Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

"En toen hij in 2014 een flink deel

van zijn originelen verkocht via gerenommeerde veilinghuizen,

werd hij in één klap gebombardeerd tot de rijkste striptekenaar

met een geschat vermogen van 42 miljoen euro. Niet slecht."

Je kunt al raden welke forummers alle Bilals uit hun collectie zullen verwijderen...

:e007:

Link naar reactie

Een dubbel gevoel hierbij. Wat denken jullie?

 

Stripspeciaalzaak.be

Gisteren om 17:00 · 

Raad eens wie zijn smoel weer laat zien? In december verschijnt in het Nederlands een gloednieuw album van De Killer. Dat wordt deel 14 in de reeks. Het zal dan 5 jaar geleden zijn dat we al eens afscheid hebben genomen van het personage van Luc Jacamon en Matz. Verdere details over de comeback ontbreken nog. Uiteraard komen we hier wellicht nog meermaals op terug.

Link naar reactie
Op 6-6-2019 om 12:45, Kool Thing zei:

Voor alle discussies over het interview met Aimee de Jongh, en zondagochtend as met Schuiten en Durieux mag je hier zijn 🙂 

Ik dacht heel de tijd dat er nog een pagina van Merho (De Omgekeerde Piramide) aan bod zou komen tijdens het platen-interview. :) 

Link naar reactie

Maar nog steeds geen info over het (reeds) na 6 delen beëindigen door Jean-Michel Arroyo van het tekenen van Buck Danny Classic.... 

Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid. (Yann schrijft het scenario van het 4e 2-luik).

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

allé vooruit, nog eentje die zijn comeback maakt

 

Vandaag bekend gemaakt: Roodbaard maakt een comeback in 2020. Op scenario van Jean-Charles Kraehn (Tramp, Gil Saint-André, De Onthoofde Arenden) tekent Stefano Carloni (De Vorsers, Sinclair) nieuwe avonturen van de piraat die bij Dargaud zullen verschijnen. Intussen verschijnt de complete reeks als integrale bij Sherpa. In de dertiende integrale, met de laatste verhalen van Marc Bourgne en Christian Perrissin, staat een interview met Carloni en ook de eerste plaat van het nieuwe verhaal. De vertaling van deze integrale wordt later dit jaar verwacht. In het Frans ligt hij sinds vandaag in de winkel.

Er waren al vele jaren plannen voor nieuwe avonturen. Carloni is sinds een jaar of twee betrokken partij. Hij heeft al 25 pagina’s getekend. De reeks, die oorspronkelijk werd getekend door Victor Hubinon op scenario van Jean-Michel Charlier, startte dit jaar 60 jaar geleden in het toen gloednieuwe Franse stripweekblad Pilote waarin ook Asterix voor het eerst verscheen.

Link naar reactie
3 uren geleden, lukoste zei:

allé vooruit, nog eentje die zijn comeback maakt

 

Vandaag bekend gemaakt: Roodbaard maakt een comeback in 2020. Op scenario van Jean-Charles Kraehn (Tramp, Gil Saint-André, De Onthoofde Arenden) tekent Stefano Carloni (De Vorsers, Sinclair) nieuwe avonturen van de piraat die bij Dargaud zullen verschijnen. Intussen verschijnt de complete reeks als integrale bij Sherpa. In de dertiende integrale, met de laatste verhalen van Marc Bourgne en Christian Perrissin, staat een interview met Carloni en ook de eerste plaat van het nieuwe verhaal. De vertaling van deze integrale wordt later dit jaar verwacht. In het Frans ligt hij sinds vandaag in de winkel.

Er waren al vele jaren plannen voor nieuwe avonturen. Carloni is sinds een jaar of twee betrokken partij. Hij heeft al 25 pagina’s getekend. De reeks, die oorspronkelijk werd getekend door Victor Hubinon op scenario van Jean-Michel Charlier, startte dit jaar 60 jaar geleden in het toen gloednieuwe Franse stripweekblad Pilote waarin ook Asterix voor het eerst verscheen.

Leuk nieuws, hopelijk gaat het scenario wel te pruimen worden. Dat is lange tijd ver beneden niveau geweest. De laatste albums gingen trouwen wel.

Link naar reactie

afbeelding.thumb.png.e3b7eaf352cf6c82d25c2e238a2135b2.png

 

Mooie teasers! Ik heb Roodhaar al en Sangre is onderweg, maar wel al leuk om even wat te lezen voor te lezen :)

 

Wat me vandaag opviel is dat de Europese nieuwe strips, vaak gebruik maken van vierkante ballonnetjes. Was me eerder nog niet opgevallen
<
Maar omdat ik mijn eigen comic aan het letteren ben, viel het me dus op!

afbeelding.thumb.png.d2dbf0f84f6f58f1c6e1a95304baf9c0.png

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Ambreville zei:

Er zijn er nog altijd veel ronde.

zeker. Maar dat lijken dan vaak de wat oudere reeksen zoals Aria, waar ik ook een preview van inkeek.

En het is ook niet echt bedoeld als 'regel' ... het viel me vandaag gewoon op :)  . Maar meer ook niet.

Wat ik ook zag waren grote ronde ballonnetjes met hheeeeeellll veel blanco om de regels/zinnen. Zonde  eigenlijk.

Ik begrijp wel waarom (ik heb Druuna voor DDB nog geletterd) maar jammer dat je de balloons niet op een aparte layer hebt en dan aanpast aan de tekst en zodoende meer artwork kan laten zien. Maar soit

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, boomvavavoom zei:

Ik begrijp wel waarom (ik heb Druuna voor DDB nog geletterd) maar jammer dat je de balloons niet op een aparte layer hebt en dan aanpast aan de tekst en zodoende meer artwork kan laten zien. Maar soit

Tja, veel Europese tekenaars werken nog op de oude manier en tekenen de ballons op de plaat zelf. In de USA worden ze er altijd overheen geplakt, vroeger op papier, tegenwoordig electronisch. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tweetie zei:

veel Europese tekenaars werken nog op de oude manier en tekenen de ballons op de plaat zelf.

weten ze ook meteen waar ze geen art hoeven te tekenen, natuurlijk :)

Maar dan moet de editor nog eens naar de auteur toegaan om extra txt toe te laten voegen denk ik.

Ik heb dat wel met Druuna ook gedaan. Ik had de oude Nederlandse vertaling maar ook de engelse versie.
Naast het feit dat ik daardoor zag dat de vertaling niet een lekker verhaal vormde (in het engels dus wel) heb ik daarmee de balloons wat meer op kunnen vullen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, pudifar zei:

We zijn de laatste weken inderdaad al verwend geweest met interviews! 

En binnenkort ook een interview met Naoki Urasawa, zoals aangekondigd op de facebook pagina van SSZ. 

Daar kijk ik echt naar uit, ik lees zijn verhalen erg graag. Een briljant verteller en tekenaar. 

Ja, ben er heel benieuwd naar. Er volgen alleszins nog interviews met Johan Vandenstock ( Buck ) en Etienne Schréder ( betrokken bij het gros van alle Blake en Mortimers na Jacobs, een interview waarom Jacobs nu zo speciaal is ).  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Jan Kordaat heb ik nooit gelezen toen ik jong was. Die was al dood en begraven toen ik Buck Danny, Roodbaard en Bob Morane las. Ik heb die reeks pas een 10 jaar geleden ontdekt, en die was toen verouderd.

 

Waarom zou je niet focussen op pakweg de Beverpatroulje? Vandaag stond in een krant dat er nog nooit zoveel scoutsleden zijn als vandaag. Daar zit misschien een revival in.

 

update: artikels uit 2019 vandaag en 2018

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nog-nooit-zoveel-scouts-en-gidsen-in-vlaanderen~a9a9cdcc/

https://newsmonkey.be/ledenaantal-jeugdbewegingen-blijft-stabiel/ Momenteel zijn er in Vlaanderen bijna 250.000 kinderen en jongeren aangesloten bij een jeugdbeweging.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
28 minuten geleden, linthout zei:

Jan Kordaat was leesbaar in zijn tijd. Tegenwoordig moeten de figuren meer karakter hebben.

Gelukkig maar!

Voila. Jan Kordaat was toch echt een man zonder persoonlijkheid, zoals wel meer striphelden uit de late middeleeuwen jaren vijftig. :ph34r:

Zo iets: ebct91.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...