Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
esteban²

Stripspeciaalzaak.be

Recommended Posts

6 minuten geleden, marioboon zei:

Nee, ik heb het over deze strip die ik tekende waar één schrijver vorig jaar zijn verfilmde strip Atomic Blonde was en de andere schrijver nu VP bij Time/Warner is.  🙂

Ik beweer niet dat ik de hele sector van binnenuit ken maar ik ken wel de échte getallen achter de cijfers.

243027-18920-118502-1-texas-strangers.jpg

Lees ik nu dat je de enige van die strip bent die't niet gemaakt heeft? 🙊

(Mijn excuses voor dit gemene grapje)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minute ago, linthout said:

Als ik 1,8 miljoen had kocht ik me een huis in Florida maar geen stripverzameling!

En ik vermoed dat de meesten zo redeneren (allez, misschien niet Florida, maar soit), helaas voor meneer Matla

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, The Alderwood zei:

😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minuten geleden, linthout zei:

Wat Matla betreft: Heu? Zijn collectie is toch niet te koop (voor ons)? Het enige wat hij gedaan heeft is ze aanbieden aan een museum dat het geld niet samen kreeg of niet wou betalen...Of mis ik iets?

Het is te koop aangeboden bij de bibliotheek in zijn woonplaats Den Haag. Zijn alternatief is het verkopen aan de consument.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minutes ago, linthout said:

Als ze zich gebaseerd hebben op de catalogus van Matla valt dat toch mee! Want de reële prijzen zijn sinds de laatste catalogus (voor een deel) flink gestegen!

Niemand betaalt de prijs van de Matla-catalogus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
45 minuten geleden, The Alderwood zei:

JA!

't Is allemaal de schuld van de Amerikaanders! 

De enigste die echt aan die comic iets verdiend heeft aan de verkoop was de inkleurster. Maar de bootparty bij die Hollywood producer en de signeersessies in L.A. en San Diego maakten veel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
43 minutes ago, Konincks said:

Matla wilde het perse aan het KB verkopen.

Maar het KB wilde het voor een grijpstuiver.

Ik heb Hans aangeraden die dwanggedachte op te geven en zijn verzameling op te splitsen in behapbare kavels.

Met het vooruitzicht dat hij dan binnen kortere of langere tijd goed geld kan vangen.

Het doet pijn om te ervaren dat je opgebouwde droomhuisje steen voor steen afgebroken wordt.

Nou en ?

Wake up Hans and start cashing out.

En geef je naaste familieleden ook hun deel waar ze recht op hebben.

En nu aan het werk.

Alles te koop voor de hoogste bieder.

Verzamelen en opkopen ging je goed af.

Uitponden is de andere kant van de medaille.

Goed uitponden vereist ook vakkennis en kan je toch weer status, prestige en de broodnodige poen opleveren.

Dit lijkt me wel het beste, ja. Anders zitten de erfgenamen met waardeloos papier. Enfin, 'waardeloos'...waardeloos voor iedereen die feitelijk niets heeft met strips, tekeningen en aanverwanten. En ook deels waardeloos als er niemand, komende vanuit het publiek dat wel geïnteresseerd is in strips, tekeneningen en aanverwanten, wil en kan opkopen vanwege de omvang en onmogelijkheid tot opdelen wegens onwil van de verzamelaar.

En verder hebben de erfgenamen nog kosten ook aan het bijhouden van die verzameling. Indien ze dan moeten overgaan tot gewoon vernietiging dan heeft niemand nog iets aan al hetgeen dat bij elkaar werd verzameld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Paul_NL said:

Dit is zeker niet de stripmarkt inderdaad: dit is het fenomeen strips en hoe deze cultureel op waarde wordt geschat in Nederland, naar blijkt: onvoldoende.

Een prima indicatie van hoe wij naar de strips kijken hier.

De geschiedenis interesseert ons onvoldoende om deze collectie te behouden, de winkels welke zich hebben gericht op de verkoop ervan vallen bij bosjes om, de gemiddelde lezer is ouder. Alles bij elkaar nou niet echt de voortekenen van een gezonde toekomst toch?

Dat mainstreamvolk/normies in vrij weinig geïnteresseerd is, of het nu strips, antiek, kunstschilderijen uit de romantiek, old timers, wetenschappelijke innovatie betreft, is een feit maar is geen doorslaggevend argument dat daarom geen collecties meer kunnen onderhouden worden.

De zaak Matla heeft veel meer te maken met het feit dat onze verzamelaar de hele zwik van 50 ton in 1 keer wil verpatsen en dat het vrijwel zeker is dat om die reden, de ondeelbaarheid van zijn collectie dat niemand het wil aankopen in die hoedanigheid.

De geïnteresseerden zijn er wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iets meer on topic.

Net nog een berichtje zien passeren op Facebook van de stripspeciaalzaak. Na een week valt het me al op dat ik die op FB lees en niet meer doorklik naar de site.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Iets meer on topic.

Net nog een berichtje zien passeren op Facebook van de stripspeciaalzaak. Na een week valt het me al op dat ik die op FB lees en niet meer doorklik naar de site.

Daarmee sla je de spijker op zijn kop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Paul_NL zei:

Bij een taxatie is de waarde vastgesteld op 1,8 miljoen euro.

Wie was de taxateur? Matla?? De auteur van de Stripcatalogus zelf???

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Matla dacht het goed voor mekaar te hebben. Een taxatie van 1,8 miljoen. En waarop hebben die taxeurs zich gebaseerd? De catalogus van Matla? Ik wil ook graag de prijs van iets bepalen en het dan aan de staat verkopen, jammer genoeg werkt het zo niet. Hij probeert natuurlijk bij de staat, omdat die zich buiten de markt positioneert en dus (te) weinig naar de markt kijkt. De tijden zijn echter veranderd. 

Burn, Matla, Burn. 

Sorry. Alderwood was me voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als het per kavel kan verkocht worden, dan is dat net zoals op stripbeurzen, of zoals er betaald wordt bij een commissietekening. Zonder belasting.  Niemand wil 50 ton aankopen en dan daar nog eens op moeten dokken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

vergeet ook niet dat het er om ging dat als het aan de KB werd verkocht het in Denhaag bleef en hij op de fiets er van kon blijven genieten.

Er is al een striparchief in de Bibliotheek van Amsterdam waarom zou Nederland er 2 moeten hebben ?

Strip Documentatie Centrum Nederland

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Ambreville zei:

Iets meer on topic.

Daar zullen de FB adverteerders blij mee zijn. De site sponsors waarschijnlijk niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Konincks zei:

Het doet pijn om te ervaren dat je opgebouwde droomhuisje steen voor steen afgebroken wordt.

Klinkt iets te passief. Hans zal z'n collectie zelf stukje bij beetje af moeten breken, dus dat doet aanzienlijk meer pijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
25 minutes ago, sjaakie said:

vergeet ook niet dat het er om ging dat als het aan de KB werd verkocht het in Denhaag bleef en hij op de fiets er van kon blijven genieten.

Er is al een striparchief in de Bibliotheek van Amsterdam waarom zou Nederland er 2 moeten hebben ?

Strip Documentatie Centrum Nederland

Voor hetzelfde geld vernietigen ze dan toch na enkele jaren de aangekochte collectie, zeker als ze er toch maar een grijpstuiver voor neertelden. En dat er al een striparchief is. Zou waarschijnlijk niet de eerste keer zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 hours ago, The Alderwood said:

Ik ben nog eens een kijkje gaan nemen.

Het eerste wat opvalt, is hoe rommelig de site is. Je wordt overdonderd met prentjes, woorden, ... Bovendien verschillen de prentjes ook nog’ns van grootte. Je hebt grote prenten, erg kleine prentjes, Dan onderaan nog’n hele balk met mini-prentjes, genaamd “toppers”.

Als ik me in de plaats stel van tieners of nog jonger, dan vind ik het een overdonderdende site, een site die ‘n kijken vergt wat jonge kinderen nog niet geleerd hebben. De lay-out is verschrikkelijk, typisch jaren ‘90. Als je dan toch verder geraakt dan de home-page, kom je terecht op een artikel dat zo mogelijk nog saaier is in lay-out. Een lap tekst rechts, een aantal prentjes links. Komop seg.

En voor ik de commentaar krijg dat de site vrijwillig gerunt is: ik geef ook vrijwillig commentaar, ik vraag er geen geld voor. 

959CEF19-2A90-4BDC-AB37-52052D84E924.png

33F32162-B011-45C2-9B4F-47D4C3B5789D.png

Goh, die site valt toch reuzegoed mee. Ik vind alles netjes en overzichtelijk terug.

Sites zoals facebook zijn pas een monster, complete chaos waar een kat haar jongen niet kan terugvinden en een algoritme bepaalt wat jij leuk vindt (of moet vinden) en je bijgevolg enkel te zien krijgt wat dat algoritme bepaalt dat je moet zien.

Bij sites zoals de ssz ben je natuurlijk verplicht zelf na te denken, te klikken en te kiezen.

Ik ben gewoon dankbaar dat er zulke "gratis" initiatieven zijn en dat er mensen zijn die daar veel van hun vrije tijd insteken voor ons plezier.

Deel dit bericht

Link naar bericht

500.000 euro een grijpstuiver? Voor 70.000 strips en 100.000 tijdschriften is dat ca. 3 euro per stuk. Er zullen natuurlijk dure strips tussen zitten, maar ook jaargangen Donald Duck en Eppo met een waarde van enkele dubbeltjes per stuk.

Opbreken en verkopen in kavels kan natuurlijk ook, maar reken 17 items per kavel, en 10 minuten werk per kavel (dat is een lage schatting), dan ben je een jaar full time bezig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja, wat is de waarde van alle nummers van Robbedoes? Kuifje? Tom Poes weekblad? Sjors? Pep? Donald Duck? Fix & Foxi? Ohee? Bobo? 

Ik denk dat die 100.000 tijdschriften al met al niet zo heel veel waard zullen zijn. En dat is toch een heel groot deel van de collectie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Lamme Goedzak said:

Goh, die site valt toch reuzegoed mee. Ik vind alles netjes en overzichtelijk terug.

Sites zoals facebook zijn pas een monster, complete chaos waar een kat haar jongen niet kan terugvinden en een algoritme bepaalt wat jij leuk vindt (of moet vinden) en je bijgevolg enkel te zien krijgt wat dat algoritme bepaalt dat je moet zien.

Bij sites zoals de ssz ben je natuurlijk verplicht zelf na te denken, te klikken en te kiezen.

Ik ben gewoon dankbaar dat er zulke "gratis" initiatieven zijn en dat er mensen zijn die daar veel van hun vrije tijd insteken voor ons plezier.

Daar ben ik het nu eens volledig mee eens!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen