Ga naar inhoud

William Vance overleden


Recommended Posts

4 uren geleden, JJL zei:

maar vraag me af hoeveel pers er in België is geweest toen bv Jan Kruis overleed, of Peter van Straaten.

Niet om te pochen, maar het overlijden van Peter van Straaten was nieuws in België, het hielp natuurlijk wel dat hij o.a. in Humo publiceerde. Ik ben 'm ook als kwisvraag al tegengekomen.

@Morpheus

Jack Vance, één van m'n favoriete SF-auteurs, is ook al een paar jaartjes dood, zijn overlijdensbericht zou je in principe niet meer mogen tegenkomen.

 

Van Vance de tekenaar ken ik vooral XIII, een genre wat me persoonlijk minder ligt, zonder zijn talent te willen miskennen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
9 hours ago, Frodo said:

In  Business Blues (Largo Winch) tekende Philippe Francq al een leuke knipoog naar XIII en Vance :

 

 

Screenshot_20180515-171514.jpg

Screenshot_20180515-171625.jpg

Alhoewel Francq helemaal geen slechte tekenaar is, verkies ik toch Vance zijn stijl.

Link naar reactie
52 minuten geleden, Werner zei:

Vance was niet zomaar een grote, Vance was een héle grote! We zullen hem missen (ook al tekende hij niet meer)

Mijn neefjes van 14 en 15 waren vorige maand begonnen aan XIII. Ze verslinden de reeks met enthousiasme. Vance's werk zal nog wel een paar generaties doorsijpelen hoop ik maar.

Link naar reactie

Absoluut één van de bepalende tekenaars voor mijn stripfascinatie. XIII stond daarin centraal, maar zeker ook Bruce J. Hawker. 'De Beulen van de Nacht' was één van de eerste verhalen die ik in Kuifje volgde. Eén van de weinige tekenaars die kon uitmunten in prachtige decors, waar vele collega's zich nogal eens snel snel van af durven maken :-) 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
21 minutes ago, Marinelli said:

Absoluut één van de bepalende tekenaars voor mijn stripfascinatie. XIII stond daarin centraal, maar zeker ook Bruce J. Hawker. 'De Beulen van de Nacht' was één van de eerste verhalen die ik in Kuifje volgde. Eén van de weinige tekenaars die kon uitmunten in prachtige decors, waar vele collega's zich nogal eens snel snel van af durven maken :-) 

In de laatste XIII albums werden de decors soms ook achterwege gelaten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...