Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
1 uur terug, Ambreville zei:

@Dark Dragon BooksĀ het formaat van die Ramiroā€™s, gaat dat het originele formaat zijn of kleiner? En bevatten de boeken een soort van dossier?

Het formaat is hetzelfde als dat van onze Druuna boeken. Dus groter dan ons standaard formaat en ook groter dan de oude Ramiro albums. Alles wat ervan verschenen is komt erin te staan, dus ook alle dossiers. Tip! We drukken op basis van de voorbestellingen van de stripwinkels. Dus reserveer deze maand nog om zeker te zijn van een exemplaar.

Link naar reactie
3 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Het formaat is hetzelfde als dat van onze Druuna boeken. Dus groter dan ons standaard formaat en ook groter dan de oude Ramiro albums. Alles wat ervan verschenen is komt erin te staan, dus ook alle dossiers. Tip! We drukken op basis van de voorbestellingen van de stripwinkels. Dus reserveer deze maand nog om zeker te zijn van een exemplaar.

Verschijnt er ook een democratischer versie ? Moet je alle 4 samen kopen ?Ā Ik heb de originele dargaud uitgaves, de "Alles van Vance" uitgaven. Dan is bijna 150 euro voor 3 verhalen die nooit in het Nederlands verschenen zijn nogal prijzig.

Link naar reactie
1 uur terug, bammar zei:

De prijs voor de complete verzameling is 149,95 euro. De oplage wordt bepaald obv voorintekening bij de stripwinkel.

Jammer dat alles tegenwoordig enkel maar in speciale oplages en luxes moet. Graag had ik nu eindelijk eens Ramiro aangevuld.

Hoewel ik mij besef dat 150 euro misschien niet veel geld is voor wat je krijgt, laat ik dit toch aan mij voorbij gaan. Ik heb tenslotte de eerste 8 delen al en er verschijnt nog zoveel andere zaken die interessant zijn.Ā 

Link naar reactie
4 uren geleden, Simon zei:

Ik heb wel interesse, maar ken de serie niet echt. Kan je enkele voorbeeldpaginaā€™sĀ tonen? :)Ā 

http://www.stripsuithedenenverleden.nl/Ramiro.html

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢ā€¢

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 ā€¢Ā Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Welke volgorde wordt trouwens aangehouden? Dezelfde als bij Alles van Vance, of zoals het in album vorm werd uitgebracht?Ā 

Staat in het dossier gedeelte iets extra's wat niet al in Alles van Vance heeft gestaan?

Deel 9 heeft hij in 1988 getekend en verscheen in 1989. Jammer trouwens dat Vance nooit deel 10 heeft kunnen voltooien....

Net zoals het mij een raadsel is dat hij nooit Marshall deel 3 heeft getekend...

Link naar reactie
58 minuten geleden, Dark Dragon Books zei:

Nog even over Ramiro. Alles wat ervan gemaakt is komt erin te staan. Dus de COMPLETE 12-delige serie incl. ALLE dossiers, covers en bonusmateriaal wat gemaakt is.Ā Volgorde etc. is eigenlijk niet van belang want de 4 integraal albums verschijnen alleen tezamen met de verzamelcassette en niet los.Ā 

Hierboven wordt wel een goed punt aangehaald. Je brengt dat beter in de kalme maand februari uit als we bekomen zijn van de overvloed van december.

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
23 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Nog even over Ramiro. Alles wat ervan gemaakt is komt erin te staan. Dus de COMPLETE 12-delige serie incl. ALLE dossiers, covers en bonusmateriaal wat gemaakt is.Ā Volgorde etc. is eigenlijk niet van belang want de 4 integraal albums verschijnen alleen tezamen met de verzamelcassette en niet los.Ā 

Ik vind volgorde toch wel belangrijk. Als je de evolutie wil zien moet je het chronologisch uitgeven.

Is dit een vertaling van een bestaande bundeling in het Frans, of doen jullie de samenstelling zelf?

Link naar reactie
2 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

We doen de samenstelling zelf, en letten natuurlijk ook op de chronologische volgorde.

Jullie spreken ook over alle dossiers die er gemaakt zijn. Maar gezien er geen Franstalig voorbeeld is, zijn er dan dossiers? Of gaan jullie ook zelf een dossier samenstellen? Ik vind het echt wel belangrijk om zulke zaken duidelijk te stellen. 150 euro is niet niks en uitgebreid dossier, en dan heb ik het niet over een paar schetsen, vind ik dan ook essentieel. Eventueel een oud interview dat Vance ooit gaf ivm de reeks.Ā 

Omdat ik vooraf moeten bestellen wil ik dan ook zoveel mogelijk info waar ik mij aan mag verwachten.

