Ga naar inhoud

Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.


Recommended Posts

1 minuut geleden, Mask zei:

Euh.. dus je veronderstelt eigenlijk dat hij er wel voor zou kunnen opteren.

 

Tuurlijk. 

 

Marini heeft op dit moment geen galerist meer nodig: hij is zo gemakkelijk bereikbaar en aanspreekbaar dat ie de middleman niet hoeft te gebruiken als ie niet zou willen.

 

Een goeie galerist (zoals een Maghen en Huberty,...) zijn een hemelsgeschenk als tekenaar om financieel door te breken bij hun klantenbestand. En ook om de rompslomp van je over te pakken.

Link naar reactie
37 minuten geleden, The Alderwood zei:

Natuurlijk gaat dit zo.

JJL is blijkbaar niet van de snuggersten. :D

Alsof een galerie ooit aan 0 mark-up zou werken (en dus met verlies) gewoon omdat het meer "naam" zou opleveren. :lol:

Goed lezen Alderwood (is ook een (schone) kunst 😀). Ik schreef “vrijwel niets”.

Ik denk (maar dat is inderdaad niet meer dan een aanname) dat het exclusief mogen verkopen van Marini’s tekeningen de galerie wel wat waard is. Dwz dat ze bij hem met een kleinere (of zelfs hele kleine) marge genoegen nemen, maar verliesgevend zal het niet zijn.

Overigens zullen de kosten voor de galerie in dit geval wel meevallen, want het is een virtuele verkoopexpositie. Bovendien is er amper iets verkocht (dus de kosten voor verwerking van aankopen zijn ook nihil).

Link naar reactie
34 minuten geleden, JJL zei:

Goed lezen Alderwood (is ook een (schone) kunst 😀). Ik schreef “vrijwel niets”.

Ik denk (maar dat is inderdaad niet meer dan een aanname) dat het exclusief mogen verkopen van Marini’s tekeningen de galerie wel wat waard is. Dwz dat ze bij hem met een kleinere (of zelfs hele kleine) marge genoegen nemen, maar verliesgevend zal het niet zijn.

Overigens zullen de kosten voor de galerie in dit geval wel meevallen, want het is een virtuele verkoopexpositie. Bovendien is er amper iets verkocht (dus de kosten voor verwerking van aankopen zijn ook nihil).

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van handel. Een producent van een product die zowel zelf als via een verdeler verkoopt mag niets verkopen onder de prijs die zijn verdeler hanteert, want dan gaat hij concurreren tegen zijn eigen verdeler. Dus moet Marini dezelfde prijzen hanteren als de galerie. Zo gaat dat in alle takken van de economie. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Waldorf zei:

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van handel. Een producent van een product die zowel zelf als via een verdeler verkoopt mag niets verkopen onder de prijs die zijn verdeler hanteert, want dan gaat hij concurreren tegen zijn eigen verdeler. Dus moet Marini dezelfde prijzen hanteren als de galerie. Zo gaat dat in alle takken van de economie. 

Ik ben inderdaad geen handelaar, maar dat neemt niet weg dat de verkoop van kunst mijns inziens niet één op één te vergelijken is met handel in industriële goederen (denk alleen al aan het volgrecht op kunst).

Shakeitupguy schrijft hierboven dat Marini in Brussel soortgelijke tekeningen verkocht “aan de helft van de prijs die nu bij Galerie 9e Art te koop staan”. Volgens jou mag dat dan dus niet? Vind ik merkwaardig.

Link naar reactie
58 minutes ago, JJL said:

Overigens zullen de kosten voor de galerie in dit geval wel meevallen, want het is een virtuele verkoopexpositie. Bovendien is er amper iets verkocht (dus de kosten voor verwerking van aankopen zijn ook nihil).

Amper iets verkocht? Wat noem jij amper? Er zijn al een 15-tal stukken verkocht van de 36 en moet nu als iets van een 15k opgeleverd hebben. Van 10 ingekleurde Jokers en Harley Quinns (de 2 meest gegeerde kleurrijke figuren) nog maar 2 over. 

 

Zaterdag had hij een map mee en daar zaten gelijkaardige tekeningen in die 25 tot zelfs 50% goedkoper waren dan wat galerie9art aanbied..

 

Link naar reactie

Ook niet alles wat hij zelf verkoopt zal in de openbare boeken komen, dus verschillende prijzen zijn logisch, afhankelijk van de situatie en omstandigheden kan hij doen wat hij wilt.

