Ga naar inhoud

William Vance overleden


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
11 minutes ago, marioboon said:

RIP!

 

De beste tekenaar van slecht weer ooit.

 

 

Inderdaad. Dat was hetgeen Ferry mij ooit eens zei: Vance kan heel knap een nachtelijke scene met onguur weer, zoals hevige storm en regens in beeld brengen.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Kameraad Mauser zei:

Inderdaad. Dat was hetgeen Ferry mij ooit eens zei: Vance kan heel knap een nachtelijke scene met onguur weer, zoals hevige storm en regens in beeld brengen.

 

Zei ie ook tegen mij. Die originelen hangen nog met draden aan mekaar van al het gekras van gilettemesjes erin :)

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ook één keer ontmoet, in Turnhout waar hij de Bronzen Adhemar kreeg. Medewerker Wouter Porteman stond naast me. We waren allebei een paar koppen groter dan hem en hij sprak vol vuur, terugblikkend op een carrière waarin hij keihard heeft gewerkt voor zijn publiek. "J'ai travaillé comme un nègre pour vous", zei hij ons met de vinger in de lucht.

Link naar reactie
Zojuist, Kontiki zei:

Ook één keer ontmoet, in Turnhout waar hij de Bronzen Adhemar kreeg. Medewerker Wouter Porteman stond naast me. We waren allebei een paar koppen groter dan hem en hij sprak vol vuur, terugblikkend op een carrière waarin hij keihard heeft gewerkt voor zijn publiek. "J'ai travaillé comme un nègre pour vous", zei hij ons met de vinger in de lucht.

 

Waarom praatte ie in het Frans tegen jullie? :)

Link naar reactie
1 hour ago, Kontiki said:

En het kan voorwaar nog erger/ Het Belang van Limburg, een bericht met de foto van... Jean Van Hamme: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180515_03513320/william-vance-tekenaar-van-stripreeks-xiii-overleden

bij jullie wordt er in elk geval ruchtbaarheid aan gegeven... in de Nederlandse media wordt er in t geheel niets over gezegd.

 

soms zou ik willen dat ik ook n Belg was- in België wordt de strip n stuk serieuzer genomen dan in t calvinistische Nederland..

Link naar reactie
13 minuten geleden, sanderg zei:

bij jullie wordt er in elk geval ruchtbaarheid aan gegeven... in de Nederlandse media wordt er in t geheel niets over gezegd.

 

soms zou ik willen dat ik ook n Belg was- in België wordt de strip n stuk serieuzer genomen dan in t calvinistische Nederland..

Tsja, is dat zo gek?

Niet om ze over één kam te scheren, maar vraag me af hoeveel pers er in België is geweest toen bv Jan Kruis overleed, of Peter van Straaten.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Lebbercherrie zei:

In Frankrijk hebben ze zo ook sterren die wereldberoemd zijn in Frankrijk. (ter verduidelijking dat wat bekend is in eigen land, dat niet steeds zo is over de grenzen) 

Meestal zijn die beroemd over de hele francofonie en Vlaanderen. Het is eerder een taalgebied. 

Alhoewel Kruis en Van Straaten waren hier wel bekend. Van Straaten meer dan Kruis denk ik, ondanks de libelle. Maar ze haalden toch nooit dat niveau van bekendheid. Het zijn ook totaal onvergelijkbare genres.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Zwendel zei:

Bij 'Vance' denk ik altijd eerst aan Jack. Toen ik deze draad eerst zag dacht ik ook: die schrijft toch boeken en geen strips :e008:

 

1001004005165953.jpg

Jack is al sinds 2013 niet meer onder ons. Maar zowel William als Jack zijn een groot gemis. Sterkte voor de nabestaanden. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...