Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

14 minuten geleden, Koen zei:

En 'Zie Mij' vind ik dan weer goed.... ;)

Er blijft natuurlijk een segment stripverzamelaars die enkel het vertrouwde oudere spul blijft lezen, zelfs al is het ondertussen niet zo goed meer of heeft het doelpubliek geen haargroei in de schaamstreek.

Ik vond dat jammer genoeg echt de grootste ontgoocheling van afgelopen jaar. Een zus vond ik zo sterk en 'zie mij' begon ook heel veelbelovend om dan vanaf het midden volledig stil te vallen. Jammer jammer ...

Link naar reactie
47 minuten geleden, blacktiger zei:

Maar worden deze strips ook daadwerkelijk gelezen? Ik ken verschillende verzamelaars die hun strips na aankoop gewoon in een plastiek hoesje stoppen en dat is het dan. Als je dan je top tien opstelt gewoon omdat je het album mooi vind staan in je kast dan stel ik mij hierbij toch vragen. 

 

Alsof een strip met een slecht uitgelijnde (of omgedraaide!) rugtitel wel in de top 10 terecht mag komen...

 

Ieder z'n meug. Als de Volkskrant of NRC met een jaarlijkse strip top 10 komt waar uitsluitend graphic novels in staan die je eigenlijk alleen bij de betere boekhandel kunt krijgen vraagt ook iedereen zich af waar dat vandaan komt. Een strip als de blauwbloezen is nog steeds populair en dat zal best wat stemmen opleveren, het publiek van de stripspeciaalzaak.be is veel breder dan dat van de reep. Ik zou wel eens willen weten hoevel stemmen (punten) je eigenlijk nodig hebt om in deze top 10 te komen. Als je dat naast de verkoopcijfers legt zou het best nog eens mee kunnen vallen.

 

Sallie stond niet in mijn top 10 maar het was best een aardig verhaaltje. Gewoon een los feitje uit de Amerikaanse burgeroorlog uitgewerkt in stripvorm. Het tekenwerk was wat je ervan kan verwachten.

Link naar reactie
15 uren geleden, bammar zei:

Daar loopt het dus fout op dit forum. Steeds een negatieve, subjectieve ondertoon bij vele reacties. Waarom mag iemand 'Zie mij', Sallie of Thorgal niet in zijn top 10 zetten?????

 

Mensen die Sallie in hun top tien zetten hebben evenveel recht om hier enkele zinnen neer te pennen over die strip als alle anderen. (Ik schreef bijna dat het hun plicht is.) Ik snap niet dat u zich persoonlijk aangevallen voelt als iemand anders een strip niet graag leest waar u wel van houdt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Helaas voor de liefhebbers van de graphic novel, tot op heden geniet ik nog steeds meer van de populaire strip. De verhaallijnen komen meestal minder geforceerd over. wat niet wil zeggen dat ik iedere populaire strip het van het vind. Ik koop uiteraard ook graphic novels aan, maar daar waar ik de populaire strip bijna klakkeloos meeneem kijk ik de novels toch altijd even in om zoveel mogelijk missers te voorkomen. Er zit nu eenmaal veel kaf onder het koren. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening en gelukkig maar heeft iedereen een andere visie op strips en aanverwanten. 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Waldorf zei:

Mensen die Sallie in hun top tien zetten hebben evenveel recht om hier enkele zinnen neer te pennen over die strip als alle anderen. (Ik schreef bijna dat het hun plicht is.) Ik snap niet dat u zich persoonlijk aangevallen voelt als iemand anders een strip niet graag leest waar u wel van houdt.

Ik heb deze 3 strips helemaal niet in mijn top 10 staan en voel mij dus zeker niet persoonlijk aangevallen. Ik reageerde enkel op deze quote 'welke andere slechtere strips je dan wel niet gelezen moet hebben.' Ik voelde mee met de mensen die 'Zie mij' 'Thorgal' en Sallie in hun top 10 hadden gezet. Deze mensen zullen niet snel meer (durven) reageren op dit forum, waar nu al zo weinig nieuws te rapen valt.  

Link naar reactie
16 uren geleden, Koen zei:

In die zin vind ik de top van De Stripspeciaalzaak ideaal : commerciëler werk naast meer artistieke hoogvliegers.  Ik kan me meestal wel vinden in hun top10.

 

Da's inderdaad één van de sterktes van die Top 10. Er staan zaken in die persoonlijk pure gedrochten vind (**kuch** Thorgal **kuch**), maar mijn mening doet er niet veel toe in zo'n top. Dat er net zo'n brede groep liefhebbers reageren op die oproep, zorgt ervoor dat die mix er komt die je in vele toplijstjes in kranten en andere professionele media mist. Daar is de top de mening van één journalist.

Link naar reactie
4 uren geleden, bammar zei:

Ik heb deze 3 strips helemaal niet in mijn top 10 staan en voel mij dus zeker niet persoonlijk aangevallen. Ik reageerde enkel op deze quote 'welke andere slechtere strips je dan wel niet gelezen moet hebben.' Ik voelde mee met de mensen die 'Zie mij' 'Thorgal' en Sallie in hun top 10 hadden gezet. Deze mensen zullen niet snel meer (durven) reageren op dit forum, waar nu al zo weinig nieuws te rapen valt.  

Maak je maar niet ongerust hoor Bammar 😊. Ik heb  geen Graphic Novels in mijn top 10 staan maar wel Thorgal, XIII en Largo Winch.. 

En gelukkig durf ik nog steeds te reageren op dit forum.

Het leuke van dit forum is de diversiteit en niet de uniformiteit...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
22 uren geleden, Waldorf zei:

De top 40 van 2018 wordt vanaf nu uitgezonden.

 

Van 40 tot 31:

 

31-40.jpg

 

 

Van 30 tot 21:

 

21-30.jpg

 

Lulu, Nooit, Amorostasia, Navelstrenge, de grote boze vos, Satania, totem, Cleysters, Irons, Mooie Zomers,... al heel veel moois is de revue gepasseerd. Ik hoop nu echt dat Aimé De Jongh of Types' Andy in de top-10 staan. Zolang die saai vertelde Blake en Mortimer maar uit die top-10 valt! Dat zou pas erg zijn.   

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Kool Thing said:

Lulu, Nooit, Amorostasia, Navelstrenge, de grote boze vos, Satania, totem, Cleysters, Irons, Mooie Zomers,... al heel veel moois is de revue gepasseerd. Ik hoop nu echt dat Aimé De Jongh of Types' Andy in de top-10 staan. Zolang die saai vertelde Blake en Mortimer maar uit die top-10 valt! Dat zou pas erg zijn.   

²! Maar hij was wel knap getekend.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kool Thing zei:

Lulu, Nooit, Amorostasia, Navelstrenge, de grote boze vos, Satania, totem, Cleysters, Irons, Mooie Zomers,... al heel veel moois is de revue gepasseerd. Ik hoop nu echt dat Aimé De Jongh of Types' Andy in de top-10 staan. Zolang die saai vertelde Blake en Mortimer maar uit die top-10 valt! Dat zou pas erg zijn.   

In dit geval hoop en verwacht ik B&M in ieder geval in de Top-10.

Als Nederlander mag je af en toe best wel eens trots zijn op wat je landgenoten presteren. 

Link naar reactie

D

18 uren geleden, Kool Thing zei:

Lulu, Nooit, Amorostasia, Navelstrenge, de grote boze vos, Satania, totem, Cleysters, Irons, Mooie Zomers,... al heel veel moois is de revue gepasseerd. Ik hoop nu echt dat Aimé De Jongh of Types' Andy in de top-10 staan. Zolang die saai vertelde Blake en Mortimer maar uit die top-10 valt! Dat zou pas erg zijn.   

Damn, Andy op 11, dus geen top 10 voor dit album 😉

 

 

Link naar reactie

Absoluut geen zwak jaar. Aan Andy vond ik niet veel. Maar blij te zien dat Het Amusement toch vrij hoog staat, erg toegankelijk is dat niet voor de massa.

 

Tenzij ik mij vergis hebben we Gung Ho 3 nog niet gezien. En het tweeluik over die jongeman met down syndroom ... De titel schiet mij niet te binnen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 9/4/2019 om 14:55, Kool Thing zei:

Zolang die saai vertelde Blake en Mortimer maar uit die top-10 valt! Dat zou pas erg zijn.   

Proficiat aan Peter van Dongen en Teun Berserik als ook Yves Sente met hun eerste plaats! 

 

@KT, kennelijk wijkt jouw smaak erg af van de gemiddelde striplezer 😃.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tweetie zei:

@KT, kennelijk wijkt jouw smaak erg af van de gemiddelde striplezer 😃.

Vertel mij wat ! Ik zou de slechtste uitgever ter wereld zijn 🙂  B&M vond ik prima getekend - daarom heb ik ook de strip gekocht - maar het verhaal was niet het meest geïnspireerde van 2018. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik heb zo van die dagen dat ik denk "ha, dat ziet er een toffe preview uit: moet ik eerstdaags bekijken".

Na twee weken valt me dat dan weer in, wil ik de preview opzoeken... en heeft die in het lijstje op de website alweer plaats moeten maken voor recentere previews.

Is er een manier om oudere previews te checken? Ik kan me best voorstellen dat die niet meer op de server staan - maar wie weet?

Link naar reactie

Ik ben blij dat die 2 series in het Nederlands vertaald worden en ook mensen die geen comics lezen ze leren kennen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
9 uren geleden, De Hollander zei:

Want?

Southern Basterds speelt zich af in Alabama, waar de inwoners een kleurrijke variant van het Engels praten. En dat laat zich niet goed vertalen. Kill or be killed zal daar dan weer niet onder lijden. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
12 uren geleden, Martin zei:

Benieuwd of ze het de volledige rit uithouden.

Kill or be killed wordt volledig uitgegeven: Wie de complete reeks ineens koopt, krijgt er een verzamelbox bij. De tien delen en de verzamelbox kosten samen 80 euro. Daarna volgt een lanceringspakket van de eerste twee delen met gratis deel 3 waarop deel 4 ook nog beschikbaar is. Vanaf dan zal de rest van de reeks per twee softcoverdelen in de winkels komen te liggen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...