Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
esteban²

Stripspeciaalzaak.be

Recommended Posts

Leuk interview met Van Hamme. ivm Vance heeft hij het over het feit dat hij graag regenscènes tekende en dat hij hem goed in het oog moest houden. Als Van Hamme schreef 'op een heldere dag' als tekst, kreeg hij een scène in de regen terug... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minutes ago, Aerogi said:

Leuk interview met Van Hamme. ivm Vance heeft hij het over het feit dat hij graag regenscènes tekende en dat hij hem goed in het oog moest houden. Als Van Hamme schreef 'op een heldere dag' als tekst, kreeg hij een scène in de regen terug... :D

Zeer leuk interview inderdaad. Ik vraag me trouwens af welke verhalen Van Hamme zelf als zijn beste beschouwt. Ik meen eens gelezen te hebben dat daar ieg Alinoe bijhoorde..

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Aerogi zei:

Als scenarist zou ik daar toch behoorlijk de pest in hebben moest mijn tekenaar zoiets flikken. Dat doe je toch niet zonder voorafgaand erover te praten?

Ik heb ook al dingen veranderd in de scenario's die ik moest tekenen, en de scenaristen waren altijd wel te vinden voor de veranderingen die ik wilde doen, maar het getuigt van weinig respect van je partner als je dit zomaar éénzijdig doet.

In het interview komt Van Hamme ook over als iemand die veel liet begaan, als ie zijn royalties maar kreeg. Helemaal anders als een Jacques Martin die dan weer een tiran was voor zijn tekenaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 minuten geleden, marioboon zei:

Als scenarist zou ik daar toch behoorlijk de pest in hebben moest mijn tekenaar zoiets flikken. Dat doe je toch niet zonder voorafgaand erover te praten?

Ik heb ook al dingen veranderd in de scenario's die ik moest tekenen, en de scenaristen waren altijd wel te vinden voor de veranderingen die ik wilde doen, maar het getuigt van weinig respect van je partner als je dit zomaar éénzijdig doet.

In het interview komt Van Hamme ook over als iemand die veel liet begaan, als ie zijn royalties maar kreeg. Helemaal anders als een Jacques Martin die dan weer een tiran was voor zijn tekenaars.

ja, dat blijkt ook wel uit het feit dat hij het precies niet jammer vond dat Largo Winch niet aansloeg. Hij had toch zijn royalties binnen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toch ook wel goed dat hij veel liet begaan. Je moet dat toch ook kunnen loslaten, anders raak je snel gefrustreerd, lijkt me. Inderdaad een interessant interview.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen