Ga naar inhoud

Catawiki-Factuur Verkoopcommissie


Nuwanda

Recommended Posts

  • 9 months later...

Momenteel zit het zeer zeldzame album 15 van Urbanus op de veiling.

Volgens mij is dit een vervalsing.

Er zijn er nog een paar op de markt geweest.

Alle albums zijn indertijd genummerd, zonder uitzondering.

Enkel die met vlo en genummerd zijn de echte. Er mogen ook geen lijmsporen  zijn...

Dit is wellicht een, met restanten, aan elkaar geknoeid exemplaar.

ik weet het, dit heeft niks met facturatie te maken, maar ik vond het juiste onderwerp niet.

Link naar reactie

Momenteel zit het zeer zeldzame album 15 van Urbanus op de veiling.

Volgens mij is dit een vervalsing.

Er zijn er nog een paar op de markt geweest.

Alle albums zijn indertijd genummerd, zonder uitzondering.

Enkel die met vlo en genummerd zijn de echte. Er mogen ook geen lijmsporen  zijn...

Dit is wellicht een, met restanten, aan elkaar geknoeid exemplaar.

ik weet het, dit heeft niks met facturatie te maken, maar ik vond het juiste onderwerp niet.

 

Je zou het in de veilingendraad op het Catawiki forum kunnen melden, of aan de veilingmeester kunnen rapporteren.

Link naar reactie

Boos? In dat soort zaken maak ik me al lang niet meer boos hoor! GRRRRRRRRRRRR (pardon)

 

Ben je niet "bevreesd" dat je het omgekeerde effect krijgt? Wat is er soms mooier in een verzameling dan een "illegaal" album; ik denk hier even aan de nederlandstalige HC van Jeremiah Strike nr. 13, waar grote bedragen voor worden gegeven.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Het raakt me niet echt. Ik zal het wel altijd melden aan de juiste personen als ik iets dergelijks zie opduiken.

Als auteur ben ik dat verplicht. Vind ik toch.

Voor een legale druk van dat album 15 worden fabelachtige bedragen neergeteld.

 Nr. 15 da's toch "Het vlooiencirkus" hé? Wat is er dan zo speciaal aan dat album? En wat is "fabelachtig"?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

 Nr. 15 da's toch "Het vlooiencirkus" hé? Wat is er dan zo speciaal aan dat album? En wat is "fabelachtig"?

Het gaat over de luxe waarvan er slechts een veertigtal gemaakt zijn. Normaal moesten dat er 250 zijn, maar

er is iets misgegaan waardoor er slechts een veertigtal effectief afgewerkt zijn.

Ik denk dat er  zo'n 500 tot 1000 euro voor betaald wordt. In mijn ogen is dat toch 'fabelachtig' duur.

Link naar reactie

Ik heb voorgesteld om het boek te verwijderen, maar noch de verkoper, noch Catawiki waren eerlijk genoeg om mij hierin te volgen.

Ik vind het gewoon jammer dat verzamelaars hun zuur verdiende centen gaan spenderen aan zo'n prul. :e003: :e003: :e003: :e003: :e003:

Maar je weet wat je koopt Erik, en als het dat voor jou waard is...KOPEN zeg ik!!!

Ik denk dat die vlooien bij dat boek hennepzaadjes waren, dus daar is ook wel aan te komen.

En als je me het boek ooit moest tonen zal ik er een Urbanus in tekenen die zegt dat het een illegaal verderfelijk rotboek is!!! :e005: :e005: :e005:

Link naar reactie

Ik heb voorgesteld om het boek te verwijderen, maar noch de verkoper, noch Catawiki waren eerlijk genoeg om mij hierin te volgen.

Ik vind het gewoon jammer dat verzamelaars hun zuur verdiende centen gaan spenderen aan zo'n prul. :e003: :e003: :e003: :e003: :e003:

Maar je weet wat je koopt Erik, en als het dat voor jou waard is...KOPEN zeg ik!!!

Ik denk dat die vlooien bij dat boek hennepzaadjes waren, dus daar is ook wel aan te komen.

En als je me het boek ooit moest tonen zal ik er een Urbanus in tekenen die zegt dat het een illegaal verderfelijk rotboek is!!! :e005: :e005: :e005:

 

Ik zat maar wat te geinen, maar volg met belangstelling de veiling :e012: . Alhoewel ik kreeg zojuist mijn kerstgratificatie...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Als de verkoper, die overigens goed bekend staat, aangeeft dat het niet een album is dat uit restanten is gemaakt, dan is er geen enkele reden om dat kavel terug te trekken uit de veiling. Er moet waarschijnlijk toch echt iets misgegaan zijn tussen drukker en uitgever en dat heeft niets met de eerlijkheid van deze of gene te maken.

Link naar reactie

Lap, weer een illusie rijker. Als we zelfs Urbanus niet meer kunnen vertrouwen :D

 

Ps. Zou het geen exemplaar kunnen zijn dat iemand van de drukkerij scheefgeslagen heeft?

Ik denk het niet. En dan is het ook nog illegaal vind ik.

Wellicht is het een boek dat samengesteld is uit restanten.

Ik heb er zo al twee in handen gehad op beurzen.

Link naar reactie

De verkoper is trouwens ene Luc Haven. Hij woont in Antwerpen.

Kent iemand die als een eerlijk verzamelaar?

Ik heb al enkele malen strips bij hem aangekocht en bij hem thuis gaan afhalen. Een erg symphatieke man.

Hij heeft enorm veel strips. Ik denk zelf dat hij tegenwoordig meestal luxes koopt, en ja, ook van die illegale luxes op 10 exemplaren.

Maar ik ben er vrijwel zeker van dat hij die Urbanus niet zelf ineengestoken heeft, hij koopt gewoon alles wat hij te pakken kan krijgen.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Als de verkoper, die overigens goed bekend staat, aangeeft dat het niet een album is dat uit restanten is gemaakt, dan is er geen enkele reden om dat kavel terug te trekken uit de veiling. Er moet waarschijnlijk toch echt iets misgegaan zijn tussen drukker en uitgever en dat heeft niets met de eerlijkheid van deze of gene te maken.

Ik vind jullie excuus eerlijk gezegd wel heel dunnetjes. Het lijkt mij dat de auteur in dit geval toch met enige stelligheid te kennen geeft dat het een vervalsing is.

Ik ga er dan ook van uit dat deze handtekening vervalst is:

e0d815e8-67e2-11e3-9d4a-a69fe92ba80b.jpg

 

Dat heeft alles met de eerlijkeid van deze of gene te maken, in de eerste plaats die van diegenen die zo'n verkoop gewoon laten doorgaan, na hierop gewezen te zijn.

Link naar reactie

Ik vind jullie excuus eerlijk gezegd wel heel dunnetjes. Het lijkt mij dat de auteur in dit geval toch met enige stelligheid te kennen geeft dat het een vervalsing is.

Ik ga er dan ook van uit dat deze handtekening vervalst is:

e0d815e8-67e2-11e3-9d4a-a69fe92ba80b.jpg

 

Dat heeft alles met de eerlijkeid van deze of gene te maken, in de eerste plaats die van diegenen die zo'n verkoop gewoon laten doorgaan, na hierop gewezen te zijn.

Ik wil hier niemand verdedigen of aanvallen, maar, mr Linthout zegt dat het waarschijnlijk een wedersamengesteld album is (van de originelen veronderstel ik). Dan kan je niet zeggen dat het een vervalsing is. Moesten er nu plotseling 10 (sic) exemplaren opduiken is dat wat anders.

Link naar reactie

Ja, natuurlijk.

Of het leuk materiaal is, weet ik niet. Het ziet eruit als een normale strip, alleen staat er een stempel in "Fabricagemonster. MAG NIET VERKOCHT WORDEN"

Uitermate interessant! Daar heb ik in de dertig jaar dat ik bezig ben nog nooit van gehoord.

Welk album is dat? Hardcover of softcover?

Het geeft in elk geval aan dat Proost ernstig bezig was.

Link naar reactie

Ja maar je zet je naam dan ook in alle Urbanus strips en neemt die naam ook als nick. Dat is erom vragen :e012:

Het zou een beetje raar zijn mocht ik hier zitten onder een schuilnaam ...

Eigenlijk hou ik niet van die schuilnamen, je weet nooit met wie je te maken hebt. Dat stoort me soms.

Ik weet dat Bonte Bonte is en ik weet dat Koen Koen is. Maar voor de rest ken ik er niet veel...

Ik kan hier evengoed tegen mijn schoonmoeder aan het praten zijn...

Link naar reactie
Ik kan hier evengoed tegen mijn schoonmoeder aan het praten zijn...

Verdorie, ik ben ontmaskerd :e003:

 

Heb je trouwens al eens naar Catfish op MTV gekeken? Speciaal.

 

Maar serieus, als het om serieuze zaken gaat, dan weet je best met wie je te maken hebt. Verder ben ik een sterke voorstander van anonimiteit op het internet. Ik blijf bijvoorbeeld mijlenver van de pest die facebook heet.

Link naar reactie

Het zou een beetje raar zijn mocht ik hier zitten onder een schuilnaam ...

Eigenlijk hou ik niet van die schuilnamen, je weet nooit met wie je te maken hebt. Dat stoort me soms.

Ik weet dat Bonte Bonte is en ik weet dat Koen Koen is. Maar voor de rest ken ik er niet veel...

Ik kan hier evengoed tegen mijn schoonmoeder aan het praten zijn...

:)

 

Dag Willy !

Link naar reactie

Bij Proost wordt regelmatig een verkoop georganiseerd voor het personeel.  Die mensen kunnen dus strips en boeken aankopen tegen een gunsttarief.  Ken daar ook verschillende mensen en ze hebben ook strips voor me gekocht die ik al had voor ze in de handel werden aangeboden (zelfs HC van Ythaq).  Soms zijn ze voorzien van een stempel, soms niet.  Dus om nu te gaan spreken over zeldzame items of pre-eerste drukken???  Gewoon personeelsaanbieding, wordt al meer dan 20 jaar gedaan.

 

Nick.

 

ps.  soms komen er ook misdrukken in de handel als zijnde zeer zeldzaam.  Die zijn afkomstig uit de afvalcontainers van bijvoorbeeld Proost.  Ze worden gewoon weggeworpen omdat ze niet voldoen aan de kwaliteitseisen.

Link naar reactie

Indertijd hadden de websites van Lombard en Dupuis ( en ook de aparte site rond Vrije Vlucht ) steevast een wedstrijd op hun website waarbij een van de nieuwe strips kon worden gewonnen. Een paar keer zat ik tussen de winnaars. Ook in deze strips stond vermeld 'Dit album wordt gratis aangeboden en mag niet worden verkocht'. Geen gedrukte tekst,  gewoon een stempel, louter ter voorkoming van het doorverkopen van het gewonnen album.

 

Overigens herinner ik me uit mijn kindertijd dat alle strips bij de lokale verkooppunten in ons dorp altijd op de openingspagina een stempel ingeklopt kregen met de naam en het adres van de boekhandelaar/krantenverkoper. Geen kat die zich afvroeg of de strip hierdoor nu een meerwaarde kreeg omdat het een unieke variant werd, of een vermindering van waarde omdat de strip reeds bij de verkoop vermassacreerd was en niet langer in nieuwstaat verkeerde.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...