Ā 

Link naar reactie
8 uren geleden, bammar zei:

Ik snap niet dat DDB in de drukste maand van het jaar Ramiro voor ā‚¬150 uitbrengt, die ik anders zeker had besteld

Het idee erachter is dat in de maand december een groot gedeelte van mensen die in loondienst werken een extra salarisgratificatie krijgen in de vorm van een 13e maand, bonus of geschenkbonnen. En mocht dat alles niet van toepassing zijn, dan is het fijn om te weten dat het nog 4 maanden duurt voordat het december is. Wellicht is er de mogelijkheid om in die 4 maanden maandelijks een bedrag van ā‚¬37,50 opzij te zetten. Op die manier heb je in december alsnog ā‚¬150,00 beschikbaar voor de complete Ramiro serie. Het is maar een idee om mee te denken.Ā 

Link naar reactie
1 uur terug, Dark Dragon Books zei:

Het idee erachter is dat in de maand december een groot gedeelte van mensen die in loondienst werken een extra salarisgratificatie krijgen in de vorm van een 13e maand, bonus of geschenkbonnen. En mocht dat alles niet van toepassing zijn, dan is het fijn om te weten dat het nog 4 maanden duurt voordat het december is. Wellicht is er de mogelijkheid om in die 4 maanden maandelijks een bedrag van ā‚¬37,50 opzij te zetten. Op die manier heb je in december alsnog ā‚¬150,00 beschikbaar voor de complete Ramiro serie. Het is maar een idee om mee te denken.Ā 

Het zijn inderdaad nog 3 maanden, maar daarin geven alle uitgeverijen toptitels en speciale uitgaven uit. Het blijft dus moeilijk als verzamelaar om dan nog eens ā‚¬150 extra te voorzien. Bovendien geven jullie in december nog enkele mooie, maar duurdere titels uit(Serpieri western, Miralles, 2xU47, box Marvells, de rivier) en de volgende maanden geven jullie maandelijks ook al meer dan 10 titels uit. Daarbovenop komt Ballon in november en december 3x met hun toppertjes. En Daedalus, Silvester, Sherpa komen ook nog eens met extra titels. Saga brengt zelfs niets uit in december omdat er da neen overaanbod aan titels is.Ā 

Link naar reactie

Wordt het nu een vaste regel bij Dark Dragon Books om de hardcover-titels een paar maand later ook in softcover uit te geven? Ik merk dat er weer een aantal van dergelijke uitgaves zijn in de laatste maanden van het jaar.

Ik zou jullie toch willen adviseren om hier transparanter over te communiceren. Dit zal op termijn de verkoop niet ten goede komen.

Ik stop alvast met het kopen van jullie hardcovers. Ik neem wel het risico dat ik dit alsnog in softcover zal kunnen aanschaffen.

Link naar reactie
7 uren geleden, stripfanaat zei:

Had Death Valley ook in HC aangeschaft en zie dat er nu een SC van verschijnt.šŸ˜„

Death Valley HC is helemaal uitverkocht en er is wekelijks nog veel vraag naar. Vandaar dat we een softcover gaan maken. Dat is ook het geval met Kindsoldaat, De luchtvaarder, Falklands en meer van dat soort titels. Overigens is het niet per definitie zo dat een HC automatisch ook als SC verschijnt. De mate waarin de HC succelvol is, is bepalend of er wel/geen SC van verschijnt. Wij weten dat zelf dus nietĀ op voorhand en daarom kunnen we er ook niets over zeggen. Bij bijv. Star Wars weten we dat wel en wordt dat ook zo gemeld in de catalogus. Het blijft daarom aan te raden om iets wat je leuk lijkt aan te schaffen en niet te gaan wachten totdat er een SC verschijnt, tenzij je natuurlijk alleen SCā€™s leest/verzamelt.

Link naar reactie
49 minuten geleden, Dark Dragon Books zei:

Death Valley HC is helemaal uitverkocht en er is wekelijks nog veel vraag naar. Vandaar dat we een softcover gaan maken. Dat is ook het geval met Kindsoldaat, De luchtvaarder, Falklands en meer van dat soort titels. Overigens is het niet per definitie zo dat een HC automatisch ook als SC verschijnt. De mate waarin de HC succelvol is, is bepalend of er wel/geen SC van verschijnt. Wij weten dat zelf dus nietĀ op voorhand en daarom kunnen we er ook niets over zeggen. Bij bijv. Star Wars weten we dat wel en wordt dat ook zo gemeld in de catalogus. Het blijft daarom aan te raden om iets wat je leuk lijkt aan te schaffen en niet te gaan wachten totdat er een SC verschijnt, tenzij je natuurlijk alleen SCā€™s leest/verzamelt.

Vind dit absoluut nonsens. En een totaal gebrek aan respect voor je publiek. Elke andere uitgever communiceert dit op voorhand naar zijn publiek. Dus waarom is dit voor jullie zo moeilijk.

Link naar reactie
10 minuten geleden, pedem zei:

Vind dit absoluut nonsens. En een totaal gebrek aan respect voor je publiek. Elke andere uitgever communiceert dit op voorhand naar zijn publiek. Dus waarom is dit voor jullie zo moeilijk.

Ik zie het probleem niet meteen. Het enige bedenkelijke aan de hc/sc kwestie is wanneer een lopende hc reeks zoals bv. Urban plots enkel nog in sc verschijnt. Voor het overige is het toch alleen maar leuk dat een uitgeverij een uitverkochte hc reeks nog in sc uitbrengt?Ā 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...