Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

41 minuten geleden, Dark Dragon Books zei:

Verzamelaarstip! Het album Judge Dredd -De geschedenis van de gerechtigheid- is bij ons helemaal uitverkocht. Bij de stripwinkels kun je er hopelijk nog wel voor terecht, maar wacht er dus niet te lang mee. De oplage was ook redelijk klein dus dit album gaat een 'hebbedingetje' worden.

 

JD.jpg

Jullie zijn de Z vergeten in de naam van Carlos Ezquerra...

Link naar reactie
2 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Verzamelaarstip! Het album Judge Dredd -De geschedenis van de gerechtigheid- is bij ons helemaal uitverkocht. Bij de stripwinkels kun je er hopelijk nog wel voor terecht, maar wacht er dus niet te lang mee. De oplage was ook redelijk klein dus dit album gaat een 'hebbedingetje' worden.

 

JD.jpg

Komt deze nog in sc ?

 

Link naar reactie

Er zijn talloze Dark Dragon releases die ik zou overwegen, maar die ik niet koop omdat deze enkel in HC beschikbaar zijn. Één HC is doorgaans gelijk aan twéé SC's voor de portemonnee. En dan kies ik nog steeds voor meer strips met hetzelfde budget. Heel onwaarschijnlijk dat ik de enige ben die zo redeneer. Ik kan het maar meegeven, dacht ik zo. :)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Die vraag is al heel vaak gesteld. Eigenlijk al direct na de release ervan in februari. We zullen we het zeker in overweging nemen, maar voorlopig staat er niets in de planning. In ieder geval bedankt voor de tip.

Hebben jullie al eens gekeken naar een digitaal platform zoals Comixology, amazon of Yieha? Ik ben pijnlijk aan de limieten aan het komen van mijn fysieke opslag. Voor Ballon en Standaard pusht dat al richting Yieha (ok, kan een probleem zijn bij dédicaces). Series zoals Angor zouden daar mooi in kunnen passen denk ik. Het is ook een mogelijkheid om de back-catalogus verdeelbaar te houden. Uiteindelijk hebben jullie als uitgever er toch niets aan dat een album moeilijk te vinden is of tweedehands hoge prijzen haalt.

 

 

 

Link naar reactie
14 minuten geleden, Ambreville zei:

Hebben jullie al eens gekeken naar een digitaal platform zoals Comixology, amazon of Yieha? Ik ben pijnlijk aan de limieten aan het komen van mijn fysieke opslag. Voor Ballon en Standaard pusht dat al richting Yieha (ok, kan een probleem zijn bij dédicaces). Series zoals Angor zouden daar mooi in kunnen passen denk ik. Het is ook een mogelijkheid om de back-catalogus verdeelbaar te houden. Uiteindelijk hebben jullie als uitgever er toch niets aan dat een album moeilijk te vinden is of tweedehands hoge prijzen haalt.

Dat hebben we inderdaad gedaan en we hebben met Yieha gesproken. Maar echt interessant is dat nog niet voor ons omdat een heel gering aantal mensen bereid is daarvoor te betalen. Daartegenover staan namelijk ook de deelnamekosten en die zijn een stuk hoger dan de opbrengsten. Dus daarom houden we voorlopig vast aan het model wat voor ons werkt. Productie op basis van voorbestellingen van de winkeliers met een klein surplus voor nabestellingen en daarna is het op. Op die manier vermijden we dumpacties en stimuleren we de lezers om niet te lang te wachten met het kopen van een titel uit ons fonds.

Link naar reactie

Ik koop zoveel mogelijk in softcover, alleen reeksen die ik echt wil hebben en die uitsluitend in hardcover verschijnen koop ik aan. Het gaat hem bij mij alleen om het leesplezier. Ik houd mijn strips uiteraard bij maar persoonlijk vind ik een hardcover niet echt een meerwaarde hebben. Ik wil hiermee niet opnieuw de discussie tussen soft- en hardcover oprakelen. Iedereen koopt en verzamelt nu eenmaal wat hij wil. Maar er verschijnt ook heel wat in hardcover wat beter in softcover zou uitgeven worden. 

Link naar reactie
12 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Net binnen van de drukker en volgende week in de winkel. 6 Nieuwe hardcovers en 7 softcovers (Star Wars Rogue One ontbreekt op de foto). Welke ga jij halen?

April Release.jpg

 

7 uren geleden, Kontiki zei:

Previews van al die strips vind je nu ook op onze site op de welkomstpagina terug.

Eerst maar eens de previews bekijken voor ik een keuze maak. 

 

Veel zullen het er sowieso niet zijn, per maand koop ik maar een paar strips. De rekken liggen steeds voller, maar dat betekent niet dat we meer gaan kopen, alleen worden de oplages steeds lager. 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, pedem zei:

Is het de bedoeling dat "kindsoldaat' en 'Oliver en Peter' ook in SC verschijnt? Want eerder gaven jullie "op de barricades" dan wel weer uit als SC en HC. Ook vroeg ik mij af of Meta-Baron 3 en 4 nog gebundeld worden zoals de eerste twee delen.

Kindsoldaat leent zich er wel voor omdat deel 1&2 nagenoeg zijn uitverkocht bij ons, maar dat zal dan zeker pas zijn nadat deel 3 in HC is verschenen. Oliver & Peter moet nog officieel uitkomen volgende week dus daar kunnen we nog niets van zeggen omdat we dat gewoonweg nu nog niet kunnen inschatten. Contractueel stelde Humano ons verplicht om Meta-Baron 1&2 (naast de sc edities) ook als integraal album uit te brengen. Echter was de vraag naar het integrale boek zo gering dat we deel 3&4 alleen los hebben gedaan. De meeste lezers van die reeks geven er de voorkeur aan om de albums in sc te lezen. En aangezien 'de markt' bepaald, volgen wij.

Link naar reactie

Hoeveel afleveringen komen er nog van Urban voor het verhaal af is? Mijn indruk is dat nog één deel genoeg is. Ik denk dat ze het zelfs in dat vierde deel hadden kunnen afronden, maar ze hebben er een complicatie bijgesleurd, waardoor het einde wordt uitgesteld.

Link naar reactie

@Dark Dragon Books, nu en dan lees ik eens iets over promotie-pakketten.  Ik denk bijvoorbeeld aan Celestine en de Paarden, twee albums samen voor een aantrekkelijkere prijs.  Maar ik ben ze nog nooit in een boekhandel tegen gekomen.  Is dat iets tijdelijks, is dat meerdere keren per jaar, is dat slechts beperkt beschikbaar, of enkel in bepaalde winkels?  En wat Celestine betreft, komen daar nog nieuwe verhalen van?  Ik wil mijn petekindje in de wereld van de strips duwen, enfin, een zachte aanzet geven. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...