Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Kontiki

RoaRrr Uitgeverij

Recommended Posts

51 minuten geleden, JPAR zei:

En in dit geval is het zo jammer dat een nieuw initiatief meteen zichzelf de das om doet. Steamliner kost 20 euro, de luxe zelfs 50 (?!?). Als je zoveel geld uitgeeft mag je iets verwachten.

Helemaal eens. 

Het is zo dat strips soms aardig wat kosten dus als consument mag je daar iets van teerugverwachten. Het is zeker niet zo dat je als consument om keuzes verlegen zit. 

En als je in de SSZ voor een groot rek met strips staat, zijn negatieve keuzes het snelst gemaakt Welke uitgevers maken kwalitatief mindere uitgaven, qua drukwerk of qua vertaling/spelling? Die strips laat je dan snel liggen en uit de rest maak je je keuze. 

Ik denk dat deze nieuwe uitgeverij zichzelf op deze manier flink in de vingers snijdt. Je kunt het je niet veroorloven dat een flink gedeelte van het publiek je uitgaven bij voorbaat al afschrijft op een simpel punt als de Nederlandse taal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Frodo zei:

De cover van de verzamelaarseditie, komt toch uit Ar-Men zelf hoor, maar er waren (in mijn ogen) toch veel betere opties!

Die cover zal best we uit dat boek komen, maar als de titel van het boek is Ar-Men / Hel der hellen, dan zet je toch niet een vredige afbeelding van een andere vuurtoren voorop? Dat is een totaal verkeerde keuze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Kobus zei:

Zonde, maar dat is wat mij bij veel meer uitgeverijen is opgevallen. Een beetje gebrek aan professionaliteit. Het hangt net te veel van hobbyisme aan elkaar. En waarschijnlijk haastige spoed (nooit goed)

Ik zou juist zeggen: in een markt die zo vol zit, kun je het jezelf als uitgever niet veroorloven om amateuristisch bezig te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Kobus zei:

En wat ik mij dan nog afvraag, wat voeg je als nieuwe uitgever nog toe aan wat er allemaal al is?

Zoals je het zelf al aangeeft: verbreding van het aanbod, andere (betere) kwaliteit van uitgeven, het uitbrengen van verhalen die bij de grote uitgevers het licht niet zullen zien wegens te kleine oplage maar waar wel een (niche)markt voor is.

En ik vind Streamliner wat tekeningen en verhaal betreft een prima aanvulling.

Dat de uitgave beter kan, mag duidelijk zijn. Wat Streamliner betreft gun ik ze het voordeel van de twijfel. Maar de uitgave zal wel een stuk beter moeten worden want op deze manier zal ik niet snel een tweede serie van ze oppakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had de kwaliteiten van de tekeningen en het verhaal ook best willen benadrukken, want ik had de Franse versies al gekocht voor ik wist dat het vertaald zou worden.

Een kleine oplage is het helaas niet echt. Het staat erin vermeld: 1000 exemplaren. Maar voor een hardcover op dat formaat tegen die prijs is dat te ambitieus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Arco zei:

@bouncer

Als ze geen Nederlands kunnen schrijven, waarom vermoed je dan dat ze het wel kunnen lezen? 😜

Geschreven met onvervalst Rotterdams accent !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Denk dat ze mee lezen, cover is aangepast van de luxe, hopelijk is deze uitgave zonder vertaal en letterings fouten.. ??? Alhoewel de covertekst ook beter gekadreerd kan alsmede de tekstkleur.

DA357F43-64D8-40A9-88C0-A61CAA7E2F75.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, hego zei:

Denk dat ze mee lezen, cover is aangepast van de luxe,

In ieder geval nu de goede vuurtoren en naar mijn smaak ook een mooiere, meer dynamische afbeelding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, hego zei:

Denk dat ze mee lezen, cover is aangepast van de luxe, hopelijk is deze uitgave zonder vertaal en letterings fouten.. ??? Alhoewel de covertekst ook beter gekadreerd kan alsmede de tekstkleur.

Die nieuwe cover is één van mijn voorstelde afbeeldingen!!! (Joehoe!)

Zal ik nu geen verzamelaarseditie kado krijgen?? ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28/4/2018 om 13:52, Rork zei:

Dat de uitgave beter kan, mag duidelijk zijn. Wat Streamliner betreft gun ik ze het voordeel van de twijfel. Maar de uitgave zal wel een stuk beter moeten worden want op deze manier zal ik niet snel een tweede serie van ze oppakken.

Inmiddels Streamliner deel twee gelezen en het aantal taalfouten is in elk geval drastisch verminderd, al zitten er nog wel een paar slordigheidjes in. En soms vroeg ik me af of de vertaler in het verhaal zit of gewoon losse uitspraken aan het vertalen is. Her en der zit er namelijk een rare overgang in een gesprek. Ook in de ballonvulling kan er nog wat verbeterd worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen