Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Pearl Keys

Urban van Luc Brunschwig en Roberto Ricci

Recommended Posts

Eindelijk toegekomen aan het lezen van Urban, door een tsunami aan boeken de afgelopen maanden, voor m'n gevoel. In 1 woord geweldig, een goed doordacht plot sterke tekeningen en inkleuring. Wow..!!! wel jammer dat Dark Dragon besloten heeft om de laatste twee delen niet meer in hardcover uit te geven, wat mij betreft is dit een serie die het verdient om wel dusdanig uitgegeven te worden. Tot nu toe nog geen verhaal van Brunschwig gelezen dat tegenviel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zeker heel goed.

Ik hoop nog op een hernieuwde uitgave van De Geest van Warren. Dat was ook heel goed maar helaas niet geheel vertaald geraakt. Ik hoop dat DDB meeleest en dit oppikt. 😉😉😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Pearl Keys zei:

Wow..!!! wel jammer dat Dark Dragon besloten heeft om de laatste twee delen niet meer in hardcover uit te geven, wat mij betreft is dit een serie die het verdient om wel dusdanig uitgegeven te worden. 

Dark Dragon Books kreeg de reeks in HC niet verkocht en er waren er maar een paar honderd van gedrukt. Ze zijn zelfs voor een tientje gedumpt. 

Commercieel volkomen terechte beslissing, al is het jammer voor diegenen die deel 1 en 2 in HC gekocht hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Commerciëel gezien snap ik DDB helemaal, al waren er ook nog andere opties geweest. In het begin waren er namelijk twee versies, de hardcover EN softcover. Totale oplage was geen paar honderd denk ik. Maar ik ben blij dat het iig nog bestaat, deze serie. Wat ik minder goed begrijp is dat het zoveelste matige deel van een langlopende serie wel verkoopt en een pareltje zoals dit dus moeilijker... Ik steun ieder goed initiatief van een nieuwe strip dan ook eerder dan de zoveelste uitgemolken koe. Maar misschien ben ik wel wat avontuurlijker dan de gemiddelde striplezer. Mijn reactie is dan ook bedoeld als reclame voor deze serie. Hopelijk worden dan ook alle 6 de delen van de serie afgerond in het Nederlands en overtuig ik nog wat mensen die twijfelen over deze serie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Urban zal in vijf delen verteld worden, niet zes. Luc Brunschwig liet onlangs weten dat dat laatste album pas in 2019 zal verschijnen. Door zware familiale problemen kon hij de voorbije maanden niet verder schrijven. Dat is hij nu aan het goedmaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh, omdat initiëel de serie 6 delen zou gaan beslaan, gezien de nummering: 1/6 en 2/6. Vanaf deel 3 hebben ze het /6 weggelaten bij DDB.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Komt er nog een deel 5 van Urban? En wanneer? Mijn vier delen beginnen zich eenzaam te voelen.

(gelukkig zal dat niet gebeuren met de delen van Maankop, want die komen in een integrale!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Peter Motte zei:

Komt er nog een deel 5 van Urban? En wanneer? Mijn vier delen beginnen zich eenzaam te voelen.

(gelukkig zal dat niet gebeuren met de delen van Maankop, want die komen in een integrale!)

Ik zie wel wat tekeningen voorbij komen op Facebook van deel 5. Maar ik heb geen idee wanneer hij af is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel 1 & 2 Juni 2013

Deel 3 is van April 2015

Deel 4 is van Maart 2018

Het is dus geen reeks waarvan er 2 per jaar veschijnen.

Gewoon geduld hebben komt goed

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...