Ga naar inhoud

Raadselarij


Skinny

Recommended Posts

Wat weten we nu eigenlijk al:

- De vrouw wil haar man verrassen door stiletto's te kopen;

- Thuis gekomen heeft ze deze nog niet aan;

- De man is niet opgezet met de verrassing;

- Er gebeurt diezelfde avond nog een ongeval waardoor de vrouw sterft;

- Dit alles schijnt iets te maken te hebben met het beroep van de man, die ook werkgever is van zijn vrouw.

 

Mijn vragen dan, heeft het ongeval iets te maken met:

- het beroep van de man, vermoedelijk wel afgaand op de nadruk die hier op ligt?

- het feit dat de vrouw haar schoenen nog niet aan had?

- het feit dat de man niet opgezet was met de verrassing?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Het tweede punt vraagt wel nog verduidelijking merk ik nu: had ze gewoon haar nieuwe schoenen nog niet aan (maar wel nog haar oude of iets anders ???), of echt geen schoenen? Dat kan belangrijk zijn om het ongeval te kunnen linken aan het - nog ongekende - beroep van de man... en de vrouw.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

 

 

 

Ja (tenminste, niet dat hij had gezegd dat ze stiletto's moest kopen, als je dat bedoelde)

 

Nee dat bedoelde ik niet.

 

OK gokje zal wel niet maar toch proberen.

De man is politieagent en toen de vrouw hem mededeelde dat ze stiletto's had gekocht en die tevoorschijn wilde halen trok hij zijn pistool en gebood haar haar handen omhoog te doen. Toen ze dat niet deed schott hij haar neer.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

A cigar! A cigar for striphooligan.

De vrouw was dus de assistente van haar man, een messenwerper. Wanneer ze haar nieuwe stiletto's aandeed voor de show die avond, had haar man geen weet van de extra hoogte en gooide recht in z'n wijfie.

 

:huh: Ik was er zo van overtuigd dat het een woordgrap was met de stiletto's dat ik helemaal vergeten was na te denken over de schoenen zelf. Knap raadsel. Dat zeker.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ook 7 zeker, want stijgt die boot niet gewoon mee?

 

edit: lees nu bovenstaande pas, maar met jullie enorme hoeveelheid aan posts overdag blijft het onmogelijk dat allemaal nog te lezen, dus beperk ik me tot het meest recente. ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik zal stiltes raadsel posten:

 

Je leeft in de 14e eeuw en wil'n kan water verplaatsen met behulp van een ronde stok en een plank waarop je de kan water zet.

Als je weet dat de stok een doorsnede van 30 cm heeft, hoeveel zal de waterkan dan verplaatst zijn na één volledige omwenteling van de stok?

 

Als je mijn vorige post heel strikt interpreteert, betekent dit dat Stuvio er eigenlijk nog een puntje bij moet krijgen. Hij loste mijn raadsel op door er meteen zelf eentje te posten. Geweldig toch, :)

 

Het nieuwe raadsel is me een raadsel, want voor zover relevant, wat bedoel je met doorsnede (straal, diameter, ?)?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik zal stiltes raadsel posten:

 

Je leeft in de 14e eeuw en wil'n kan water verplaatsen met behulp van een ronde stok en een plank waarop je de kan water zet.

Als je weet dat de stok een doorsnede van 30 cm heeft, hoeveel zal de waterkan dan verplaatst zijn na één volledige omwenteling van de stok?

 

straal 15cm x 3,14 = 47,1cm?

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...