Ga naar inhoud

Urban van Luc Brunschwig en Roberto Ricci


Recommended Posts

Eindelijk toegekomen aan het lezen van Urban, door een tsunami aan boeken de afgelopen maanden, voor m'n gevoel. In 1 woord geweldig, een goed doordacht plot sterke tekeningen en inkleuring. Wow..!!! wel jammer dat Dark Dragon besloten heeft om de laatste twee delen niet meer in hardcover uit te geven, wat mij betreft is dit een serie die het verdient om wel dusdanig uitgegeven te worden. Tot nu toe nog geen verhaal van Brunschwig gelezen dat tegenviel.

Link naar reactie
4 uren geleden, Pearl Keys zei:

Wow..!!! wel jammer dat Dark Dragon besloten heeft om de laatste twee delen niet meer in hardcover uit te geven, wat mij betreft is dit een serie die het verdient om wel dusdanig uitgegeven te worden. 

Dark Dragon Books kreeg de reeks in HC niet verkocht en er waren er maar een paar honderd van gedrukt. Ze zijn zelfs voor een tientje gedumpt. 

Commercieel volkomen terechte beslissing, al is het jammer voor diegenen die deel 1 en 2 in HC gekocht hebben. 

Link naar reactie

Commerciëel gezien snap ik DDB helemaal, al waren er ook nog andere opties geweest. In het begin waren er namelijk twee versies, de hardcover EN softcover. Totale oplage was geen paar honderd denk ik. Maar ik ben blij dat het iig nog bestaat, deze serie. Wat ik minder goed begrijp is dat het zoveelste matige deel van een langlopende serie wel verkoopt en een pareltje zoals dit dus moeilijker... Ik steun ieder goed initiatief van een nieuwe strip dan ook eerder dan de zoveelste uitgemolken koe. Maar misschien ben ik wel wat avontuurlijker dan de gemiddelde striplezer. Mijn reactie is dan ook bedoeld als reclame voor deze serie. Hopelijk worden dan ook alle 6 de delen van de serie afgerond in het Nederlands en overtuig ik nog wat mensen die twijfelen over deze serie. 

Link naar reactie

Urban zal in vijf delen verteld worden, niet zes. Luc Brunschwig liet onlangs weten dat dat laatste album pas in 2019 zal verschijnen. Door zware familiale problemen kon hij de voorbije maanden niet verder schrijven. Dat is hij nu aan het goedmaken.

Link naar reactie
  • 8 months later...
5 uren geleden, Peter Motte zei:

Komt er nog een deel 5 van Urban? En wanneer? Mijn vier delen beginnen zich eenzaam te voelen.

(gelukkig zal dat niet gebeuren met de delen van Maankop, want die komen in een integrale!)

 

Ik zie wel wat tekeningen voorbij komen op Facebook van deel 5. Maar ik heb geen idee wanneer hij af is.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Ik plan deel 5 te kopen en daarna de hele zwiek te verkopen aan de prijs van 4 delen. Dus, wie interesse heeft en nog alle albums mist, krijgt hiermee misschien een tip. Ik was wat teleurgesteld in de 1e vier delen, maar ik wil wel het hele verhaal kennen, anders heb ik er helemaal geen lol aan gehad.

Het zijn alleen maar sc's, geen hc's.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik plan deel 5 te kopen en daarna de hele zwiek te verkopen aan de prijs van 4 delen. Dus, wie interesse heeft en nog alle albums mist, krijgt hiermee misschien een tip. Ik was wat teleurgesteld in de 1e vier delen, maar ik wil wel het hele verhaal kennen, anders heb ik er helemaal geen lol aan gehad.

Het zijn alleen maar sc's, geen hc's.

 

Wat stelt je teleur?

 

Ik heb net de eerste drie delen gelezen en vind het toch wel een uitstekend getekend en geschreven verhaal.

En waarschijnlijk bij een herlezing nog beter als je weet hoe alle stukken in elkaar passen.

Link naar reactie
42 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik plan deel 5 te kopen en daarna de hele zwiek te verkopen aan de prijs van 4 delen. Dus, wie interesse heeft en nog alle albums mist, krijgt hiermee misschien een tip. Ik was wat teleurgesteld in de 1e vier delen, maar ik wil wel het hele verhaal kennen, anders heb ik er helemaal geen lol aan gehad.

Het zijn alleen maar sc's, geen hc's.

Ik was van plan de volledige serie aan te schaffen vanwege dit topic, misschien dat ik dan nog eventjes wacht ;) 

Link naar reactie

Ik vermoed dat er ook nog veel meta zit achter de kostuums van bepaalde personages.

 

afbeelding.png.f3f3329314f50ce485e846685b5ce82a.png

In de flashback van het meisje met de reclametattoos zie je bijvoorbeeld dat zij en haar zussen elk als een ander Pixarpersonage verkleed zijn. Zijzelf als Jessie van Toy Story, de pop die haar familie verloor.

 

Link naar reactie
  • 9 months later...

Er werd een vertaler gebruikt voor de eerste drie delen, een andere voor het vierde deel, en nog een andere voor het vijfde deel.

Volgens mij is het vijfde deel het dichtst bij het origineel.

De zogenaamde "straattaal" wordt gebruikt door Buzz en zijn zus, en is volgens mij een poging om hun een plattelandstaal te laten spreken.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...