Ga naar inhoud

Robbedoes weekblad


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 4/7/2018 om 18:25, Krimson zei:

Staan toch echt knappe dingen in 

Ik heb/had hier veel liggen waar 'echt knappe dingen' in staan. Zo had ik jarenlang weekbladen Kuifje en Robbedoes bewaard, maar uiteindelijk zit daar meer rommel in dan 'echt knappe dingen'. En dat neemt allemaal veel te veel plaats, en dus zat dus niets anders op dat de mooie zaken eruit te scheuren, en de rommel op straat te zetten. Dat gebeurt trouwens ook met (vooral tweedehands aangekochte) albums waarin slechts enkel prenten mij kunnen bekoren...  

 

Link naar reactie
2 hours ago, Olav said:

Ik heb/had hier veel liggen waar 'echt knappe dingen' in staan. Zo had ik jarenlang weekbladen Kuifje en Robbedoes bewaard, maar uiteindelijk zit daar meer rommel in dan 'echt knappe dingen'. En dat neemt allemaal veel te veel plaats, en dus zat dus niets anders op dat de mooie zaken eruit te scheuren, en de rommel op straat te zetten. Dat gebeurt trouwens ook met (vooral tweedehands aangekochte) albums waarin slechts enkel prenten mij kunnen bekoren...  

 

Je houdt dan knipselmappen bij met losse illustraties?

Link naar reactie
Op 16/7/2018 om 16:03, pudifar zei:

Je houdt dan knipselmappen bij met losse illustraties?

Inderdaad. Ik zal ze uiteraard nooit beschadigen door er er twee gaatjes in te drukken om in ringmappen te bewaren. De mooiste bewaar ik wel in plastic hoesjes in ringmap. Zo'n plastic laagje erbovenop maakt vele kleuren ook levendiger.

Link naar reactie
23 uren geleden, Bonte zei:

 uitknippen wat niet bestond in album

Ik heb ook een paar volledige verhalen bewaard die ook in album zijn uitgegeven. Om de volgende reden. Het Kuifje weekblad kreeg begin jaren 70 een meer glanzende satijn afwerking waardoor de kleuren veel levendiger werden. Voor sommige reeksen vind ik die veel mooier dan de matte kleuren van de albums. Voor reeksen zoals Bernard Prince en Comanche bijvoorbeeld beperkt het verschil zich tot enkel pagina's, maar voor 'Go West' van Derib schitterde het hele verhaal veel mooier in het weekblad dan albumuitgave.

Bovendien werd voor de albumuitgave de inkleuring soms aangepast, niet altijd een verbetering volgens mijn bescheiden mening.

Link naar reactie

In de jaren tachtig haalden ik ook wel mijn favoriete strips uit Robbedoes en andere weekblad. Die gingen dan in een map of bij vervolgverhalen niette ik de pagina's aan elkaar met een weekbladcover vooraan en dan had ik een 'stripboekje'. Sommige daarvan heb ik nog. Later vanaf de jaren negentig heb ik al mijn Robbedoezen en Spirou-weekbladen zo veel mogelijk heel gelaten, met uitzondering van posters en mini-boekjes die ik er wel uit haal en wat die laatste betreft in elkaar zet en bewaar in de daarvoor bedoelde doosjes.

Link naar reactie
Op 16/7/2018 om 17:06, Konincks zei:

 

Nu heb ik heel veel pagina's beschikbaar van verhalen die wel in album zijn verschenen.Bijvoorbeeld van Buck Danny uit de jaren pakweg 1959 t/m 1969.

 

 

Staan in Robbedoes nr. 1246 uit 1962 trouwens de laatste 3 pagina's van Buck Danny - Vliegende Tijgers tegen Piraten? 

Als ik mij goed herinner stonden ook voorpublicaties van Jerry Sping en Lucky Luke in dit exemplaar.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...