Ga naar inhoud

wie maakt jouw strip


Chia

Recommended Posts

jullie weten dat ik superfan ben van ibanez en paling en ko, sanderg van thorgal, peter motte van andreas, the alderwood van chris ware en eriktex van philemon. maar van wie bent jij fan? wie mag jouw leven verstrippen van maken? als je je doodsprentje moest laten maken door één iemand, wie zou dat zijn dan?

Link naar reactie

Zoals Chia al terecht aangaf ben ik een groot Thorgal fan (zie ook mijn avatar ;-) 

In die zin zou ik het prima vinden als mijn leven verstript zou worden door mijn grote held Rosinski (die overigens, dat moet ik bekennen, zijn reputatie zelf de afgelopen jaren behoorlijk in de vernieling heeft geholpen met zijn directe schilderwerk en zijn veelal foeilelijke covers voor de laatste (spin-off) Thorgal albums (die ik inhoudelijk eerlijk gezegd ook niet meer om te pruimen vond, maar dat terzijde...).

 

Ik denk overigens wel dat geen hond mijn verhaal zou lezen want zo heel boeiend is het eigenlijk niet :-)
 

Overigens- Hergé had t ook mogen doen (lastig, want hij overleed toen ik pas 2 was ;-) maar goed- Mocht hij nog geleefd hebben... 

Link naar reactie
2 hours ago, sanderg said:

Overigens- Hergé had t ook mogen doen (lastig, want hij overleed toen ik pas 2 was ;-) maar goed- Mocht hij nog geleefd hebben... 

Da's geen enkel probleem, want het meeste tekenden toch zijn medewerkers. :e011: Je kunt het ook aan Willy Vandersteen nog altijd vragen. :e011::e011:

Wat Andreas betreft: hem zou ik graag een scenario door mij geschreven, zien tekenen.

Voor mijn biografie liever iets à la Edgar Jacobs.

Link naar reactie
11 minutes ago, Peter Motte said:

Da's geen enkel probleem, want het meeste tekenden toch zijn medewerkers. :e011: Je kunt het ook aan Willy Vandersteen nog altijd vragen. :e011::e011:

 

Indien ik het aan Willy zelf vraag vermoed ik, net als bij Herge, dat er weinig gaat gebeuren ;-) Maar idd- ik kan een van hun (voormalige) medewerkers vragen. Ik denk niet dat er veel interesse zal zijn overigens :-D 

Link naar reactie
21 uren geleden, Kristof Berte zei:

Mijn biografie zou een belachelijk saaie strip worden.

Je bent niet alleen.

Nu ja, van mijn leven zouden ze wel iets op tv kunnen brengen: Het leven zoals het is, shift operators chemie. Na alle campings en andere zaken zou dat een verademing kunnen zijn, al gaat geen hond geloven dat het er écht zo aan toe gaat. Dan beter in de stijl van Megafactories: Today, Tanuki has to clean one of the three granulators at the PA6-plant. This job is extremely dangerous, so he puts on his gloves... :e007:

'k Heb in mijn hoofd al wel eens aan het denken geweest hoe je zoiets in een strip zou kunnen gieten, zonder succes.

 

Link naar reactie

De mijne mag door Emmanuel Guibert. Zijn werk rond zijn vriend Alan ("De oorlog van" en "De jeugd van") behoort tot de beste strips die ik ken. Guibert vermijdt navelstaarderij en gefilosofeer maar schetst via een aantal anekdotes een mooi beeld van een gewone man (nu ja, wel iemand die tegen de nazi's vocht natuurlijk). Dat wil ik ook. Een algemene indruk van mijn leven gekoppeld natuurlijk aan die paar scènes die écht bijzonder.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...