winkel eigenlijk nog?) een signeersessie meegemaakt van André Juillard. Ik was destijds nog student met weinig geld.. Nu heb ik er veel spijt fan van dat ik toen zijn contactgegevens niet heb gevraagd :-( Wellicht was hij best bereid tot een commission... Mocht iemand weten hoe hij te benaderen dan hoor ik dat heel graag (via een PM desgewenst) 

Heb je vraag al gesteld via Galerie9art?  Ik vermoed dat Juillard liefst een buffer inbouwt. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...