Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

The Alderwood

De kleppers van de toekomst

Recommended Posts

18 uren geleden, Tweetie zei:

Alleen als Webcomic of krantenstrip. 

Bv Dilbert is redelijk recent, maar is bij bekend bij iedereen die op een kantoor werkt.

mja, toch nog een verschil, mijn dochters kennen Dilbert niet, mijn madam kent Dilbert niet en mijn grootmoeder zal dit zeker ook niet kennen. Met collectief geheugen bedoel ik dat écht wel elke Vlaming / Belg de Smurfen zal kennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17-5-2018 om 12:12, Aerogi zei:

Ik vraag me af of er ooit nog stripreeksen gaan gemaakt worden die in ons collectieve geheugen zullen terechtkomen. Sus en Wis, Kuifje, De Smurfen, Jommeke. Reeksen dat zowel mijn kinderen als mijn ouders / grootouders al van gehoord hebben.

Ik zie echt niet in waarom niet. Op voorwaarde dat er niet énkel een stripreeks gemaakt wordt. De Studio100 aanpak: strips, tekenfilm, apps, attractie in het themapark, brooddozen en drinkbekers... Het juiste product op het juiste moment kan gerust nog aanslaan. Maar niet meer op zichzelf staand als strip, daar vrees ik voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, marioboon said:

Nog een Spanjaard: Marcial Toledano. van Ken Games en het onbegrijpelijk nog niet vertaalde Tibori.

Spanjaarden en Italianen...echt knappe tekenaars uit die regionen. Of Zuid-Amerikanen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 hours ago, Kristof Berte said:

Jullie zijn knettergek om mij te vermelden tussen zulke kleppers, maar tis wel sympathiek, bedankt :)

Ik dacht spontaan aan Homs en Valentin Sécher.

Onderschat jezelf niet! Lise heeft internationaal potentieel, maar je moet wat geluk hebben (contacten...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18-5-2018 om 21:25, SPeeDy zei:

Onderschat jezelf niet! Lise heeft internationaal potentieel, maar je moet wat geluk hebben (contacten...)

Nogmaals: het is vriendelijk en ik apprecieer het :) Maar ik weet ongeveer wel wat ik waard ben, en momenteel is dat de lagere middenmoot in Be-Ne. Ik doe mijn best om nog een beetje te stijgen op de ladder hoor, daar niet van ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

lijstjes, altijd leuk:)

lokaal:

Cambré 

Argibald (die moet toch n keer ontdekt worden:)

Wilbert van der Steen 

Iris Compiet 

internationaal:

Guarnido 

Alberto Ponticelli 

Stefano Cardoselli 

Eduardo Risso

Deel dit bericht

Link naar bericht
48 minuten geleden, Bojangles zei:

internationaal:

Guarnido 

Alberto Ponticelli 

Stefano Cardoselli 

Eduardo Risso

Risso is ook alweer 58 jaar oud en daarmee eerder ook klepper van het heden (en verleden ‘for that matter’).

Ik maakte me daar met het noemen van o.a. Bernet (die ouder is dan Risso) overigens zelf ook ‘schuldig’ aan :ph34r:....

Deel dit bericht

Link naar bericht

En Guarnido is ook al 51 jaar; die zou ik ook als klepper van nu betitelen. 

Alberto Ponticelli is 48 jaar. 

Stefano Cardoselli is 47 jaar. 

Allemaal mensen die al lang bezig zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎16‎/‎05‎/‎2018 om 09:39, The Alderwood zei:

Nu de tweede lichting grote tekenaars ons lustig verlaten, volgt de onvermijdelijke vraag:

Wie zijn de kleppers van morgen? Over wie zeggen we binnen 25 jaar: wat die betekend heeft voor de strip is onmetelijk!

Over 25 jaar, stelt Alderwood.  Dat wil dus zeggen dat de huidige 50-ers dan 75 zijn en we wel degelijk zullen zeggen : "Die heeft veel voor de strip betekend!", gezien die dan ofwel op pensioen gaan of ons verlaten als we de statistieken er bij nemen.  Dus volgens mij vallen deze kerels ook binnen de categorie. ;) Toch? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, esteban² zei:

Over 25 jaar, stelt Alderwood.  Dat wil dus zeggen dat de huidige 50-ers dan 75 zijn en we wel degelijk zullen zeggen:  "Die heeft veel voor de strip betekent!", gezien die dan ofwel op pensioen gaan of ons verlaten als we de statistieken er bij nemen.  Dus volgens mij vallen deze kerels ook binnen de categorie. ;) Toch? 

Tekenaars zouden niet met pensioen moeten gaan, als ze tenminste lol hebben in wat ze doen. Het mooiste is als een tekenaar in het harnas sterft, zoals bv Johnny Hart van B.C. en The wizard of Id  die op z'n 76ste dood achter z'n tekentafel werd gevonden. Naar mijn smaak beter dan iemand die dood achter de geraniums wordt gevonden.

En zelfs al gaan ze met pensioen, dan zullen wij het niet merken. Kijk maar naar de SSZ; daar is geen rubriek met teknaar die 65 zijn geworden, alleen als ze overlijden wordt het gemeld. 

En Kameraad Mauser heeft waarschijnlijk gelijk: mensen die nu vijftig zijn, zullen waarschijnlijk negentig of honderd jaar worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minutes ago, Tweetie said:

Tekenaars zouden niet met pensioen moeten gaan, als ze tenminste lol hebben in wat ze doen. Het mooiste is als een tekenaar in het harnas sterft, zoals bv Johnny Hart van B.C. en The wizard of Id  die op z'n 76ste dood achter z'n tekentafel werd gevonden. Naar mijn smaak beter dan iemand die dood achter de geraniums wordt gevonden.

En zelfs al gaan ze met pensioen, dan zullen wij het niet merken. Kijk maar naar de SSZ; daar is geen rubriek met teknaar die 65 zijn geworden, alleen als ze overlijden wordt het gemeld. 

En Kameraad Mauser heeft waarschijnlijk gelijk: mensen die nu vijftig zijn, zullen waarschijnlijk negentig of honderd jaar worden.

2

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Kristof Berte zei:

Nogmaals: het is vriendelijk en ik apprecieer het :) Maar ik weet ongeveer wel wat ik waard ben, en momenteel is dat de lagere middenmoot in Be-Ne. Ik doe mijn best om nog een beetje te stijgen op de ladder hoor, daar niet van ;) 

Tut tut, Kristof. Niet zo bescheiden! Ge zijt al aan het stijgen op die ladder... :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen