Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
esteban²

Stripspeciaalzaak.be

Recommended Posts

Zojuist, esteban² zei:

Ik kan het Stripspeciaalzaak-topic niet vinden?¬†ūü§Ē

Da's afgesloten na het vertrek van Kontiki.

Deel dit bericht

Link naar bericht
38 minuten geleden, Tom B zei:

Da's afgesloten na het vertrek van Kontiki.

Kontiki vertrokken??  Dat is spijtig en een verarming van de reep, ik volgde het stripspeciaalzaak topic ook graag.

Een mens volgt dan al eens een paar dagen niet goed op...

Durf ik vragen wat er gebeurd is?

Ja hoor : wat is er gebeurd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, lordofindifference zei:

Kontiki vertrokken??  Dat is spijtig en een verarming van de reep, ik volgde het stripspeciaalzaak topic ook graag.

Kontiki liet in zijn stripspeciaalzaak topic zijn nieuwe logo zien en vertelde op Facebook te zijn begonnen. Daar kreeg hij kritiek (op zowel logo als het volgens sommigen (inclusief ikzelf) rijkelijk late begin op Facebook) en daarna volgde er een zeer lang bericht van Kontiki waarin hij aangaf het plezier niet meer te vinden in het posten van berichten hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, lordofindifference zei:

zie onderstaand bericht:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit was Kontiki zijn bericht:

Altijd weer die aannames en de toon is hier weer gezet. Weet je wat, dit was mijn laatste bericht op dit forum. Alle leuke interacties doorheen de jaren ten spijt, de omgang met tientallen mensen die ik ook in realiteit ken en waardeer, die weten hoe en wat ze moeten relativeren, mijn dankbaarheid voor iemand als Peter Bonte om dit forum met zijn eigen centen draaiende te houden en de promotiekansen die dat voor mij/ons bood, de waardering die beide richtingen uit ging bij forumers die ik ook buiten het forum leerde kennen, de vriendschappen die het me zelfs opleverde en nog zoveel moois meer sinds de ik weet niet meer hoeveel jaar ik hier aanwezig was, is mijn relatie met het forum vooral de jongste tijd er een van buitenproportionele ergernis en achterdocht geworden. Ik kan niet meer omgaan met het soort volgehouden negativiteit, eindeloos geklaag en gezeur en hardnekkig terugkerende opmerkingen van een - toegegeven - minderheid waar ik anders - als vrolijk dansend konijn - zelden mee te maken heb. Ik moet misschien beter tegen kritiek kunnen, zelfs al heeft het niet eens met mij/ons te maken, maar het punt is dat ik juist helemaal niets moet, en ik heb ook toelaatbare normen en grenzen om al dat gedoe zomaar te moeten aanvaarden. Ik beperk me voortaan tot het lurken en ons privéforum van de medewerkers (hiervoor ook bedankt, Peter!), want er valt hier nog best nieuws te rapen.

Voor updates van de site zijn er de gekende wegen. Je zal nu weliswaar zelf het initiatief moeten nemen of de moeite moeten doen om erheen te surfen. Ik richt al mijn energie, inspanningen, tijd, moeite, optimistische en nieuwsgierige blik voortaan liever op de site.

Lezers, volgers, likers, bedankt voor alles. Het avontuur is natuurlijk nog lang niet voorbij, maar het moet wel motiverend blijven. Met je stripgerelateerde vragen kan je desgewenst ook nog terecht via ons mailadres, sociale media en privéberichten. We antwoorden telkens vrij snel zolang we het antwoord kennen (en niet uitgaan van veronderstellingen).

Het cliché wil dat iemand met veel bombarie een afscheid aankondigt en de drama queen uithangt eigenlijk gewoon blijft, maar hier is het toch echt voorbij voor me als actieve reageerder. Moderators, gelieve een slotje op deze thread te zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt Paul_NL voor deze info.  Dit voorkomt zeker ongefundeerd gespeculeer :)

Spijtig voor de reep, maar gelukkig zit het hier nog vol met andere interessante posters en topics. 

Andiamo!  ( alvast mijn Italderiaans oefenen voor op reis ;)  )

Ciao!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, lordofindifference zei:

Spijtig voor de reep, maar gelukkig zit het hier nog vol met andere interessante posters en topics. 

Andiamo!¬† ( alvast mijn Italderiaans oefenen voor op reis ;)¬† )ÔĽŅ

Er is er maar eentje op de Reep die onmisbaar is en dat is Peter Bonte, die de rekeningen betaalt waar de site op draait. Bedankt Peter! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, Tweetie zei:

Er is er maar eentje op de Reep die onmisbaar is en dat is Peter Bonte, die de rekeningen betaalt waar de site op draait. Bedankt Peter! 

Inderdaad !¬†‚̧ԳŹ‚̧ԳŹ

Laten we eventueel interessante nieuwtjes, previews, wedstrijden of recensies van De Stripspeciaalzaak in deze topic delen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoofding-nieuwsbrief.jpg

Nr. 680 | 4 augustus 2018 | Updates van 29 juli tot 4 augustus 2018

Nieuwsbrief niet leesbaar? Klik hier!

‚ÄĒ WEDSTRIJD ‚ÄĒ

Wedstrijd Robbedoes-luxe

‚ÄĒ PREVIEWS ‚ÄĒ

Streamliner 3 Pipo 7 Aéropostale 2 Atalante 10 Hauteville House 14
Merlijn - De Profeet 5

Stripinvasie
Tussen 29 juli en 4 augustus verschenen 36 nieuwe albums bij Arboris, Ballon Comics, Casterman, Dargaud, Dupuis, Glénat, Le Lombard, Lucky Comics, Silvester, Uitgeverij Favoriet, Usborne Publishing. KLIK VERDER

StripFacts
FacebookStripspeciaalzaak.be eindelijk op Facebook
KLIK VERDER
ThorgalThorgal 36 en Kriss van Valnor 8 komen eraan
KLIK VERDER
Het AmusementBrecht Evens wenst je Het Amusement
KLIK VERDER
Kroepie & Boelie Boemboem13 kortverhalen in Tom Boudens Kroepie & Boelie Boemboem
KLIK VERDER
Hoempa PaHoempa Pa integraal
KLIK VERDER
JeremiahJeremiah en Kurdy verliezen hun motors in Jeremiah 36
KLIK VERDER
KronkelsDick Matena verstript Simon Carmiggelts cursiefjes
KLIK VERDER
Zwarte ZoryaSlot van Zwarte Zorya komt eraan
KLIK VERDER
PeyoBiografie in beelden van Peyo bij Daniel Maghen
KLIK VERDER

Toppers
RobbedoesAls hommage aan de tachtigjarige geschiedenis van het Belgische stripweekblad Robbedoes stellen we de komende maanden tachtig reeksen uit Robbedoes/Spirou aan je voor. Deze week: Tom Carbon, Soda, Cédric, De Kleine Robbe en Jimmy van Doren. KLIK VERDER

Besprekingen
Alleen 11
The Beatles Story
Conan 1
Er Wonen Nog Mensen
Jan van der Voo Collectie 13
Wannsee
Batman - The Dark Prince Charming 2
Jommeke 291
Zetari integraal
Meer recente besprekingen? KLIK VERDER
Of bezoek ons archief voor meer dan 4.900 besprekingen. KLIK VERDER

Te Verschijnen
Microbe
Stripgilde
Microbe stelt de twee te verschijnen trilogie√ęn De Slag en Berezina voor in een flyer, te downloaden als pdf. De Stripgilde stelt nieuwe en oude titels voor in een overzichtscatalogus.¬† Nieuwe titels bij De Arbeiderspers en Syndikaat. KLIK VERDER

Striplijst 2018
Tot eind juli verschenen 815 uitgaven waarvan 132 herdrukken, 43 heruitgaven, 68 integrales of (pocket)bundelingen en 16 verzamelboxen, -banden, -sleeves of -wikkels bij 74 verschillende uitgeverijen en partners. KLIK VERDER

Verkooptop 10
De Kiekeboes 151Dragon Ball Super 4Tussen 23 en 29 juli stonden De Kiekeboes 151 (VL) en Dragon Ball Super 4 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top-10 en bijkomende posities in de top-100 (VL) of top-200 (FR): KLIK VERDER

De Commentator
RobbedoesPierre Alary over Conan 1
KLIK VERDER

Weetje v/d Week
Zingen met JommekeZingen met Jommeke
KLIK VERDER

De Stripspeciaalzaak is de Vlaamse overkoepelende onlineorganisatie van tal van stripspeciaalzaken in Vlaanderen en Nederland. Klik hier voor de lijst met alle deelnemende winkels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
36 minuten geleden, Tweetie zei:

De onmisbare Koen en Yncke niet vergeten! :)

Catawiki is ook een mooie hulp op financieel gebied, elk z'n pluim.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Logisch. Kontiki zocht een plaats waar er niet geklaagd wordt, waar er geen trollen zijn,  waar er geen kritiek geleverd wordt.

dus is hij naar de sociale media gegaan :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Logisch. Kontiki zocht een plaats waar er niet geklaagd wordt, waar er geen trollen zijn,  waar er geen kritiek geleverd wordt.

ūüėĀ

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Ambreville zei:

Ja, het klinkt contraproductief maar op een forum heb je niets zelf in handen en krijgt elke post gelijke belangrijkheid, wat niet zo is op andere sociale media.

Deel dit bericht

Link naar bericht
52 minuten geleden, Bonte zei:

Ja, het klinkt contraproductief maar op een forum heb je niets zelf in handen en krijgt elke post gelijke belangrijkheid, wat niet zo is op andere sociale media.

Het nadeel daar is dat negativiteit door middel van likes omhoog kan komen. Voordeel is dan weer dat je altijd zelf comments kan verwijderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Bonte zei:

En er zijn ook mensen zoals ik die principieel niks met facebook, instagram en consoorten willen te maken hebben. maar er is nog altijd de website, dus...

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Zwendel zei:

En er zijn ook mensen zoals ik die principieel niks met facebook, instagram en consoorten willen te maken hebben. maar er is nog altijd de website, dus...

