Ga naar inhoud

Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.


Recommended Posts

Berlion 1.jpg

Olivier Berlion

Crisse Didier 15.jpg

Crisse

Crisse Didier 16.jpg

Crisse

Danard Jean-Pierre 4.JPG

Danard

Danard Jean-Pierre 6.jpg

Danard

Di Sano Bruno 3.JPG

Di Sano

Di Sano Bruno 4.jpg

Di Sano

Dodson Terry 4.jpg

Terry Dodson

Jidéhem 8.jpg

Jidéhem

Jidéhem 13.jpg

Jidéhem

Jidéhem 18.jpg

Jidéhem

Kraehn Jean-Charles 2.jpg

Kraehn

Legrain Thomas 1.jpg

Thomas Legrain

Lereculey Jérôme 24.JPG

Lereculey

Lereculey Jérôme 25.JPG

Lereculey

Mantovani Fabio 1.JPG

Mantovani

Michel Guy 6.jpg

Guy Michel

Montaigne Thimothée 2.jpg

Thimothée Montaigne

Montaigne Thimothée 3.jpg

Thimothée Montagne

Gianluca Pagliarani  (2).jpg

Gianluca Pagliarani

Gianluca Pagliarani  (3).jpg

Gianluca Pagliarani

Paturaud Laurent 4.jpg

Paturaud

Paturaud Laurent 6.jpg

Paturaud

Pelet Claude 1.jpg

Claude Pelet

Picard Alice 1.jpg

Alice Picard

Ramaïoli Georges (12).jpg

Ramaïoli

Ricci Roberto 1.jpg

Roberto Ricci

Redondo 2.jpg

Redondo

Redondo 3.jpg

Redondo

Ryssack Eddy 1 - Gouache.JPG

Ryssack

Swolfs Yves 1 - Gouache.JPG

Swolfs

Tarumbana 1.jpg

Tarumbana

Tripp Jean-Louis 1.jpg

Tripp

Tripp Jean-Louis 2.jpg

Tripp

Von Kummant 1.jpg

Von Kummant

Wilson Colin 2.jpg

Colin Wilson

Berck 4.jpg

Berck

Mitteï 1.JPG

Mitteï

Peyo (Studio) - Alain Maury 1.JPG

Alain Maury

Nuyten Peter 1.jpg

Peter Nuyten

Weyland Michel 1 - Aquarel.JPG

Weyland

Vink 1 - Aquarel.JPG

Vink

Stalner Eric 1.jpg

Eric Stalner

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 18/5/2018 om 18:47, Ambreville zei:

Wonder Woman, volgens Carita Lupatelli

hele bijzondere!


Verder bloeden mijn ogen van de pracht en praal hier!

 

Dan maar een kleintje van mij van Ben Quinlan die ik met een Kickstarter had geholpen en die me dit als dankjewel toestuurde vanuit Australië.

1191118405_BenQuinlanMUMMY052018.thumb.jpg.7b3d566401e8825d3c81270b897a48e8.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik had een andere tekening besteld via Gal9art. Die geraakte niet bij hun op tijd dus was een pickup in Brussel handig. Ik was met hem aan het chatten via facebook om in zijn hotel de tekening af te halen toen het nieuws kwam van de kat. Ik vroeg hem dan maar of hij niets met die kat kon dien. Dat deed hij dus ook. Het blijft Marini. Het is niet gratis maar zijn prijs lag wel beduidend lager dan wat je via het web betaald.

Ondanks alle flash en een rugzak vol eurobiljetten, toch een zeer sympa kerel.

 

 

 

Link naar reactie
18 uren geleden, Ambreville zei:

Marini. Vrijdag gevraagd voor mijn dochter omdat de familiekat doodgereden was. Zaterdag al gekregen. Geen specificaties gegeven, enkel kat van Mejae. 850 Euro. Een onvoorziene aderlating. Maar de tekening is wel de moeite.

 

 

bd350.thumb.jpg.2156ac897845062ad0526c9c368fe688.jpg

 

 

ja echt zeer mooie tekening , proficiat 

Link naar reactie

durft die dat te vragen en heb je dat betaald? dat was een dure kat.

18 uren geleden, Ambreville zei:

Marini. Vrijdag gevraagd voor mijn dochter omdat de familiekat doodgereden was. Zaterdag al gekregen. Geen specificaties gegeven, enkel kat van Mejae. 850 Euro. Een onvoorziene aderlating. Maar de tekening is wel de moeite.

 

 

bd350.thumb.jpg.2156ac897845062ad0526c9c368fe688.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

"Ja, tekenaars en illustratoren die 800 euro vragen voor een tekening zijn onmenselijke en parasitaire geldwolven. Iedereen weet toch dat mensen geen geld nodig hebben en toch vragen schimmigaards zoals Marini bovennatuurlijke bedragen."

:e009:

Niemand heeft Ambreville gedwongen om die 850 euro te betalen.

Link naar reactie
1 hour ago, belgiumdog said:

ja echt zeer mooie tekening , proficiat 

Ambreville, dit is een hele mooie tekening van Marini (net zoals je Wonder Woman tekening) en zeker conform de marktprijs. Inderdaad een heel sympathiek kerel.  

Het leuke aan Marini is dat hij tijd wil nemen om commissies te doen en liefhebbers hiervan kan blij maken als je er voor betaalt.  Het is inderdaad veel geld maar zowel koper als verkoper zijn blij.  En uiteindelijk gaat dit integraal naar de tekenaar en niet een deel naar een galerijhouder.

 

Welke andere tekenaars van gelijk niveau doen trouwens op regelmatige basis commissies voor liefhebbers?  Ik zie andere toptekenaars zoals een Gibrat, Guarnido of een Juillard dat toch niet doen.

50 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Ja, tekenaars en illustratoren die 800 euro vragen voor een tekening zijn onmenselijke en parasitaire geldwolven.

Moet daar altijd mee lachen. Als ze het gratis zouden zijn doen zijn er andere onmenselijke en parasitaire geldwolven die het dan verkopen voor 800 eruo op Ebay of Catawiki.

 

6 minutes ago, Mask said:

 

Moest hij lagere prijzen vragen dan Galerie 9e Art, dan zou hij zijn eigen ruiten ingooien.

Hij heeft zaterdag nochtans andere tekeningen verkocht aan de helft van de prijs die nu bij  Galerie 9e Art te koop staan. Prijsverschil is wel kleiner voor de met waterverf ingekleurde tekeningen en de Batman figuren zijn nog een pak duurder. 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Mask zei:

Moest hij lagere prijzen vragen dan Galerie 9e Art, dan zou hij zijn eigen ruiten ingooien.

Rechtstreeks kopen bij de tekenaar is (vrijwel) altijd goedkoper dan via een galerie; die laatste moet er natuurlijk ook aan verdienen.

 

In het geval van Marini denk ik echter dat Galerie 9e Art vrijwel niets verdient aan de verkoop, maar genoegen neemt met het exclusieve recht om Marini’s tekeningen te ‘mogen’ verkopen (dat geeft dan blijkbaar een soort status en wellicht verkopen ze er meer andere tekeningen door).

Link naar reactie
26 minuten geleden, JJL zei:

In het geval van Marini denk ik echter dat Galerie 9e Art vrijwel niets verdient aan de verkoop, maar genoegen neemt met het exclusieve recht om Marini’s tekeningen te ‘mogen’ verkopen (dat geeft dan blijkbaar een soort status en wellicht verkopen ze er meer andere tekeningen door).

Waarom vermoed je dat? 

 

Ik denk wel dat de winstpercetages per tekenaar verschillen, afhankelijk van populariteit, hardheid van onderhandelen en andere factoren, maar waarom zou Galerie 9e Art voor niets gaan werken?

Link naar reactie
5 minuten geleden, Tweetie zei:

Waarom vermoed je dat? 

Omdat de prijzen, die ik eerder onder ogen kreeg van tekeningen die je rechtstreeks bij Marini koopt (of bestelt) vergelijkbaar zijn met de prijzen van Galerie 9e Art.

Kijk alleen al naar die tekeningen van Mejae hierboven. Doen weinig voor elkaar onder en allebei EUR 850. Eerste bij Marini besteld en tweede staat op de site van de galerie.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Mask zei:

En wat doet je veronderstellen dat Marini niet zou opteren om wat meer te verdienen op alles wat hij zelf kan verkopen door gewoon dezelfde prijs te vragen dan de galerie?

Dit.

 

Als ik (ooit) merk dat mijn werk voor 800 euro verkocht raakt door een galerie, zou ik wel zot zijn om persoonlijk maar 400 euro te vragen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...