Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

De reviewer van January Jones deel 11 is ontgaan, dat de Rotterdamse taxichauffeur, in wiens auto miss Jones en Rick op pagina 13 stappen, Maalbeck is. Taxichauffeur Maalbeck speelt immers een belangrijke rol in Heuvel's oneshot De Meimoorden (uit 2019), welke zich ook in Rotterdam afspeelt...

Kortom, Maalbeck en ook zijn zoon Henk hebben in dit album een cameo.

(En de secretaresse van de notaris is een zij en niet een hij...)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
12 hours ago, kbellon said:

Hier staat "de afgeronde reeks over de jeugd van thorgal".

Ik dacht dat een toekomstig deel 9 het laatste deel ging zijn?

 

Op het forum van de officiële thorgal site is hier alleszins een thread over met meer info :

http://www.thorgal.com/sujet/jeunesse-de-thorgal-9/

 

 

image.thumb.png.958acb2a96d2b579d3715016d632f447.png

 

 

Waar heb je gelezen dat het deel 9 het laatste deel zou zijn?

 

Op het einde van deel 8 staat dit ' Einde van dit deel' dus ik ga ervan uit dat er zeker een deel 9 komt.

 

Ook op de Strippeciaalzaak staat het volgende https://stripspeciaalzaak.be/2020-Besprekingen/Werelden-Thorgal-JJ8.htm

De oorspronkelijke Thorgal-tekenaar Grzegorz Rosinski ziet een verdere samenwerking met tekenaar Roman Surzhenko na(ast) De Jonge Jaren wel zitten, maar in welke vorm is nog niet concreet bekend. Vorig jaar kwam het nogw el tot een akkoord tussen de auteurs en uitgeverij Le Lombard om gewoon door te gaan met deze spin-off.

 

Ik lees dit als dat het Shaitan one-shot dus naast De Jonge Jaren verschijnt en wellicht nu wat voorrang krijgt.

 

Moet ik het anders eens aan Roman zelf vragen?

 

.

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, shakeitupguy zei:

 

 

Waar heb je gelezen dat het deel 9 het laatste deel zou zijn?

 

Op het einde van deel 8 staat dit ' Einde van dit deel' dus ik ga ervan uit dat er zeker een deel 9 komt.

 

Ook op de Strippeciaalzaak staat het volgende https://stripspeciaalzaak.be/2020-Besprekingen/Werelden-Thorgal-JJ8.htm

De oorspronkelijke Thorgal-tekenaar Grzegorz Rosinski ziet een verdere samenwerking met tekenaar Roman Surzhenko na(ast) De Jonge Jaren wel zitten, maar in welke vorm is nog niet concreet bekend. Vorig jaar kwam het nogw el tot een akkoord tussen de auteurs en uitgeverij Le Lombard om gewoon door te gaan met deze spin-off.

 

Ik lees dit als dat het Shaitan one-shot dus naast De Jonge Jaren verschijnt en wellicht nu wat voorrang krijgt.

 

Moet ik het anders eens aan Roman zelf vragen?

 

.

 

 

 

Oei, ik heb me wat verkeerd geuit. Ik heb geen aanwijzing dat deel 9 het laatste is, maar ik ging er alleszins van uit dat er minstens nog een negende deel aankomt.

 

De volgorde waarin ze uitkomen maakt me niet meteen veel uit. Ik ben al blij dat er interessante albums in de pijplijn zitten voor Thorgal. Ik heb het gevoel dat de serie terug wat het betere niveau begint op te pikken na enkele omwegen.

 

Indien dat mogelijk is, mag je dat zeker eens navragen :D zou fijn zijn

Link naar reactie
1 hour ago, kbellon said:

 

Oei, ik heb me wat verkeerd geuit. Ik heb geen aanwijzing dat deel 9 het laatste is, maar ik ging er alleszins van uit dat er minstens nog een negende deel aankomt.

 

De volgorde waarin ze uitkomen maakt me niet meteen veel uit. Ik ben al blij dat er interessante albums in de pijplijn zitten voor Thorgal. Ik heb het gevoel dat de serie terug wat het betere niveau begint op te pikken na enkele omwegen.

 

Indien dat mogelijk is, mag je dat zeker eens navragen :D zou fijn zijn

 

En zopas plaatste Stripspeciaalzaak het volgende op hun FB pagina :

Nog maar eens een bericht over Thorgal. We hebben beeldmateriaal over het one-shot van 70 tot 80 pagina's over Shaïgan zonder Genade dat getekend wordt door Roman Surzhenko op scenario van Yann. Dit duo heeft inmiddels deel 9 van de spin-off De Jonge Jaren van Thorgal voltooid. We gaven je eerder verkeerd mee dat die reeks al was afgelopen na deel 8, maar dat was verkeerd.

 

Zodoende moet ik niet meer polsen bij Surzhenko 😛 (had hem naar FACTS gehaald een paar jaar geleden en contact blijft goed dus had het hem kunnen vragen) 

Link naar reactie
28 minuten geleden, shakeitupguy zei:

 

En zopas plaatst Stripspeciaalzaak het volgende op hun FB pagina :

Nog maar eens een bericht over Thorgal. We hebben beeldmateriaal over het one-shot van 70 tot 80 pagina's over Shaïgan zonder Genade dat getekend wordt door Roman Surzhenko op scenario van Yann. Dit duo heeft inmiddels deel 9 van de spin-off De Jonge Jaren van Thorgal voltooid. We gaven je eerder verkeerd mee dat die reeks al was afgelopen na deel 8, maar dat was verkeerd.

 

Zodoende moet ik niet meer polsen bij Surzhenko 😛 (had hem naar FACTS gehaald een paar jaar geleden en contact blijft goed dus had het hem kunnen vragen) 

image.thumb.png.12cc63ce606bd759128001790d6689de.png

 

Ik had het ook gezien en ging het net posten 😛 

 

En ooh dat is best wel nice dat je contact hebt met stripauteurs.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het Land van Langvergeten werd eerst vertaald door Oberon (deel 1-4) en Big Balloon (deel 5-8) die de albums in hardcover publiceerden. Vanaf deel 9 nam Arboris het stokje over die de albums in softcover uitgaf. Na lange pauzes kon Arboris in 2016 nog deel 15 uitgeven, maar het afsluitende deel van de vierde cyclus én het epiloogalbum bleven onvertaald. In 2013 bundelde het ook nog de derde cyclus in een integrale hardcovereditie. Als Dark Dragon Books de reeks nu in vertaling aankondigt, betekent het dat Arboris de rechten is kwijtgespeeld. In ieder geval zal de zeventiendelige reeks in 2021 eindelijk verkrijgbaar worden in een uniforme, complete versie.

 

 

Bovenstaand een stukje ingekopieerd van de site van de stripspeciaalzaak.

Per saldo droevig nieuws, Arboris heeft het laten liggen en een andere uitgeverij gaat er nu mee lopen.

Wil ik dus ooit het einde kennen van deze reeks, dan zal ik alles opnieuw moeten aanschaffen. Wat een verschrikkelijke eikels toch daar bij dat Arboris. 

Link naar reactie
35 minuten geleden, De Hollander zei:

Het Land van Langvergeten werd eerst vertaald door Oberon (deel 1-4) en Big Balloon (deel 5-8) die de albums in hardcover publiceerden. Vanaf deel 9 nam Arboris het stokje over die de albums in softcover uitgaf. Na lange pauzes kon Arboris in 2016 nog deel 15 uitgeven, maar het afsluitende deel van de vierde cyclus én het epiloogalbum bleven onvertaald. In 2013 bundelde het ook nog de derde cyclus in een integrale hardcovereditie. Als Dark Dragon Books de reeks nu in vertaling aankondigt, betekent het dat Arboris de rechten is kwijtgespeeld. In ieder geval zal de zeventiendelige reeks in 2021 eindelijk verkrijgbaar worden in een uniforme, complete versie.

 

 

Bovenstaand een stukje ingekopieerd van de site van de stripspeciaalzaak.

Per saldo droevig nieuws, Arboris heeft het laten liggen en een andere uitgeverij gaat er nu mee lopen.

Wil ik dus ooit het einde kennen van deze reeks, dan zal ik alles opnieuw moeten aanschaffen. Wat een verschrikkelijke eikels toch daar bij dat Arboris. 

 

 

Misschien kan ik nu de kans grijpen om deze serie eindelijk eens te leren kennen.

Welke cyclus van deze reeks is de beste?

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

 

 

Misschien kan ik nu de kans grijpen om deze serie eindelijk eens te leren kennen.

Welke cyclus van deze reeks is de beste?

Als ik het goed begrijp dan wordt het een uitgave zoals Ramiro en Toenga. Dus dat wordt direct 200 euro aftikken. 

Wat best veel is voor 2 ontbrekende verhalen. 

 

Wat jou vraag betreft, elke cyclus vond ik wel sterk. Ik kan daar niet heel goed in kiezen. 

Link naar reactie
48 minuten geleden, De Hollander zei:

Als ik het goed begrijp dan wordt het een uitgave zoals Ramiro en Toenga. Dus dat wordt direct 200 euro aftikken. 

Wat best veel is voor 2 ontbrekende verhalen. 

 

Wat jou vraag betreft, elke cyclus vond ik wel sterk. Ik kan daar niet heel goed in kiezen. 

 

Dus een cyclus of zich kopen (bijvoorbeeld die van Vicomte) gaat niet lukken via deze uitgave?

Link naar reactie

Eventjes een vraag die misschien minder stripgerelateerd is.

 

Op de FB pagina van stripspeciaalzaak doorbladeren ze het nieuwe boek over het hoofd van Charel Cambre

Daarin zag ik volgende afbeelding :

image.png.f1717f3a523c43de2e99dc6c3f929d32.png

 

Ik kan me dit herinneren uit een tekenfilmserie maar geen idee meer de welke.

Weet enkel nog dat ik de personages niet echt aangenaam vond.

 

Iemand een idee welke deze is?

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...
44 minuten geleden, kbellon zei:

Nochtans januari 2021 waren er aanpassingen beloofd. Was jammer om te vernemen dat er niets leek te veranderen. Misschien nu dan met wat vertraging ;) 

 

Er zijn al veel langer veranderingen beloofd. Het is een soort running gag geworden op dit forum, een beetje zoals nieuwe delen van Kobijn.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik vond het ook heel ironisch dat de (zoveelste) visuele aankondiging van de nieuwe Stripspeciaalzaak net voor 1 april gelost werd. :)  Maar goed, hiervan is nu wel vrij zeker dat die er (ooit) komt.

 

Kobijn daarentegen ... Hoewel, die pagina's bevatten wel allemaal Nederlandse teksten.  Dat hij NU verkrijgbaar is, dat is vast een grap.  Maar vermoedelijk binnenkort wel? 

 

Ander vraagje omtrent Stripspeciaalzaak:  Zijn de winnaars van de wedstrijd (TOP 10 2020) al bekend gemaakt?  De top is wel verschenen, maar ik kan mij geen winnaars herinneren? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
42 minuten geleden, esteban² zei:

 

Ander vraagje omtrent Stripspeciaalzaak:  Zijn de winnaars van de wedstrijd (TOP 10 2020) al bekend gemaakt?  De top is wel verschenen, maar ik kan mij geen winnaars herinneren? 

 

Bij mijn weten niet. Ik heb me dezelfde vraag ook al gesteld. 

Link naar reactie

SSZ meldt op FB: Ook dit was géén aprilgrap. Over enkele weken kom je op een nieuwe site terecht. Aangezien we van nul herbeginnen, zal de content de eerste weken bescheiden zijn. De huidige site (die straks de oude site wordt) blijft beschikbaar achter een archiefknop. Op bijna dagelijkse basis zal de nieuwe site aangevuld worden met nieuwe en oude inhoud.

 

Link naar reactie
19 uren geleden, esteban² zei:

Kobijn daarentegen ... Hoewel, die pagina's bevatten wel allemaal Nederlandse teksten.  Dat hij NU verkrijgbaar is, dat is vast een grap.  Maar vermoedelijk binnenkort wel? 

 

 

Silvester: UPDATE: Deze Kobijn is nu verkrijgbaar... in een parallel universum! Het was natuurlijk een 1 april grap. Of nee, toch niet... ...want vanaf augustus kunnen jullie EIN-DE-LIJK de ontbrekende 3 avonturen zonder Kobijn in het Nederlands lezen! #beterlaatdannooit #dieboxgaatvol

Link naar reactie
Op 3/4/2021 om 02:42, TDPB zei:

Je dacht dat eerlijk gezegd verkeerd.

Pom ging er zelfs vanuit dat er na zijn dood vrij vlug nieuwe albums zouden komen (heb ik hem zelf horen zeggen)

 

Het een sluit het andere niet uit.
Pom was nuchter (en cynisch) genoeg om te beseffen dat na zijn dood, zijn erfgenamen konden beslissen wat ze wilden, ongeacht wat hij er van denkt. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Tom MDP zei:

 

Het een sluit het andere niet uit.
Pom was nuchter (en cynisch) genoeg om te beseffen dat na zijn dood, zijn erfgenamen konden beslissen wat ze wilden, ongeacht wat hij er van denkt. 

Hij kon dat testamentair vastgelegd hebben, he.

Maar ik heb het mss niet duidelijk verwoord. Tussen die eerste regel en de tweede is er niet meteen een direct verband. Het ene volgt niet uit het andere.

Ik weet dat hij op het eind van zijn leven - wellicht door het succes van Avontuur in 21ste eeuw en Op het spoor van Pom, twee albums die tien jaar eerder compleet ondenkbaar waren en die in wezen eigenlijk al nieuwe verhalen met PP en BB verhalen - veel meer openstond voor nieuwe dingen (was Ben niet begonnen aan zijn verhaal toen Pom nog leefde?)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...