Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
esteban²

Stripspeciaalzaak.be

Recommended Posts

+3

Ontzettend jammer dat hij de stekker heeft getrokken uit zijn aanwezigheid op de Reep. Ik vond zijn bijdragen altijd zeer verhelderend en feitelijk. Jammer dat dat deze het onderspit hebben gedolven van de vaak twijfelachtige reacties die dit opriep.

De redelijkheid verdwijnt vaak het eerst.

Deel dit bericht

Link naar bericht

bummer

pfffft

het kerkhof ligt weliswaar vol met onmisbaren, maar dit zal toch een gigantisch gemis zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht

En ik had ook graag de Kontiki van enkele maanden terug: minder gefrustreerd, minder cynisch.

Paul_NL of Tweetie moesten nog maar iets posten, of hij zat op zijn paard. Dat was jammer en vooral flauw. Ik weet niet of facebook een veiliger omgeving zal vormen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Meestal verlaten kinderen het ouderlijk huis, soms verlaat een vader zijn kinderen, vraag is dan

wie mist elkaar het meest ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Hamirubi zei:

En ik had ook graag de Kontiki van enkele maanden terug: minder gefrustreerd, minder cynisch.

Paul_NL of Tweetie moesten nog maar iets posten, of hij zat op zijn paard. Dat was jammer en vooral flauw. Ik weet niet of facebook een veiliger omgeving zal vormen.

Ik ben mij bewust van het feit dat mijn berichten een reactie kunnen uitlokken.

Overigens niet in de laatste plaats omdat ik denk dat discussie goed is en uitnodigt tot nieuwe inzichten.

"Klagen om het klagen" zoals wij hier in Holland zeggen dat vind ik geen kunst.

Ik had bij Kontiki vooral het gevoel dat hij steeds meer moeite had om objectief te redeneren over uiteenlopende onderwerpen.

Maar de beste man kan zich hier niet meer verdedigen dus hoe minder daarover gezegd hoe beter.

Even los van "de man" Kontiki vind ik het wel tekenend voor de sector an sich dat een dergelijk grote site pas later met social media in de weer gaat.

De discussie die ik had gehoopt daarover te hebben gaat mij meer om het feit dat onze geliefde strip en de wereld daaromheen dermate ouderwets is in vele opzichten (naar mijn bescheiden mening dan).

De strip, en het landschap daaromheen met name, moet mijns inziens meer innoveren om relevant te blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ooit gaf ik ook al eens aan hoe ongebruiksvriendelijk de SSZ eigenlijk is (daar kunnen we toch eerlijk in zijn? Ik heb die site al jaren niet meer bezocht omdat het lijkt alsof je op een site uit de jaren ‘90 zit). Ik werd toen gecounterd met het feit dat de site een grote update zou krijgen, dat hij gebruiksvriendelijker zou worden, maar helaas. Toen’k hem de laatste keer bezocht, zag ik geen verschillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo slecht is de site ook weer niet. Behalve dan de neiging om linksboven een screenshot te plaatsen van de actua. Hoe vaak ik op die linken heb proberen te klikken ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben nog eens een kijkje gaan nemen.

Het eerste wat opvalt, is hoe rommelig de site is. Je wordt overdonderd met prentjes, woorden, ... Bovendien verschillen de prentjes ook nog’ns van grootte. Je hebt grote prenten, erg kleine prentjes, Dan onderaan nog’n hele balk met mini-prentjes, genaamd “toppers”.

Als ik me in de plaats stel van tieners of nog jonger, dan vind ik het een overdonderdende site, een site die ‘n kijken vergt wat jonge kinderen nog niet geleerd hebben. De lay-out is verschrikkelijk, typisch jaren ‘90. Als je dan toch verder geraakt dan de home-page, kom je terecht op een artikel dat zo mogelijk nog saaier is in lay-out. Een lap tekst rechts, een aantal prentjes links. Komop seg.

En voor ik de commentaar krijg dat de site vrijwillig gerunt is: ik geef ook vrijwillig commentaar, ik vraag er geen geld voor. 

959CEF19-2A90-4BDC-AB37-52052D84E924.png

33F32162-B011-45C2-9B4F-47D4C3B5789D.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit najaar wordt de site in een hedendaags jasje gestoken met nieuwe mogelijkheden.  Er wordt al een lange tijd aan gewerkt en binnen enkele maanden is het zover.

Kontiki (rip ;)) is sowieso al een druk bezet man, we weten dat hij vaak gans de nacht doorwerkt om ons de info, recensies, wedstrijden, top10's en dergelijke te geven waarnaar velen onder ons dorsten.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, The Alderwood zei:

Als ik me in de plaats stel van tieners of nog jonger, dan vind ik het een overdonderdende site, een site die ‘n kijken vergt wat jonge kinderen nog niet geleerd hebben.

De site is niet geschikt om op een mobiel te bekijken, dat is essentieel om tieners op een site te houden. Helaas zie je dit bij veel stripgerelateerde sites, bijvoorbeeld ook bij stripblad Eppo. De uitgever kennende had ik dat wel verwacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, Konincks zei:

Waarom moeten kinderen, tieners en andere groepen  zo nodig aan de strips, de postzegels, de energie drankjes ?

