Ga naar inhoud

Veiling originele tekeningen 35 Belgische en Nederlandse tekenaars


Recommended Posts

Toch eventjes ook vermelden op het hoofdforum:

 

Ik veil 5 originele tekeningen, samengesteld door in totaal 35 Belgische en Nederlandse striptekeningen. Onder andere Charel Cambré, Romano Molenaar, Lectrr, Willy Linthout, Stedho, Luc Morjaeu en héél van anderen verleenden hun medewerking. Het is een gezonde mix geworden van een aantal toppers, aanstormend talent en gelouterde amateurs.

 

De veiling dient om de inkleuring van mijn tweede album van Lise op Monstereiland te financieren. Aangezien ik dat niet zelf kan, moet ik het uitbesteden. Inkleurder Tom Metdepenningen levert kwaliteitswerk af en dat moet naar waarde betaald worden. Maar het blijft natuurlijk een groot bedrag. Om de financiële impact enigszins te beperken, heb ik het voorbije jaar 5 stroken samengesteld met originele tekeningen. Je kan ze hieronder terugvinden:

 

Een bod op één van deze stroken bezorgt je niet alleen een uniek kunstwerkje, met ongeziene samenbrenging van Belgische en Nederlandse topauteurs. Je helpt er ook een dankbare tekenaar mee. Bieden maar ;) Bij voorbaat bedankt!

 

Tekening 1:

https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429351421.html

 

934146035_strook1foto.thumb.jpg.9168228c1d963fd0df1ed2279a1aab5d.jpg

Patrick Van Oppen, Wim De Leeuw, Mario De Coninck (Aargh), Dirk Van der Auwera (D'Auwe), Steve Van Bael, Romano Molenaar, Patrick Cornelis, Kristof Berte, Tim 'Tibo' Bolssens

 

Tekening 2:

https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429353111.html

 

2035821896_Strook2foto.thumb.jpg.82928e6a2535a87ab33b7d0c0a906f75.jpg

Ivan Adriaenssens, Kristof Berte, Charel Cambré, Yncke

 

Tekening 3:

https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429354493.html

 

1457484949_Strook3foto.thumb.jpg.14d1dfe1a9fa667f6ab78a36badcaefa.jpg

Luc Morjaeu, Ashwin Visser, Kristof Berte, Lectrr (2x), Mario Boon, Waldo Van Gheluwe, Ivan Bulté, Luc Poets (Poetzarelli) en Marcel Rouffa

 

Tekening 4:

https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429356028.html

 

636750520_Strook4foto.thumb.jpg.9af89d27642c6da2b6a52719f68b41a8.jpg

Shirow Di Rosso, Jessica Raes, Kristof Berte, Charel Cambré, Bart Proost, Wouter Van Ghysegem, Veerle Colle en Lük Bey

 

Tekening 5:

https://www.2dehands.be/boeken-strips/stripboeken/overige-stripboeken/originele-tekening-14-8cmx42cm-stripauteurs-429356871.html

 

282368698_strook5foto.thumb.jpg.4ba59eff6c7b2751322f00f61241f5da.jpg

Pascal Schokaert, Joey Potargent, Willy Linthout, Stedho, Wilbert van der Steen, Nele Sys, Jan Bosschaert, Jimmy Hostens, Kristof Berte en Christian Verhaeghe

 

 

Uit respect voor de tekenaars werd een reserveprijs ingesteld. Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact 21u. Biedingen die na 21u00 binnenkomen worden niet meer aanvaard. Opgelet: verwerking bij tweedehands.be duurt een aantal minuten.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Niet abnormaal dat het de tweede week wat stilvalt. Volgende week nog wat reclame maken en de laatste week verwacht ik nog veel beweging.

 

Maar je doet me wel ergens aan denken. Ik had eigenlijk gedacht om de veiling te laten aflopen in de nacht van 30 juni op 1 juli. Maar mijn omschrijving (Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact middernacht) kan natuurlijk ook geïnterpreteerd worden als de nacht van 29 juni op 30 juni. Ik heb weinig of geen ervaring met veilingen. Heb ik dat verkeerd omschreven?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Kristof Berte zei:

Maar je doet me wel ergens aan denken. Ik had eigenlijk gedacht om de veiling te laten aflopen in de nacht van 30 juni op 1 juli. Maar mijn omschrijving (Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact middernacht) kan natuurlijk ook geïnterpreteerd worden als de nacht van 29 juni op 30 juni. Ik heb weinig of geen ervaring met veilingen. Heb ik dat verkeerd omschreven?

Je omschrijving is "Veiling loopt af op 30/06/2018 om exact middernacht. Biedingen die 00:00 binnenkomen worden niet meer aanvaard."

 

Ik vind dat als dat de bedoeling was, dat dan de omschrijving verkeerd is. 29 juni op 30 juni is mijns inziens 30 juni 00:00 en 30 juni op 1 juli is 30 juni 24:00. Door het 00:00 zinnetje lijkt het also het de nacht van 29 juni op 30 juni is. 

 

Houd het simpel en voorkom misverstanden en maak er gewoon 23:00 van. 

Link naar reactie

Die tijdsnotaties kunnen nogal verwarrend/verschillend zijn als je exact middernacht wil bedoelen:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tijdnotatie

 

Volgens mij gaan de meeste klokken bij ons van 23:59:59 over naar 00:00:00

 

Ik zou persoonlijk een voorbeeld nemen aan Catawiki, waarbij het gros van de veilingen afloopt vanaf 20.00h

Dat is geen toeval. Veel mensen zijn op dat moment al/nog  thuis en vaak nog wakker ook om op het laatste moment te bieden...

Link naar reactie
2 uren geleden, steelke zei:

Ik zou persoonlijk een voorbeeld nemen aan Catawiki, waarbij het gros van de veilingen afloopt vanaf 20.00h

Dat is geen toeval. Veel mensen zijn op dat moment al/nog  thuis en vaak nog wakker ook om op het laatste moment te bieden...

 

Hier kan ik het mee een zijn. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Kristof Berte zei:

Dat is een goed punt. Ik pas het nog aan. Als eindtijd ga ik wel 21u pakken, denk ik. Vóór die tijd geraak ik niet achter de computer, en ik wil het natuurlijk wel volgen :) 

Heel verstandig. Het is wat duidelijker en de meeste mensen zijn tussen 20:00 en 22:00 thuis en nog niet naar bed, dus 21:00 zit daar mooi middenin. 

Link naar reactie
1 uur terug, Chia zei:

k vind het niet zo een mooie als om op te hangen.

Dat mag, er is geen verplichting om te bieden, te kopen of op te hangen :)

 

Ik vind ze natuurlijk wel mooi, maar voor mij hangt er ook aan elke tekening een verhaal vast. Ikzelf zou ze alleszins stuk voor stuk kunnen ophangen, maar over smaak valt niet te twisten. In elk geval is het een vrij unieke samenwerking tussen verschillende Vlaamse en Nederlandse toppers, jonge talenten en ervaren amateurs en daarvoor alleen al waardevol. 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...