Ga naar inhoud

FCBD & HCF: nieuws en reviews, meningen en applaus


Recommended Posts

Wel handig om eens een aparte topic hierover neer te zetten waar we nu en in aankomende events (Free Comic Book Day en het Halloween-themed najaars mini-FCBD Halloween Comic Fest) te bespreken, aan te kondigen , te reviewen of wat er maar in je opkomt :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Mijn score van dit jaar was

FCBD 2018 BRIEF HISTORY OF TANK GIRL
FCBD 2018 GHOST IN THE SHELL GLOBAL NEURAL NETWORK
FCBD 2018 INFINITY WATCH AMAZING SPIDER-MAN
FCBD 2018 LADY MECHANIKA
FCBD 2018 MALIKA - CREED & FURY
FCBD 2018 SHADOW ROADS #1
FCBD 2018 SILVER
FCBD 2018 WORLDS OF ASPEN ANNIV ED

FCBD 2018 Miraculous Adventures
FCBD 2018 Disney Princess: Little Mermaid

 

Ik ben al jaren lyrisch over ASPEN en LADY MECHANIKA en die stelden dit jaar al helemaal niet teleur, doordat er new story content werd aangeboden. Geweldig!!

Verder heb ik deze geprobeerd... om dus wat nieuws uit te proberen

 

TANK GIRL: leuk gedaan en de helft is gewoon echt tankgirl. Middelste stuk is zwaar mijn ding niet. Al met al... niet mijn ding.
GHOST IN THE SHELL: shame on me, maar mijn voornaamste kennis hierover is vanwege de film. Niet de anime maar de Hollywood-versie. Goede comic, strak getekend, goed geschreven. Maar dit trekt me niet genoeg voor een toekomstige aankoop/pre-order.
INFINITY WATCH AMAZING SPIDER-MAN: Peter Parker is weer 18 ofzo en moet op zoek naar een appartement met een roommate? Are you kidding me?! Dan nog een geforceerd gevecht met Electro, Rhino, Boomerang-man wat enkel door het optreden van Kingpin (de nieuwe burgemeester?! Kom op zeg! Na Osborn en JJJameson enzo is dit als plottwist of bedenksel toch zwaar onder de maat) geinig te noemen. Blegh wat is dit karakter meh geworden. o ja... en warom het Infinity Watch Spidey heet? Heeft niets met Spidey te maken in ieder geval
MALIKA: goed verhaal, diep verhaal, goede tekeningen.
SHADOW ROADS #1: de nieuwe Cullen Bunn. Oogt positief lekker Europees qua tekenstijl. Respect!
SILVER: zwartwit en combi van Noir met Vampieren. Erg sterk!
Miraculous Adventures: mijn jongste zoon van 12 is al 2 jaar verzot op de TVserie en ook op deze comic.
Disney Princess: Little Mermaid: gewoon geinig :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Diegenen die met het meest zijn bijgebleven waren:

 

Barrier - Vaughan en Martin.

Hun Private Eye vond ik geweldig, Barrier lijkt me ook interessant. Een vluchteling uit Honduras wil illegaal naar Amerika en de eigenares van een stuk land aan de grens met Mexico wil niet dat de mensensmokkelaars gebruik maken van haar eigendom. De dialogen van het Spaanstalige personage zijn ook effectief in het Spaans (of in ieder geval een Latijnse taal), waardoor je als lezer veel uit de context en enkele bekende woorden moet afleiden (tenzij je Spaans spreekt natuurlijk). Deel 1 van de reeks is gratis met FCBD, ik heb de rest besteld.

 

Berlin - Jason Lutes

Gaat over de val van de Weimarrepubliek en de opkomst van het Nazisme in Berlijn, een van de culturele hoofdsteden van Europa in die periode. Je volgt een journalist van een plaatstelijke krant en een meisje dat om nog onbekende redenen naar Berlijn verhuist. Het eerste deel van de reeks was gratis en intrigeerde me enorm. De derde en laatste paperback verschijnt in september, samen met een HC omnibus uitgave. Ik twijfel nog welke uitgave ik ga kopen.

 

Relay

Prelude van een nieuwe Sci fi serie, maar dit is een volledig kortverhaal. Was leuk, over een of andere Space oddessy achtige monolith die het universum verovert.

 

Ghost in the Shell

Verrassend leuk kortverhaal van 43 pagina's. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Oh ja, de Metabaron beviel me ook uitstekend. Ik ga die vervolgreeks zeker ook eens bekijken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Daarnet ook mijn eerste Strangers in Paradise gelezen. Intrigerend, maar ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is en wie wie is. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 10-5-2018 om 13:01, mojo zei:

De derde en laatste paperback verschijnt in september, samen met een HC omnibus uitgave.

 
 Ik wist wel dat Berlin zo goed als klaar was. 

Goed, dat er een omnibus komt. 

Dit vond ik ook wel ontroerend.

Op 8-5-2018 om 22:32, boomvavavoom zei:

INFINITY WATCH AMAZING SPIDER-MAN: Peter Parker is weer 18 ofzo en moet op zoek naar een appartement met een roommate? Are you kidding me?! Dan nog een geforceerd gevecht met Electro, Rhino, Boomerang-man wat enkel door het optreden van Kingpin (de nieuwe burgemeester?! Kom op zeg! Na Osborn en JJJameson enzo is dit als plottwist of bedenksel toch zwaar onder de maat) geinig te noemen. Blegh wat is dit karakter meh geworden. o ja... en warom het Infinity Watch Spidey heet? Heeft niets met Spidey te maken in ieder geval


Dit is al sinds Brand New Day het geval. Als je het verleden kunt wegdenken dat is dit best leesbaar. 

Link naar reactie
  • 11 months later...

FCBD was leuk! Ik ging naar Jopo de Pojo en vond een nieuwe Mark Millar (Magic Order) TPB die uitkwam en Holly K Golightly; s SCHOOL BITES die gewoon leuk leuk was om te lezen!

 

 

Mijn gedachten over deze FCBD-titels:

 

 

Dr WHo: zal best goed zijn, maar niet mijn ding.

Lady Mecha: altijd goed.
Dragonflyman van Ahoycomics:
Die begrijp ik niet. Niet mijn ding

Stranger Things /Black Hammer: ook niet mijn ding. ST vind ik een steengoede serie maar de comic versie niet so

Goon: voor fans van Powell zal het erg goed zijn maar is totaal niet mijn ding

Dark age/after burn:wow. 2 post apocalypse comics. En erg interessant
Spiderman : an sich sterk verhaal en goede tekening en maar ik ben het soap karakter wel erg zat. Cletus Kassady komt terug en Eddie Brock ook weer. Zucht...

Starwars: dit is top. Veel previews en interviews. Meer een magazine.
Vampirella was suppeerrrrr

Punchline van Antarctic Press was verrassend goed. Sterk verhaal en sterke tekeningen

Under the moon: emotioneel sterk met prachtige tekening en een sterk verhaal

score 2019 11.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, boomvavavoom zei:

FCBD was leuk! Ik ging naar Jopo de Pojo en vond een nieuwe Mark Millar (Magic Order) TPB die uitkwam en Holly K Golightly; s SCHOOL BITES die gewoon leuk leuk was om te lezen!

 

 

Mijn gedachten over deze FCBD-titels:

 

 

Dr WHo: zal best goed zijn, maar niet mijn ding.

Lady Mecha: altijd goed.
Dragonflyman van Ahoycomics:
Die begrijp ik niet. Niet mijn ding

Stranger Things /Black Hammer: ook niet mijn ding. ST vind ik een steengoede serie maar de comic versie niet so

Goon: voor fans van Powell zal het erg goed zijn maar is totaal niet mijn ding

Dark age/after burn:wow. 2 post apocalypse comics. En erg interessant
Spiderman : an sich sterk verhaal en goede tekening en maar ik ben het soap karakter wel erg zat. Cletus Kassady komt terug en Eddie Brock ook weer. Zucht...

Starwars: dit is top. Veel previews en interviews. Meer een magazine.
Vampirella was suppeerrrrr

Punchline van Antarctic Press was verrassend goed. Sterk verhaal en sterke tekeningen

Under the moon: emotioneel sterk met prachtige tekening en een sterk verhaal

score 2019 11.jpg

Grrr ben jaloers op die May the 4th previews van Star Wars.

 

Mekanik strip kende die previews versie niet en ook bij cheap comics konden ze me niet helpen.

 

 

Link naar reactie
Op 6 mei 2019 om 18:46, boomvavavoom zei:

ik heb die van mij al aan Shakituppert beloofd, anders mocht je hem hebben

Heb hem toch nog kunnen bemachtigen.

 

Gisteren Star Wars age of republic villains tpb gekocht en wat lag er in mijn reservatievakje bij Mekanik Strip ... de may the 4th preview.

 

We zijn weeral gelukkig.

Link naar reactie

Dit jaar helaas niet kunnen gaan. Soms heeft Mekanik nog wat overschot liggen. Ik zal binnenkort eens gaan kijken. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...