Om maar wat te noemen.

Voor mij hoeft dat allemaal niet.

Maar producenten en winkels willen hun handel verkopen, ook via acties en reclames.

Eventueel desnoods word het door de strot geduwd en deug je eigenlijk niet als je niet meedoet.

Als je niet mee doet, houd je lekker je centjes in je zak.

Zodat je geld  beschikbaar houdt voor nuttiger zaken...

Niemand moet iets.  Maar strips lezen blijft leuk vertier voor de meeste kinderen.  Hoewel mijn dochters ondertussen ook al vergroeid zijn aan de smartphone lezen ze toch nog strips vol enthousiasme.  (op dit moment leest mijn jongste "Mooie Zomers")

Ben als 11-jarige nog gedwongen door mijn ouders om lid te zijn van een postzegel-club, daar zat ik dan elke zondagvoormiddag in het parochielokaal de minuten af te tellen tot ik weer naar huis mocht... the horror the horror...  

Strips kan je trouwens ook gratis lezen via de bib.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Ooit gaf ik ook al eens aan hoe ongebruiksvriendelijk de SSZ eigenlijk is (daar kunnen we toch eerlijk in zijn? Ik heb die site al jaren niet meer bezocht omdat het lijkt alsof je op een site uit de jaren ‘90 zit). Ik werd toen gecounterd met het feit dat de site een grote update zou krijgen, dat hij gebruiksvriendelijker zou worden, maar helaas. Toen’k hem de laatste keer bezocht, zag ik geen verschillen.

Dat komt er aan, er staat echter zoveel informatie op dat het niet zomaar lukt met een andere template. Zoals Koen zegt komt dat er waarschijnlijk eind dit jaar, we zien het wel verschijnen als het er is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
35 minuten geleden, Konincks zei:

Waarom moeten kinderen, tieners en andere groepen  zo nodig aan de strips, de postzegels, de energie drankjes ?

Om maar wat te noemen.

Sinds Rebirth is mijn dochter zwaar aan de DC comics. Ik probeer ze af en toe wat strips te voeden, maar dat loopt moeilijk. Het concept van een jaar of langer te moeten wachten op een vervolg zit er ook helemaal niet meer in. Wat ze daarom dan ook dus wel leest zijn Elfen, Dwergen, Orcs,...

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, Ambreville zei:

Sinds Rebirth is mijn dochter zwaar aan de DC comics. Ik probeer ze af en toe wat strips te voeden, maar dat loopt moeilijk. Het concept van een jaar of langer te moeten wachten op een vervolg zit er ook helemaal niet meer in. Wat ze daarom dan ook dus wel leest zijn Elfen, Dwergen, Orcs,...

sowieso : comics = strips

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, lukoste zei:

Er is vooral nood aan een stripwebsite met objectieve recensies. Over zowel toppers als floppers.

De Stripspeciaalzaak.be is eigenlijk een informatieve website ter promotie van strips, negativiteit moet men meestal tussen de regels door lezen.   In die zin is het geen onafhankelijke website.  Het is een relatief klein stripwereldje en men wil er niemand tegen de schenen schoppen en vooral stripverkoop stimuleren.  Het is ook allemaal begonnen als promo-pamflet van de Brugse stripwinkel De Striep.

Deel dit bericht

Link naar bericht

comics = +/- strips

Waarom het zelf niet doen. Gewoon een review subforum maken. Dan kan er per titel gediscusieerd worden.

Ik vond bv. de laatste Lefranc verdacht veel lenen van het Mini Mierennest van Suske en Wiske. Zwak scenario overigens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, lukoste zei:

Er is vooral nood aan een stripwebsite met objectieve recensies. Over zowel toppers als floppers.

En een algoritme dat voorkeuren linkt. Genre imdb.

Met strips is dat moeilijker te doen, filmreeksen gaan zelden verder dan trilogieën en series worden per seizoen besproken. Stripreeksen zijn te uitgebreid om afzonderlijk te bespreken, zeker comics en manga maar ook europees.

Als deel 3 beter is dan deel 1-2 of 4, ga je dan enkel deel 3 lezen?

Stripinfo heeft wel een sterretjes quotering per serie

https://stripinfo.be/reeks/index/1073_Axel_Moonshine

Deel dit bericht

Link naar bericht
49 minuten geleden, lukoste zei:

Dat bestaat niet. Ieder heeft zijn eigen voorkeuren. Ik weet bijvoorbeeld al dat als sommigen hier iets een fantastische strip vinden dat het dan niks voor mij is 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien had er beter gestaan "Er is nood aan een onafhankelijke website".

Deel dit bericht

Link naar bericht
50 minuten geleden, lukoste zei:

Een objectieve recensie bestaat niet. De korte stukjes die ik hier achterlaat over strips zijn altijd de neerslag van wat ik van deze of gene strip vond. Als ik objectieve criteria moet gaan hanteren krijgen we besprekingen als: Mooie zomers 4, 48 bladzijden in kleur, 98 gram.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, bouncer zei:

http://b-gevaar.blogspot.com/

Mijn persoonlijke indicator, zeg maar de Waldorf van dit forum, vaak raak.

De laatste maanden heeft hij echter niets gerecenseerd wat mijn interesse kan wekken.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen