Ga naar inhoud

Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Reboot Comics had een speciale sketchdag met Irene Berbee
Ik gaf een suggestie: mummy

Dat leverde de linkse op.... past neit echt in mijn collectie, dus liet er die rechts bij tekenen :)

100 euro armer, maar dat voelt als een koopje!!

 

image.thumb.png.ababe3b479ccba5044f06cf9460bfe3b.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Reboot Comics had een speciale sketchdag met Irene Berbee
Ik gaf een suggestie: mummy

Dat leverde de linkse op.... past neit echt in mijn collectie, dus liet er die rechts bij tekenen :)

100 euro armer, maar dat voelt als een koopje!!

 

image.thumb.png.ababe3b479ccba5044f06cf9460bfe3b.png

Echt wel de rechtse.

even een vraag, hoeveel mummy dedi's hen je inmiddels?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 1/15/2022 at 5:47 PM, Willem said:

hoeveel mummy dedi's hen je inmiddels?

trouwens... sommige zaken zoals covers van mijn stripboek vallen hier niet bij.

Die zijn ofwel digitaal (en dat telt voor mij niet) of ik heb enkel het digitaal ingekleurde exemplaar. Die gebruik ik dan voor de cover en de artiest verkoopt die privé. Ik kan helaas niet alles zelf kopen :)

 

BRICK_small.thumb.jpg.77cb9ce61c715ccb186ff96a94eacf4d.jpg

Wat dan wél weer leuk is, is dat ik momenteel 3 complete verhalen in mijn bezit heb. Dus niet een dedi of commissie, maar echte strippagina's. Die tel ik dan ook niet bij die 300. Maar is wel immens gaaf om te hebben. Bedoeling is dan wel (voor 2 van de 3) dat ik de pagina's doorverkoop voor de tekenaar en hem het geld geef.
In de tussentijd kwijl ik wel over de pagina's :)

reward6.thumb.jpg.2694085b5dae336f22bad16b221b2562.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 1/27/2022 at 12:59 PM, Ambreville said:

Van wie is deze?

van Alexander Paskal. Oftewel BRICK (artiestennaam)
Daar is ook deze van, belachelijk gedetailleerd wat helaas NIET terug te zien is op deze foto.

 

image.thumb.png.a8410b713d85bdf707be9787205a54c6.png
 

En vandaag kreeg ik deze nog binnen van PEDRO PEREZ (Trizia, Dark Dragn Books)

 

 

image.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

van Alexander Paskal. Oftewel BRICK (artiestennaam)
Daar is ook deze van, belachelijk gedetailleerd wat helaas NIET terug te zien is op deze foto.

 

image.thumb.png.a8410b713d85bdf707be9787205a54c6.png
 

En vandaag kreeg ik deze nog binnen van PEDRO PEREZ (Trizia, Dark Dragn Books)

 

 

image.png

WOW!!!! Die zijn wel heel mooi 👍👏👏. Pedro Perez is echt wel een topper. Fantastische aanwinst! Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik check hem regelmatig maar zijn commission lijst staat telkens op closed. Top dat jij wel binnen geraakt bent 👍

Link naar reactie
6 minutes ago, AspenCR7 said:

WOW!!!! Die zijn wel heel mooi 👍👏👏. Pedro Perez is echt wel een topper. Fantastische aanwinst! Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik check hem regelmatig maar zijn commission lijst staat telkens op closed. Top dat jij wel binnen geraakt bent 👍

Pedro gewoon contacteren via Facebook. Die is vriendelijk en vlot bereikbaar. Zelfs op een closed list is het goed om je op de wachtlijst te laten zetten.

 

image.thumb.png.19e53ad042b26bda075b36061d11200a.pngimage.png.cc97165b71c87d071f7145fa966ce77a.png

 

 

 

 

Link naar reactie
9 minutes ago, AspenCR7 said:

WOW!!!! Die zijn wel heel mooi 👍👏👏. Pedro Perez is echt wel een topper. Fantastische aanwinst! Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik check hem regelmatig maar zijn commission lijst staat telkens op closed. Top dat jij wel binnen geraakt bent 👍

merci!
Ja, is een JOY als zoiets binnenkomt, zeg!! Gewoon kwijlen!
En ik had geluk, want hij zette zijn lijst stop vlak na die van mij, geloof ik.

1 minute ago, Ambreville said:

Pedro gewoon contacteren via Facebook. Die is vriendelijk en vlot bereikbaar. Zelfs op een closed list is het goed om je op de wachtlijst te laten zetten.

 

 

 

Ja, contact liep via FB en was erg goed. En netjes afhandelen qua prijs en betaling enzo.

En wow... prachtig werk again!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Vandaag een nieuw pakje thuis geleverd gekregen

Met daarin een hele mooie voor mijn collectie 'Gele Teken' covers

 

Vanavond of morgen dus werk om het allemaal eens mooi online te zetten

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
29 minuten geleden, sanderg zei:

Prachtig zeg! Wie is de tekenaar?

 

Vax van Samurai Origines & Senseï

 

30 minuten geleden, sanderg zei:

Voor mijzelf zit er ook nog iets in de pijplijn 🙂 Zie bijgaande voorbereidende schets

Rara- wie is het?

 

 

We zullen maar op Ravard gokken...

 

Of zou het toch Tardi zelf zijn?

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 minuten geleden, Mzee zei:

 

Vax van Samurai Origines & Senseï

 

 

We zullen maar op Ravard gokken...

 

Of zou het toch Tardi zelf zijn?

Heel gaaf! Heb je hem gecontacteerd via Facebook of zo?

Het is inderdaad Ravard wederom 😉 Een dergelijk werk van Tardi kopen zal wel een utopie blijven... 
Ravard is echter naar mijn idee de enige die in de buurt kan komen van het niveau van de meester zelf.. Hij vertelde me trouwens dat er een nieuw Burma album van hem aan zit te komen dat zich afspeelt in Bretagne (waar hij zelf vandaan komt).. Ik kijk daar al erg naar uit

Link naar reactie

Ik heb vandaag het bericht gehad dat mijn allereerste commisie klaar was. Ik heb begin januari via mail contact opgenomen met Bruno Gilson voor een commissie van Natacha en Rubine. Het contact was vlot en vriendelijk. We waren de prijs snel overeengekomen. Ik vroeg hem topless, maar zeker niets te sexy, het mocht de walthery sfeer weergeven. Ik ben enorm blij met het resultaat. A3 formaat waterverf en aquarel. Hij ging het vandaag nog opsturen 👍

20220217_154043.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Gilles zei:

Eigenlijk wil ik dat ook eens doen. Jullie mailen gewoon een tekenaar en vragen of hij opdrachten aanvaardt? 

Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk dat er wel veel tekenaars zijn die opdrachten aanvaarden. De absolute toppers zullen het waarschijnlijk niet zo veel doen of werken met wachtlijsten of vragen veel geld. Ik denk dat het merendeel van de tekenaars er blij mee zijn en een aardig centje extra kunnen verdienen. Qua deadline ik heb wel al verhalen gehoord van commissies die heel lang blijven liggen. Ik denk dat de meeste tekenaars wel betaling vooraf willen of helft nu en helft bij levering en dat is misschien wel iets dat kan afschrikken.  In deze sociale media tijden is contact leggen iets makkelijker. Als je een tekenaar in gedachten hebt, gewoon vriendelijk vragen. Een nee heb je een ja kun je krijgen. 

Link naar reactie
2 hours ago, AspenCR7 said:

Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk dat er wel veel tekenaars zijn die opdrachten aanvaarden.

Enorm veel. Ze moeten wel. Op enkele uitzonderingen na, de mannen met de succesreeksen, fladderen tekenaars van opdracht naar opdracht. Ze moeten het gat er tussen vullen en worden sowieso niet denderend betaald. De concurrentie is groot. Als je dan bedenkt dat een tekenaar zijn voorschotten terug moet aflossen vooraleer hij iets extra kan verwachten, dan besef je dat je beter een job in de IT gaat zoeken.

 

Wachtrijen is meer iets voor als je een commissie bij een US-tekenaar bestelt. De meeste zijn vrij vlot. Sommige kunnen lang tot heel lang duren. Dat hangt ook van hoe goed je touch hebt met hun. Dat bepaalt soms ook de prijs heb ik geleerd. Bij een tekenaar betaalde ik ongeveer een derde van wat een kennis betaalde. Het valt eigenlijk op, hoe groter de namen (Floch, Tarquin, Keramidas, Marini,...) hoe minder lang de 'turnover' is. Als ze het momenteel te druk hebben zeggen die mannen wel duidelijk wanneer je hun moet contacteren, maar ze vragen geen betaling op voorhand dan.

Naar betaling doe ik geen 'deals'-achtige aanpak. Ik betaal gewoon alles op voorhand. In slechts één geval is dat een risico gebleken, dat nu toch goed komt.   

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
11 minutes ago, sanderg said:

De hoogtijdagen van de strip zijn ook wel voorbij dus, wat Ambreville zegt, voor veel tekenaars geldt dat commissions een welkome extra bron van inkomen vormen.

 

Enkel een Rosinski of een Tardi bijvoorbeeld kunnen eenvoudigweg weigeren omdat die extra inkomsten niet nodig hebben (en er, denk ik, ook geen zin in zouden hebben)

Dat zijn ook mensen van voorbij de 70. Als ik daar ooit geraak zou ik ook me wel met andere zaken bezig willen houden dan met tekeningskes maken voor wat centen. 

Rosinski doet het wel nog af en toe, maar je moet gaan via iemand die hem goed kent, en het zal een schilderij zijn waarvan de prijs sowieso hoog gaat liggen. Waar cruises al niet goed voor zijn ;)

 

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Dat zijn ook mensen van voorbij de 70. Als ik daar ooit geraak zou ik ook me wel met andere zaken bezig willen houden dan met tekeningskes maken voor wat centen.

Ik zou er inderdaad persoonlijk ook geen zin in hebben... Hermann doet het volgens mij nog wel.. die man lijkt naast zijn strips weinig anders te doen..

Link naar reactie

Ik verschoot er eerlijk gezegd wel van hoeveel tekenaars er weigerden en dan ben ik nog niet eens aan de echt grote namen begonnen. Soms zelfs heel verrassend, op hun blog of site vragen ze om aub iets van hun te kopen en als je ze dan contacteert is het van ''neen hoor daar begin ik niet aan, veel te veel werk''.

Ik weet voor het ogenblik echt niet of ik er mee ga doorgaan. Als je net een heel vriendelijke tegen bent gekomen en een mooie tekening hebt gescoord zoals de twee die ik nu reeds toon op 2DG bv heb je er weer zin in. Maar soms zit je ook in het andere uiterste en word je gewoon gezien als een verzamelaar die uitgemolken moet worden (commissie aan prijzen die 5 maal duurder zijn dan een originele pagina) en in sommige gevallen zelfs opgelicht (Eerst elke keer direct antwoorden en eens je betaald hebt verdwijnen ze van de aardbol).

 

 

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 minute ago, sanderg said:

Ik zou er inderdaad persoonlijk ook geen zin in hebben... Hermann doet het volgens mij nog wel.. die man lijkt naast zijn strips weinig anders te doen..

Hermann leeft om te tekenen. Hij slaapt wel uit, maar werkt alle dagen tot een uur of 11 in zijn tuin-atelier te Ukkel. Zijn originelen worden groter en groter om te compenseren voor zijn ogen. Zijn personnages meer en meer expressionistisch. Toch mooi als je zo je ding kan blijven doen. Het is in de verte niet meer wat het geweest was in de hoogdagen van weleer, maar wat dan nog. Er is geen aankoopverplichting op zijn boeken, en toch blijven ze in meer talen scoren.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...