Ga naar inhoud

WW1/ WW2 militaire vliegtuigen


Recommended Posts

288sb9z.jpg

 

*********************************************************************************************

Previews ANGEL WINGS #5 (okt. 2018): P-51D Mustangs boven Iwo Jima:

 

1zgzvrq.jpg

 

wiae68.jpg

 

2mn50e9.jpg

 

ofts2w.jpg

 

2j0fl8w.jpg

© R. Hugault, 2017, 2018

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

@Hardcover bedankt voor de info en het prachtige beeldmateriaal!

 

aha! dus toch n nieuwe pin up wings.

 

ik heb overigens jaren geleden (toen nog voor n habbekrats 🙂 n originele plaat van Hugault kunnen kopen- daar kreeg ik toen ook allemaal stickers bij 🙂 leuk extraatje 

 

Ik vraag me trouwens af waar die foto hierboven is gemaakt met al die hugault posters? iemand een idee?

Link naar reactie
6 uren geleden, sanderg zei:

@Hardcover Ik vraag me trouwens af waar die foto hierboven is gemaakt met al die hugault posters? iemand een idee?

Ja, ca. 2 weken geleden, tijdens de luchtvaartshow Ferté Alais, Frankrijk. De affiche (Made bij R. Hugault):

 

2lxjxqs.jpg

 

Een show met WO-I en WO-II toestellen.

 

PS

Meer impressies van deze vliegshow (de Editions Paquet tent, waar Romain Hugault  tevens zijn albums en posters signeerde):

2ebbj9f.jpg

 

wmgto8.jpg

 

296kfnm.jpg

 

2lky811.jpg

 

1zyj8sm.jpg

 

v4b9qe.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De Focke Wulf 190 Fw 190.


Messerschmitt Bf 109 Affiche door Romain Hugault

Spitfire

Hier getekend door Pierre Dupuis.


De Stuka Ju 87. Wat een machine zeg. Die vleugelconstructie met een knik erin maakt het gewoon. De Amerikaanse F4U Corsair heeft dat ook.

Zwart/wit tekening door Walt Simonson.

Kleur: Joe Kubert - Sgt Rock.

Heinkel He111. Er ligt nog een onafgewerkt model ergens in een kast. Zou ik nog eens moeten vervolledigen.



Ik kan nog een heel eind doorgaan met, de P-51 Mustang, Dauntless Avengers,  Hurricanes, Grumann F4 Hellcats, Fokker DR.I, Nieuports, Ilyushins, MiG's, Antonovs,...

Leuk en interessant topic, overigens.  Komende dagen weer eens mijn collectie Airplane magazines doorsnuisteren.


De wapenliefhebbers mogen anders ook altijd een topic opstarten. Da's ook heel interessant. :e007:







 

MH12480-2.jpg

bcf5b59cc4a5fc2ac0b1f26894a8d75e.jpg

78511.jpg

d59e9a0a062e75e0f5dd6872a7e7184d.jpg

5fb6bad6aa1012d1277cfe9df92c8db2--the-prophecy-war-comics.jpg

1174082-heinkel-he-111.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 5/31/2018 at 10:01 AM, sanderg said:

Wat een ongelofelijk vet filmpje zeg!!! Bedankt voor de link! Is er nog meer van dit? Echt geweldig gemaakt!

Releasedatum: 26 november 2010 (Polen)

Regisseur: Damian Nenow

Muziek gecomponeerd door: Jaroslaw Wojcik

Scenario: Damian Nenow

Editor: Damian Nenow

Producent: Marcin Kobylecki

Link naar reactie
5 uren geleden, Kameraad Mauser zei:



Messerschmitt Bf 109 Affiche door Romain Hugault

 

bcf5b59cc4a5fc2ac0b1f26894a8d75e.jpg

 

Dat is geen Messerschmitt, dat is ook een Focke Wulf. De Messerschmitt BF109 had een heel smal landingsgestel, vastgemaakt aan de romp en de wielen klapten naar buiten in de vleugels (waardoor ze bij het opstijgen en landen heel onstabiel waren). 

 

hqdefault.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nu dat ge't zegt, ja. Ik was aan het zoeken naar Me's en zag daar Hugault met zijn posters. Vandaar.

 

En dat vrouwmens zal ook niet met haar jarretellen in hoerenbotjes hebben staan poseren, destijds. Den Duits had geen vrouwen bij die legereenheden.

Link naar reactie
1 uur terug, Hamirubi zei:

Schoon toch, die Tamiya-modelbouwafbeeldingen!

Inderdaad de moeite. Ik heb als kind nog wat modelbouw gedaan vroeger, maar dan eerder schepen. Ik had o.a. een vliegdekschip en enkele zeilschepen op m'n kamer staan. Ze hebben het helaas niet overleefd. Ben nu al enkele jaren op zoek naar een model van de Yamato.

top3.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 minutes ago, Tanuki said:

Inderdaad de moeite. Ik heb als kind nog wat modelbouw gedaan vroeger, maar dan eerder schepen. Ik had o.a. een vliegdekschip en enkele zeilschepen op m'n kamer staan. Ze hebben het helaas niet overleefd. Ben nu al enkele jaren op zoek naar een model van de Yamato.

top3.jpg

Hier ook nog een zeilschip. Ooit eens aan begonnen, maar onafgewerkt. Eentje in hout. De Revenge, 16e eeuws Engels oorlogsschip.

Link naar reactie

Alvast te moeilijk voor mij: ik gruwelde van het draadjes spannen langs een Titanic (1:400?), of stickers aanbrengen op de flanken van een Messerschmitt (1:72).

Op zolder staan tientallen onaangeroerde pakketten met tanks, vliegtuigen, miniatuur-soldaten, Feldküchen, enz. Eind jaren 1990-begin jaren 2000 gekocht omdat de prijzen maar bleven stijgen en ik later geen woekerprijzen wilde betalen: het schrikbeeld van al te dure Marklin-treintjes doemde voortdurend op. Wellicht naïef, maar bon.

Link naar reactie

'tis eigenlijk gek hé.

Van nature ben ik eerder voor geweldloosheid (maar aan de andere kant vind ik ook : si vis pacem para bellum), maar ik kan echt genieten van de schoonheid van militaire uniformen en wapentuig, 't is alsof daarvoor een eigen esthetische wetmatigheid voor bestaat...  't appelleert waarschijnlijk aan een interesse in techniek, kunst en heroïek... en aan een vleugje machisme uiteraard :):)

 

Gauw nog even van de gelegenheid misbruik maken om een post-WO2 favoriet van mij te pluggen ( nostalgie hé, was mijn eerste modelbouwkit )

 

 

 

afbeelding.png

Link naar reactie
12 uren geleden, lordofindifference zei:

'tis eigenlijk gek hé.

Van nature ben ik eerder voor geweldloosheid (maar aan de andere kant vind ik ook : si vis pacem para bellum), maar ik kan echt genieten van de schoonheid van militaire uniformen en wapentuig, 't is alsof daarvoor een eigen esthetische wetmatigheid voor bestaat...  't appelleert waarschijnlijk aan een interesse in techniek, kunst en heroïek... en aan een vleugje machisme uiteraard :):)

 

 

Ik herken me daar ook wel in.

 

Hawker-Hurricane-Mk-IIa-Pic21.jpg

 

Hier zie: de Hawker Hurricane. Won de Battle of Britain, haalde meer Duitse kisten neer dan enig ander geallieerd toestel. Ik herinner me dan vooral Solo van Roald Dahl, waarin de auteur over zijn eigen wedervaren vertelde als piloot in zo'n toestel. Dahl vloog in Kreta en Noord-Afrika.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het eerste modelkitje dat ik in huis haalde was een Focke Wulf 190A. 2 weken daarvoor was ik naar een airshow geweest - de interesse voor geschiedenis en vooral militair materieel was reeds lang daarvoor al sterk aanwezig, bovendien zat ik op school in een klas waar er ook nog een man of 2 min of meer dezelfde interesse hadden, de ene spitste zich toe op het napoleontische era, de andere vliegtuigen en rally. Beiden uitten dit ook door modelbouwkits samen te stellen - en zodoende zag ik in de lokale Blokker-winkel plots modelbouwkits staan.

Het eerste modelletje was een beetje niet zo heel katholiek in elkaar gezet - wat haastwerk - en zodoende heb ik er dan maar een wrak van gemaakt. Vervolgens een plankje triplex beschilderd, er wat kunstgras, mos en andere natuurnabootsingen op gekleefd, het stukgegooide model er mooi tussen gepositioneerd met wat brokstukken ernaast en "afgerukte' vleugel enkele "meters" verder.

Nu lijkt het alsof het de wrakstukken van een neergeschoten gevechtsvliegtuig betreft.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 minutes ago, Waldorf said:

Ik herken me daar ook wel in.

 

Hawker-Hurricane-Mk-IIa-Pic21.jpg

 

Hier zie: de Hawker Hurricane. Won de Battle of Britain, haalde meer Duitse kisten neer dan enig ander geallieerd toestel. Ik herinner me dan vooral Solo van Roald Dahl, waarin de auteur over zijn eigen wedervaren vertelde als piloot in zo'n toestel. Dahl vloog in Kreta en Noord-Afrika.

Dat was mijn 2e model.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
12 hours ago, lordofindifference said:

'tis eigenlijk gek hé.

Van nature ben ik eerder voor geweldloosheid (maar aan de andere kant vind ik ook : si vis pacem para bellum), maar ik kan echt genieten van de schoonheid van militaire uniformen en wapentuig, 't is alsof daarvoor een eigen esthetische wetmatigheid voor bestaat...  't appelleert waarschijnlijk aan een interesse in techniek, kunst en heroïek... en aan een vleugje machisme uiteraard :):)

 

 

Si vis pacem, para bellum helpt om geweldloosheid te bewerkstelligen. Vandaar dat de techniek aangewend om dergelijk materieel, wapenuitrustingen e.d. te vervaardigen echt wel noodzakelijk en nuttig is.

Mannen hebben het dan ook in hun genen zitten. Vrouwen ook, maar blijkbaar iets minder.

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Wat een tof toestel zeg! Ongelofelijk hoe snel die ontwikkeling tussen WO1 en WO2 destijds ging..

Als je leest hoe lang de ontwikkeling van de F-35 duurt, en hoe lang dat toestel zal moeten meegaan, is dat inderdaad een immens verschil met vroeger. 

 

Onder impuls van Buck Danny flanste ik vooral vliegtuigen van de Amerikaanse marine ineen:

 

sbd-28536.jpg

 

ad_a-1_skyraider_hero.jpg

 

1200px-A-4E_VA-164_1967.JPEG

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 hours ago, Waldorf said:

 

 

Onder impuls van Buck Danny flanste ik vooral vliegtuigen van de Amerikaanse marine ineen:

 

Je bedoelt bouwpakketten? Heb je foto's? Ik vind die modellen prachtig! Zeker als ze ook echt geschilderd zijn e.d. 

Zelf heb ik er het geduld niet voor :-) Maar ik kan met bewondering kijken naar hoe anderen zulke modellen in elkaar zetten

Link naar reactie
Op 7/6/2018 om 14:53, sanderg zei:

Je bedoelt bouwpakketten? Heb je foto's? Ik vind die modellen prachtig! Zeker als ze ook echt geschilderd zijn e.d. 
 

 

Allemaal al lang naar het containerpark. 

 

Douglas A-26 Invader

 

IMG_3729.jpg?m=1323644275

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Waldorf said:

 

Allemaal al lang naar het containerpark. 

 

 

Serieus, ja?

Ik heb ze allemaal nog. Toegegeven, een hoop zou eigenlijk weg mogen, heraangekocht worden en opnieuw gebouwd worden.

Soms was het verlangen om het vliegtuigje snel snel gebouwd te hebben net iets groter dan het genoegen om nadien te genieten van een model dat quasi perfect in elkaar gestoken was.

Link naar reactie
2 hours ago, sanderg said:

kant en klare modellen van authentic models zijn voor mij een uitkomst 🙂

 

Tot voor enkele jaren geleden heb ik ook zo een paar keer viegtuigen gekocht. In schaal 1/32 voor met mijn loden soldaatjes...

Hobbymaster had  (en heeft nog waarschijnlijk - ik volg het totaal niet meer)  heel mooie gedetailleerde modellen in hun premium collection reeks, volledig in metaal met bewegende onderdelen (en heel wat schappelijker in prijs dan authentic models.)

 

HA0201-41000.jpg

 

HA0201-91000.jpg

 

HA0201-11000.jpg

Link naar reactie
1 hour ago, Mask said:

 

Tot voor enkele jaren geleden heb ik ook zo een paar keer viegtuigen gekocht. In schaal 1/32 voor met mijn loden soldaatjes...

Hobbymaster had  (en heeft nog waarschijnlijk - ik volg het totaal niet meer)  heel mooie gedetailleerde modellen in hun premium collection reeks, volledig in metaal met bewegende onderdelen (en heel wat schappelijker in prijs dan authentic models.)

 

HA0201-41000.jpg

 

HA0201-91000.jpg

 

HA0201-11000.jpg

geweldig! ik kende dat merk niet maar t ziet er prachtig uit! ik ga s zoeken op t internet. bedankt voor de tip

Link naar reactie
1 minuut geleden, Kameraad Mauser zei:

Zo'n metalen schaalmodel van een Land Rover. Of een BMW/Zündapp zijspan...wie zou dat nu niet in huis willen hebben...? Of een willys-Overland?

Ik heb er ééntje: https://shop.landrover.com/uk/series-1-hue-166-1-43-scale-model-51lrdcahue

 

Lekt niet, rijdt niet, ruikt niet naar naft en olie. Pffff...

 

Enfin: hier zie. Een Catalina!

 

PBY-5A.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...