Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
sanderg

WW1/ WW2 militaire vliegtuigen

Recommended Posts

1 uur terug, Tanuki zei:

De Luftwaffe heeft twee modellen actief ingezet in de laatste twee jaren van de oorlog. De Messerschmidt Me262 (fighter en fighter/bomber) en de Heinkel He162 (fighter interceptor), met nog verschillende modellen in eindproductie die nauwelijks of niet zijn ingezet, zoals die Horten.

De Britten hadden er ook eentje: de Gloster Meteor die als eerste een andere jet als 'kill' mocht noteren (een V1). De Amerikanen hadden de Lockheed P80, maar die heeft eigenlijk geen echte actie gezien.

Ook de Japanners hadden enkele modellen in de pijplijn, maar te laat om in te zetten.

Bron

Ik heb ooit eens gelezen dat die verschrikkelijk onbetrouwbaar waren. Er was meer kans dat de motoren ontploften dan dat ze neergeschoten werden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Zwendel zei:

Ik heb ooit eens gelezen dat die verschrikkelijk onbetrouwbaar waren. Er was meer kans dat de motoren ontploften dan dat ze neergeschoten werden.

Zo zijn er nog toestellen geweest. De F-104 Starfighter bij voorbeeld. De Duitse luchtmacht had die in de jaren '60 ook, net zoals de Belgische. De Duitsers zijn vrij veel van die toestellen kwijtgeraakt en dr het grapje ging dat als je een F-104 wou, je gewoon een stuk grond moest kopen. Als je lang genoeg wachtte zou er zeker een F-104 op neerstorten.

F1045.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, eriktex zei:

Dit moet wel een trucfoto zijn. Als je een echt spannend verhaal wilt lezen moet je eens op Horten 229 googelen, een futuristische bommenwerper met straalmotoren die vanuit Duitsland Amerika zou moeten kunnen bereiken. Dat ding heeft zelfs drie testvluchten gemaakt. Eén prototype is uiteindelijk door de yankees in beslag genomen en ligt nu ter restauratie in Washington:

https://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229

Ik heb er wel eens mee gevlogen, nu enkele jaren terug, in Battlefield 1942. Secret Weapons of WWII.
Pas later las ik dat zulke toestellen echt 'operationeel' waren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 hours ago, Waldorf said:

Zo zijn er nog toestellen geweest. De F-104 Starfighter bij voorbeeld. De Duitse luchtmacht had die in de jaren '60 ook, net zoals de Belgische. De Duitsers zijn vrij veel van die toestellen kwijtgeraakt en dr het grapje ging dat als je een F-104 wou, je gewoon een stuk grond moest kopen. Als je lang genoeg wachtte zou er zeker een F-104 op neerstorten.

F1045.jpg

Heb ik altijd lelijke toestellen gevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Kameraad Mauser. De F-104 was (en is) niet alleen een lelijk toestel, maar maakte ook erg veel herrie als ie overvloog, zeker als er 2 overkwamen zoals op de foto. Als kids naar school e.d. doken we, wanneer deze vliegende raketten overkwamen, in elkaar herinner ik mij nog.

Deze bekende stripheld ziet de F-104 echter wel zitten...

9sx7gg.jpg

© J.-M Arroyo, 2015

Arroyo's bronfoto:

34ihhz4.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

De 15e preview uit de a.s. ANGEL WINGS #5 mag er zijn: een ZERO piloot heeft uitzicht op een P-51D Mustang:

2m6ldee.jpg

© R. Hugault, aug. 2018

...en dit de 16e preview: 

hx2m3c.jpg

© R. Hugault, sept. 2018

Deel dit bericht

Link naar bericht

P-47 Thunderbolt en P-51 Mustang:

x5qn9h.jpg

2h7nimq.jpg

204kcp.jpg

Kawanishi K1K "George" en Boeing B-29 "Flying-Fortress":

vq1f6q.jpg

Preview magazine Fana de l'Aviation en Angel Wings #6 "grand-format" (okt. 2019) © R. Hugault, 2018

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben eigenlijk niet meer onder de indruk van Hugault's "tekenwerk".

Volgens mij heeft die elk toestel één keer in zijn computer ingevoerd en hoeft die nu voor elke tekening gewoon een paar muisklikken te doen om ze dan door de computer te laten renderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 6/12/2018 om 19:46, Mask zei:

Ik ben eigenlijk niet meer onder de indruk van Hugault's "tekenwerk".

Volgens mij heeft die elk toestel één keer in zijn computer ingevoerd en hoeft die nu voor elke tekening gewoon een paar muisklikken te doen om ze dan door de computer te laten renderen.

...meer een Photoshop artiest dus:

2qx7093.jpg

2irly14.jpg

2w6xjdx.jpg

In elk geval kan hij hergebruiken (met eventueel aanpassingen) wat hij eerder gemaakt heeft, en doet dit ook geregeld,  bijvoorbeeld:

2me4r9e.jpg

Let op de Zero en de markeringen van de P-51.

Nakajima Ki-43, met een zonder Curtis P-40:

imtm47.jpg

P-51D Mustang, met verschillende markeringen:

fxc7wj.jpg

Toch ziet vliegtuigtekenaar Francis Bergèse (75)  Romain Hugault (39) als zijn opvolger.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat de designer van dat vliegtuig helemaal de kluts kwijt was. Ofwel was het een Fransman. Dat kan ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen