Ga naar inhoud

Originelen als belegging


Recommended Posts

6 uren geleden, sanderg zei:

Ha! 9.375 voor de plaat van Cuzor! als we t dan toch over originelen als belegging hebben ;-) 

 

Ik meende al dat de prijzen omhoog zouden schieten na het hoog geprezen "een ster van zwart katoen"

En dan heb jij nog eens de 1e pagina uit een album. Mooi werk!

Link naar reactie
44 minutes ago, Nesse said:

En dan heb jij nog eens de 1e pagina uit een album. Mooi werk!

dank je Nesse!

 

ik koop overigens nooit originelen ter belegging maar gewoon omdat ik ze mooi vindt. dessalniettemin is t altijd plezierig om te zien dat een aangekocht werk niet te duur was :-) plus- je weet nooit wat er op je levenspad komt... indien hoognodig kan t n appeltje voor de dorst zijn..

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 3-5-2018 om 22:21, The Alderwood zei:

Zoals ik verwachtte, gaat de Lucky Luke VER boven z'n schatting (schatting: 20-25 000 / hamerprijs: 115 000). Kunst (stripkunst) blijft toch voornamelijk een Amerikaanse aangelegenheid. 

Ik heb de indruk dat de Franstalige verzamelaars er ook ferm tegenaan gaan. Topprijzen voor Vlaamse strips heb ik voorlopig nog niet opgemerkt (behalve Morris maar zijn werk is niet echt "vlaams")

Link naar reactie

Vergeet niet dat er ooit een generatie komt die niet of nauwelijks interesse vertoond in strips en aanverwanten. Die totaal geen weet meer heeft van Vandersteen, Sleen, Nijs en wie nog meer. Ik heb ook een aantal originelen maar gewoon gekocht omdat ik ze mooi vond, maar ik heb nooit gekocht als investering. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
59 minutes ago, blacktiger said:

Vergeet niet dat er ooit een generatie komt die niet of nauwelijks interesse vertoond in strips en aanverwanten. Die totaal geen weet meer heeft van Vandersteen, Sleen, Nijs en wie nog meer. Ik heb ook een aantal originelen maar gewoon gekocht omdat ik ze mooi vond, maar ik heb nooit gekocht als investering. 

Dat is ook de enige reden waarom ik origineel werk zou aankopen: omdat ik het mooi vind. Omdat ik iets van het werk van een illustrator/tekenaar/schilder in huis zou willen. Net zoals je muziek aankoopt van de muzikant/band/uitvoerder/componist wiens werk je bewondert. Feitelijk emotionele/intelligentie-gekoppelde waarde.

Maar een massa andere mensen hebben wellicht een heel andere smaak. En hechten aan geheel andere zaken totaal andere waarde. Dus als je na een tijdje uw aangekochte illustraties/tekeningen/originele platen tracht te verkopen puur om geldelijke winst eruit te halen, dan is er toch veel kans dat je niet zal bekomen wat je gepland had.

Niet dat ik tegen beleggen ben in kunst, integendeel, maar er zijn efficiëntere manieren om je financiën veilig te stellen.

Link naar reactie
33 minuten geleden, pudifar zei:

Terug veel mooie tekeningen te koop van MITTON op 2Dgalleries. Onbegrijpelijk dat die prijzen zo laag liggen. 

Begrijp alleen niet wat wordt bedoeld met “Recréation de la couverture du magazine STRANGE”.

Zijn het dan niet de originele covers?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 19/5/2018 om 15:44, blacktiger zei:

Vergeet niet dat er ooit een generatie komt die niet of nauwelijks interesse vertoond in strips en aanverwanten. Die totaal geen weet meer heeft van Vandersteen, Sleen, Nijs en wie nog meer. Ik heb ook een aantal originelen maar gewoon gekocht omdat ik ze mooi vond, maar ik heb nooit gekocht als investering. 

Er zal wel altijd een niche publiek zijn, kijk maar naar 17de eeuwse gravures of 19de eeuwse Japanse prenten. Die blijven maar stijgen in waarde. Maar je moet wel het betere werk hebben, werk van de meesters, niet van de epigonen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...