En reken er maar op dat Marini gewoon courtage afdraagt aan de galerijhouder, het slaat natuurlijk nergens op dat deze voor niks werkt. Dit is dus ook gelijk de reden dat Marini kortingen kan geven en dan zelf waarschijnlijk het gelijke overhoudt.

Uitgeverijen op beurzen kunnen soms ook aanbiedingen doen op beurzen, omdat de tussenhandel wegvalt bijvoorbeeld.   

Link naar reactie
7 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Amper iets verkocht? Wat noem jij amper? Er zijn al een 15-tal stukken verkocht van de 36 en moet nu als iets van een 15k opgeleverd hebben. Van 10 ingekleurde Jokers en Harley Quinns (de 2 meest gegeerde kleurrijke figuren) nog maar 2 over. 

 

Zaterdag had hij een map mee en daar zaten gelijkaardige tekeningen in die 25 tot zelfs 50% goedkoper waren dan wat galerie9art aanbied..

 

Jullie hebben gelijk. Toen ik gisteren keek waren wat minder tekeningen verkocht. Sindsdien een stuk of zes extra verkocht (o.a. twee Jokers, een Adelaar van Rome en twee Mejaï).

Link naar reactie

Wel zijn aanbod is nog redelijk beperkt gezien zijn groot bereik in Europa en de US. Vooral Batman in de US heeft hem naar comic-grootheden hoogtes gedreven. Zaterdag merkte Shakeitupguy ook op dat hij zijn prijs echt aan het zoeken is op het moment. Hoog genoeg om zijn aanbod in evenwicht te brengen met de vraag.

Als het zo bekijkt is het maken van een nieuwe Schorpioen waarschijnlijk een stapje achteruit, tenzij hij die hype ook omhoog kan zwengelen in de US. Bij het publiek dat geld uitgeeft op Cons moet dat wel lukken.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Lecram said:

Ook niet alles wat hij zelf verkoopt zal in de openbare boeken komen, dus verschillende prijzen zijn logisch, afhankelijk van de situatie en omstandigheden kan hij doen wat hij wilt.

En reken er maar op dat Marini gewoon courtage afdraagt aan de galerijhouder, het slaat natuurlijk nergens op dat deze voor niks werkt. Dit is dus ook gelijk de reden dat Marini kortingen kan geven en dan zelf waarschijnlijk het gelijke overhoudt.

Uitgeverijen op beurzen kunnen soms ook aanbiedingen doen op beurzen, omdat de tussenhandel wegvalt bijvoorbeeld.   

Als Marini, of gelijk welke andere tekenaar die met een galerij werkt, ergens komt signeren en wat commissiewerk verkoopt, is de galerijhouder daar dan ook altijd bij? Of zijn dat signeersessies waarbij Marini alles alleen afhandelt?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, JJL said:

Ik ben inderdaad geen handelaar, maar dat neemt niet weg dat de verkoop van kunst mijns inziens niet één op één te vergelijken is met handel in industriële goederen (denk alleen al aan het volgrecht op kunst).

Shakeitupguy schrijft hierboven dat Marini in Brussel soortgelijke tekeningen verkocht “aan de helft van de prijs die nu bij Galerie 9e Art te koop staan”. Volgens jou mag dat dan dus niet? Vind ik merkwaardig.

Werkt Marini met een galerijhouder? Indien niet, dan kan hij prijzen hanteren zoals hij wil.

Link naar reactie
6 uren geleden, shakeitupguy zei:

Amper iets verkocht? Wat noem jij amper? Er zijn al een 15-tal stukken verkocht van de 36 en moet nu als iets van een 15k opgeleverd hebben. Van 10 ingekleurde Jokers en Harley Quinns (de 2 meest gegeerde kleurrijke figuren) nog maar 2 over. 

 

Zaterdag had hij een map mee en daar zaten gelijkaardige tekeningen in die 25 tot zelfs 50% goedkoper waren dan wat galerie9art aanbied..

 

De prijzen die hij hanteerde waren de prijzen die voor zaterdagavond 18u op zijn site gehanteerd werden.

Om 18u was er een nieuwe lading en hanteerde men hogere prijzen.

 

Ik denk dat hij de volgende keer dus gewoon de nieuwe prijzen zal hanteren als je hem ontmoet.

 

Wie er dus nog gekocht heeft voor deze stijging heeft een "koopje" gedaan.

Link naar reactie
Op 18/6/2018 om 15:47, Ambreville zei:

Marini. Vrijdag gevraagd voor mijn dochter omdat de familiekat doodgereden was. Zaterdag al gekregen. Geen specificaties gegeven, enkel kat van Mejae. 850 Euro. Een onvoorziene aderlating. Maar de tekening is wel de moeite.

 

 

bd350.thumb.jpg.2156ac897845062ad0526c9c368fe688.jpg

 

 

Marini heeft deze vandaag gepost op FB. 

 

Link naar reactie
Op 19/6/2018 om 15:58, Ambreville zei:

Wel zijn aanbod is nog redelijk beperkt gezien zijn groot bereik in Europa en de US. Vooral Batman in de US heeft hem naar comic-grootheden hoogtes gedreven.

Zaterdag merkte Shakeitupguy ook op dat hij zijn prijs echt aan het zoeken is op het moment. Hoog genoeg om zijn aanbod in evenwicht te brengen met de vraag.

Als het zo bekijkt is het maken van een nieuwe Schorpioen waarschijnlijk een stapje achteruit, tenzij hij die hype ook omhoog kan zwengelen in de US. Bij het publiek dat geld uitgeeft op Cons moet dat wel lukken.

Hm, een comic grootheid vind ik hem niet. Hij heeft slechts twee comics gemaakt met een vrij grote oplage. Volgens mij is hij in de USA nog onbekend. 

 

Wel is het volgens mij zo dat de tekeningen met Joker, Harley Quinn duurder zijn, maar dat is meer door de bekendheid van de figuren dan door een grotere bekendheid van Marini. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
10 minutes ago, Ambreville said:

Mo’ Aouamri had me een Wonder Woman beloofd, ook al heeft hij bitter weinig affiniteit met Comics.

Hij heeft nu eindelijk tijd gevonden om wat te sketchen. Eén van de twee werkt hij verder af. Nu nog aan kiezen geraken.;;

 

F4794669-5A4B-434C-B00C-EEC4B50D86FA.thumb.jpeg.c51d2ce5eb34b39ae966896d99b61e94.jpeg7588ADAE-1231-431E-88AB-E06E2C496770.thumb.jpeg.ecfbc3ec5566da06a7556c6408e190fe.jpeg

tof zeg!! begrijp ik goed dat Aouamri commissions aanneemt? Hoe heb jij m gecontacteerd? kun je me misschien n pm sturen? bedankt!

Link naar reactie

De meeste semi-rechtsreeks. Hij komt geregeld eens in Brussel langs en gaat dan vaak eten met de mensen van Forbidden Zone. Vaak brengt hij dan wat nieuws mee dat Cedric me mailt of ik het wil. vrij gemakkelijk dus. De prijzen liggen dan ook meestal een stuk lager dan wat je later zou betalen aan een gallerij.

 

Dit was bvb. De laatste drop. Aankoop was de kus voor 700 euro voor A3 kleur.

 

0283BD1A-2857-49A1-815D-E68F94E3CEA8.thumb.jpeg.f6362b6988698c97720b0f3621b9c42a.jpeg080CB130-F043-4CB8-9F92-1682A20AB974.thumb.jpeg.3d2f60775c131f3629a2dc8e7f0ad811.jpeg8389750B-2BF9-4C47-98BC-9908D6A39986.thumb.jpeg.c882b0fc5368d3bdac8c1e90040373c7.jpeg

 

 

 

Link naar reactie
5 minutes ago, Ambreville said:

De meeste semi-rechtsreeks. Hij komt geregeld eens in Brussel langs en gaat dan vaak eten met de mensen van Forbidden Zone. Vaak brengt hij dan wat nieuws mee dat Cedric me mailt of ik het wil. vrij gemakkelijk dus. De prijzen liggen dan ook meestal een stuk lager dan wat je later zou betalen aan een gallerij.

 

Dit was bvb. De laatste drop. Aankoop was de kus voor 700 euro voor A3 kleur.

 

0283BD1A-2857-49A1-815D-E68F94E3CEA8.thumb.jpeg.f6362b6988698c97720b0f3621b9c42a.jpeg080CB130-F043-4CB8-9F92-1682A20AB974.thumb.jpeg.3d2f60775c131f3629a2dc8e7f0ad811.jpeg8389750B-2BF9-4C47-98BC-9908D6A39986.thumb.jpeg.c882b0fc5368d3bdac8c1e90040373c7.jpeg

aha! erg interessant allemaal! ik stuur je later ff n pm

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 16/7/2018 om 21:19, StripsEnzo zei:

Iemand die weet of Dany commissions doet, of hij betaalbaar is en hoe ik hem eventueel kan contacteren?

ja ja en ?. Afgelopen jaar op FACTS en aankomende show in Breda kan dat best.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...