Ga naar inhoud

WW1/ WW2 militaire vliegtuigen


Recommended Posts

23 minuten geleden, sanderg zei:

Blijkbaar was het verhaal van Hitler aan het einde van de oorlog dat er straaljagers zouden komen echt niet zomaar uit de lucht gegrepen!

De Luftwaffe heeft twee modellen actief ingezet in de laatste twee jaren van de oorlog. De Messerschmidt Me262 (fighter en fighter/bomber) en de Heinkel He162 (fighter interceptor), met nog verschillende modellen in eindproductie die nauwelijks of niet zijn ingezet, zoals die Horten.

De Britten hadden er ook eentje: de Gloster Meteor die als eerste een andere jet als 'kill' mocht noteren (een V1). De Amerikanen hadden de Lockheed P80, maar die heeft eigenlijk geen echte actie gezien.

Ook de Japanners hadden enkele modellen in de pijplijn, maar te laat om in te zetten.

Bron

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De Britten waren ergens in de jaren '30 ook al bezig met jets en testen omtrent straalmotoren. Maar blijkbaar had de legerleiding daar weinig oren naar.

De Ho 229 is nu de B-2 Spirit stealth bomber.

Link naar reactie
30 minutes ago, Tanuki said:

De Luftwaffe heeft twee modellen actief ingezet in de laatste twee jaren van de oorlog. De Messerschmidt Me262 (fighter en fighter/bomber) en de Heinkel He162 (fighter interceptor), met nog verschillende modellen in eindproductie die nauwelijks of niet zijn ingezet, zoals die Horten.

De Britten hadden er ook eentje: de Gloster Meteor die als eerste een andere jet als 'kill' mocht noteren (een V1). De Amerikanen hadden de Lockheed P80, maar die heeft eigenlijk geen echte actie gezien.

Ook de Japanners hadden enkele modellen in de pijplijn, maar te laat om in te zetten.

Bron

Interessant! Zo steek ik nog eens wat op 

 

Bedankt!

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

De Luftwaffe heeft twee modellen actief ingezet in de laatste twee jaren van de oorlog. De Messerschmidt Me262 (fighter en fighter/bomber) en de Heinkel He162 (fighter interceptor), met nog verschillende modellen in eindproductie die nauwelijks of niet zijn ingezet, zoals die Horten.

De Britten hadden er ook eentje: de Gloster Meteor die als eerste een andere jet als 'kill' mocht noteren (een V1). De Amerikanen hadden de Lockheed P80, maar die heeft eigenlijk geen echte actie gezien.

Ook de Japanners hadden enkele modellen in de pijplijn, maar te laat om in te zetten.

Bron

Ik heb ooit eens gelezen dat die verschrikkelijk onbetrouwbaar waren. Er was meer kans dat de motoren ontploften dan dat ze neergeschoten werden.

Link naar reactie
3 uren geleden, Zwendel zei:

Ik heb ooit eens gelezen dat die verschrikkelijk onbetrouwbaar waren. Er was meer kans dat de motoren ontploften dan dat ze neergeschoten werden.

Zo zijn er nog toestellen geweest. De F-104 Starfighter bij voorbeeld. De Duitse luchtmacht had die in de jaren '60 ook, net zoals de Belgische. De Duitsers zijn vrij veel van die toestellen kwijtgeraakt en dr het grapje ging dat als je een F-104 wou, je gewoon een stuk grond moest kopen. Als je lang genoeg wachtte zou er zeker een F-104 op neerstorten.

 

F1045.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
5 uren geleden, eriktex zei:

 

Dit moet wel een trucfoto zijn. Als je een echt spannend verhaal wilt lezen moet je eens op Horten 229 googelen, een futuristische bommenwerper met straalmotoren die vanuit Duitsland Amerika zou moeten kunnen bereiken. Dat ding heeft zelfs drie testvluchten gemaakt. Eén prototype is uiteindelijk door de yankees in beslag genomen en ligt nu ter restauratie in Washington:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229

 

 

 

 

 

Ik heb er wel eens mee gevlogen, nu enkele jaren terug, in Battlefield 1942. Secret Weapons of WWII.
Pas later las ik dat zulke toestellen echt 'operationeel' waren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
7 hours ago, Waldorf said:

Zo zijn er nog toestellen geweest. De F-104 Starfighter bij voorbeeld. De Duitse luchtmacht had die in de jaren '60 ook, net zoals de Belgische. De Duitsers zijn vrij veel van die toestellen kwijtgeraakt en dr het grapje ging dat als je een F-104 wou, je gewoon een stuk grond moest kopen. Als je lang genoeg wachtte zou er zeker een F-104 op neerstorten.

 

F1045.jpg

Heb ik altijd lelijke toestellen gevonden.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

@Kameraad Mauser. De F-104 was (en is) niet alleen een lelijk toestel, maar maakte ook erg veel herrie als ie overvloog, zeker als er 2 overkwamen zoals op de foto. Als kids naar school e.d. doken we, wanneer deze vliegende raketten overkwamen, in elkaar herinner ik mij nog.

 

Deze bekende stripheld ziet de F-104 echter wel zitten...

9sx7gg.jpg

© J.-M Arroyo, 2015

 

Arroyo's bronfoto:

34ihhz4.jpg

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 3 months later...
Op 6/12/2018 om 19:46, Mask zei:

Ik ben eigenlijk niet meer onder de indruk van Hugault's "tekenwerk".

Volgens mij heeft die elk toestel één keer in zijn computer ingevoerd en hoeft die nu voor elke tekening gewoon een paar muisklikken te doen om ze dan door de computer te laten renderen.

...meer een Photoshop artiest dus:

 

2qx7093.jpg

 

2irly14.jpg

 

2w6xjdx.jpg

 

In elk geval kan hij hergebruiken (met eventueel aanpassingen) wat hij eerder gemaakt heeft, en doet dit ook geregeld,  bijvoorbeeld:

 

2me4r9e.jpg

Let op de Zero en de markeringen van de P-51.

 

Nakajima Ki-43, met een zonder Curtis P-40:

 

imtm47.jpg

 

P-51D Mustang, met verschillende markeringen:

 

fxc7wj.jpg

 

Toch ziet vliegtuigtekenaar Francis Bergèse (75)  Romain Hugault (39) als zijn opvolger.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 14/12/2018 om 14:52, Mask zei:

Ik denk dat de designer van dat vliegtuig helemaal de kluts kwijt was. Ofwel was het een Fransman. Dat kan ook.

Het laatste. Maar op internet circuleren foto's van Duitsers, die het toestel als oorlogsbuit beschouwden en zelfs hebben overgeschilderd, inclusief Swastika.

 

Dit Duitse WO-II toestel, de Junker Ju-52, vliegt trouwens nog steeds:

2yw7pco.jpg

© R. Hugault

 

Van dezelfde tekenaar deze silver Spitfire: 

 

210kqqp.jpg

 

2is70xy.jpg

 

jpv61x.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Weer een preview uit ANGEL WINGS deel 6 "Atomic": een Consolidated PB4Y-2 Privateer, met 2 radar gestuurde Bat-bommen:

AW6-preview1.jpg

© Romain Hugault, 16 aug. 2019

 

De Consolidated PB4Y-2 Privateer, een zeldzaam en vergeten vliegtuig, maar niet door het creatieve-tam Hugault  & Yann.

 

Consolidated-PB4-Y-2-Privateer-airplane.

 

 

Achtergrond-info Bat-bommen: 

- part I:

 

- part II:

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...