Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb helemaal niets met de boeken die Dark Dragon uitgeeft. Ik blader het wel eens in, maar het is allemaal hetzelfde. Een soort eenheidsworst aan strips. Daarnaast vind ik dat ze de markt een beetje overspoelen en verzieken. Silvester heeft hier ook een handje van. Alleen heeft Silvester toch net wat betere titels in het fonds, voor mij. En hebben ze afgelopen jaren ook het uitgave beleid wat genormaliseerd. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Kobus zei:

Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb helemaal niets met de boeken die Dark Dragon uitgeeft. Ik blader het wel eens in, maar het is allemaal hetzelfde. Een soort eenheidsworst aan strips.

 

Ik heb de Urban-reeks begin deze week herlezen.

Die is toch wel de moeite om eens een Dark Dragon-aankoop te doen.

 

afbeelding.thumb.png.37ada8682934db33ff381ce8a02368a2.png

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Ik was een groot fan tot het laatste deel. Slechte vertaling en het verhaal gaat helaas op zijn gat naar het einde toe.

 

Ja, die plotse drastische wijziging van vertaling waarbij men bepaalde personages accenten/dialecten geeft, vind ik ook wel onbegrijpelijk. Het haalt je deels uit het verhaal, zeker als je ze back-to-back leest.

 

En het verhaal zelf... ik vraag me af of de inkorting van de geplande 6 naar 5 albums ervoor heeft gezorgd dat ze bepaalde elementen richting eindmeet minder goed hebben kunnen uitwerken.

 

Desondanks blijft de reeks in zijn geheel nog altijd de moeite. Alleen moet je de minder excellente nasmaak die de landing van de serie achterlaat even wegspoelen.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kobus zei:

Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb helemaal niets met de boeken die Dark Dragon uitgeeft. Ik blader het wel eens in, maar het is allemaal hetzelfde. Een soort eenheidsworst aan strips. Daarnaast vind ik dat ze de markt een beetje overspoelen en verzieken. Silvester heeft hier ook een handje van. Alleen heeft Silvester toch net wat betere titels in het fonds, voor mij. En hebben ze afgelopen jaren ook het uitgave beleid wat genormaliseerd. 

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat koop jij zoal?

Link naar reactie

Steeds minder. Omdat er steeds minder ruimte is en door ouder worden ook kritischer ben. Ik lees veel.
En dat is van alles over de hele breedte. Klassiekers, nieuwe reeksen, one-shots, zogenaamde graphic novels, mini-reeksen, humor, western, detective, manga's, Duck en artistieke dingen...

 

Link naar reactie
  • 9 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...