Ik heb er niks mee en doe er ook niks mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Ambreville zei:

Woeha! :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik wou ook even reageren op dit topic.

Dé bron van stripinformatie is voor mij al jaren de site "Stripspeciaalzaak.be" en op het stripforum "De getekende reep" kom ik ook vrijwel dagelijks eens piepen (en af en toe iets posten).

Het werk dat Kontiki en zijn medewerkers verzetten voor de site mag niet onderschat worden, zeker als je weet dat dit allemaal gebeurt naast de hoofdjob.  Een opstart op Facebook en de aangekondigde vernieuwde website in september vragen ongetwijfeld ook nog extra werk.

Door de gedrevenheid van Kontiki om ook dit forum te volgen en er zeer actief te posten (zowel eigen nieuwtjes als reacties op posts van anderen) stelde ik me dikwijls de vraag: "Waar haalt hij de tijd om dat allemaal te doen?".

De manier waarop de forummers hier met elkaar omgaan heb ik altijd gewaardeerd.  Er is respect voor ieders mening en de posts zijn over het algemeen vriendelijk en beleefd.  Af en toe is er wel eens een hoog oplopende discussie die ontaardt in een brandje maar dan rukken de moderators en enkele relativerende medeforummers uit met de brandweerwagen.

De laatste maanden had Kontiki al enige keren laten blijken dat hij niet zo gelukkig was met veronderstellingen, geklaag, gezeur en negativiteit van enkele forummers.  Hij deed steeds de moeite om gefundeerd op dit alles te reageren maar op den duur kon hij de energie daarvoor niet meer blijven opbrengen met de drastische beslissing om hier te vertrekken als gevolg.

Zoals enkele medeforummers hierboven zit ik ook niet op Facebook, maar ik kijk des te meer uit naar de vernieuwe website van de SSZ in september.

@ Kontiki (die hier niet meer post, maar wel nog leest) - Bedankt voor al het werk op de SSZ én voor al jouw meer dan gewaardeerde bijdragen op dit forum hier.

@ Peter Bonte - Bedankt voor het forum.  'k Vind het hier altijd "vreed geestig".

@ iedereen-die-hier-nog-is - Bedankt voor de posts en laat er ons het beste van (blijven) maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat gespeculeer over de waarschijnlijkheid waarbij eerste druk afficionado's en hardcore-hardcoververzamelaars die hardcovers systematisch zouden opgekocht hebben, al of niet in samenwerking met de uitgeverij ( beperkte en opzettelijk te kleine oplage ), sinistere stripwinkels en Catawiki, om zo de prijs op te drijven - zoals Duke van Hermann - heeft er ook wel wat ingehakt bij Kontiki.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 hours ago, Theodoor said:

Dé bron van stripinformatie is voor mij al jaren de site "Stripspeciaalzaak.be" en op het stripforum "De getekende reep" kom ik ook vrijwel dagelijks eens piepen (en af en toe iets posten).

Het werk dat Kontiki en zijn medewerkers verzetten voor de site mag niet onderschat worden, zeker als je weet dat dit allemaal gebeurt naast de hoofdjob.  Een opstart op Facebook en de aangekondigde vernieuwde website in september vragen ongetwijfeld ook nog extra werk.

Door de gedrevenheid van Kontiki om ook dit forum te volgen en er zeer actief te posten (zowel eigen nieuwtjes als reacties op posts van anderen) stelde ik me dikwijls de vraag: "Waar haalt hij de tijd om dat allemaal te doen?".

De manier waarop de forummers hier met elkaar omgaan heb ik altijd gewaardeerd.  Er is respect voor ieders mening en de posts zijn over het algemeen vriendelijk en beleefd.  Af en toe is er wel eens een hoog oplopende discussie die ontaardt in een brandje maar dan rukken de moderators en enkele relativerende medeforummers uit met de brandweerwagen.

De laatste maanden had Kontiki al enige keren laten blijken dat hij niet zo gelukkig was met veronderstellingen, geklaag, gezeur en negativiteit van enkele forummers.  Hij deed steeds de moeite om gefundeerd op dit alles te reageren maar op den duur kon hij de energie daarvoor niet meer blijven opbrengen met de drastische beslissing om hier te vertrekken als gevolg.

Zoals enkele medeforummers hierboven zit ik ook niet op Facebook, maar ik kijk des te meer uit naar de vernieuwe website van de SSZ in september.

@ Kontiki (die hier niet meer post, maar wel nog leest) - Bedankt voor al het werk op de SSZ én voor al jouw meer dan gewaardeerde bijdragen op dit forum hier.

@ Peter Bonte - Bedankt voor het forum.  'k Vind het hier altijd "vreed geestig".

@ iedereen-die-hier-nog-is - Bedankt voor de posts en laat er ons het beste van (blijven) maken.

+1

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Theodoor zei:

+2

Geweldig werk en jammer dat al het gezever (goed Vlaams) of gezeik (Nederlands) je zoveel negatieve energie heeft gekost Kontiki! Voor mij zijn je site en deze site de bronnen als het gaat om stripnieuws! Dus DANK!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...